Стратешке компоненте маркетиншке кампање

FacebookLinkedinEmail
04.01.2024.
Стратешке компоненте маркетиншке кампање
Шта чини добру маркетиншку кампању? Идеје, креативност, виралност, али и много више од тога. Ту су планирање, реализација, анализа, елементи који се односе на стратешки приступ. Ретко је успех неке кампање спонтан, настао из чисте случајности. Иза успешне кампање обично стоје сати посвећеног рада.

Које су најважније компоненте маркетиншке кампање?

1 . Планирање и мерење циљеви и кључни индикатори успеха 

Ова компонента дефинише крајњи циљ или више циљева ваше кампање. Потребно је да развијете специфичне, мерљиве циљеве, а затим да наведете који показатељи ће се користити за праћење резултата.

На пример, уколико имате интернет продавницу, ваша кампања за циљ може имати број наручених артикала из неке категорије.

Поред броја артикала, потребно је да пратите и друге метрике, као што је поврат инвестиције, односно РОИ.

Резултате ћете мерити кроз ваш CMS, Гугл аналитику, Ads Manager и друге алате.

Ваш приступ треба да буде холистички, свеобухватан, да покушате да сагледате што више канала који вам пружају информације.

2. Дефинисање циљне публике

Једно од кључних питања је: коме се обраћате?

Ваша маркетиншка порука разликоваће се у зависности од тога да ли је публика у фази свесности, разматрања или одлучивања.

Иако ваша кампања може, и често треба, да досегне оне изван ваше циљне публике, од виталног је значаја да своју кампању осмислите имајући на уму одређени циљ.

Затим идентификујте интересовања ваше публике, као и оно што их мучи. Какве проблеме они имају које ваш производ, услуга или бренд могу да реше? Да бисте открили више о својој публици, испитајте постојеће и потенцијалне купце на тржишту. Затим користите ове податке да бисте креирали своје buyer persona. У идеалном случају, знаћете ко ће куповати производ или услугу и пре него што их креирате.

3. Канали

Где ће се дистрибуирати ваш садржај и поруке?

На пример, ако водите маркетиншку кампању на друштвеним мрежама, приоритет вам може бити платформа Инстаграм, ако је она најрелевантнија за вашу публику.

Како се корисници понашају на Инстаграму? Да ли ћете користити reels или каруселе? На који начин ћете креирати огласе и колики буџет вам је потребан?

4. Буџет

Узмите у обзир трошкове компаније/агенције, оглашавања и исплату ваших сарадника. Затим урачунајте ове податке у анализу поврата улагања за своју кампању (РОИ). Али ни то није довољно. Током кампање можете очекивати разна изненађења. Константно пратите како се троши буџет и да ли се зацртани планови испуњавају. Будите флексибилни и спремни на промене.Клијентима се увек препоручује да дефинишу фиксни део буџета, који ће утрошити на одређени канал и оглас, као и флексибилни, који ће прилагодити успешности тог огласа.

5. Формати садржаја

Одредите какав садржај ћете креирати да бисте извукли максимум од кампање. Уобичајено је да се у једну кампању укључује више формата садржаја. На пример, кампања за брендирање може да садржи видео-огласе, визуале и блогове. Када размишљате о формату, размишљајте о специфичности сваког дигиталног канала.

С друге стране, вертикални видео трајања до 60 секунди можете без посебног прилагођавања користити за TikTok, Instagram Reels, Instagram Story и Youtube Shorts.

6. Тим

Једно од најважнијих питања јесте са ким радите кампању, ко су појединци на које се ослањате да бисте обавили посао?

Добар и посвећен тим може вам донети сјајне резултате, те обавезно посветите пажњу људима.

Пре него што покренете кампању, одредите људе за сваки аспект кампање. Морате знати ко се бави писањем текстова, дизајном, закупом медија и извештавањем.

7. Креатива – материјал

Добра маркетиншка кампања треба да има адекватна креативна решења. Добру идеју треба да испрати упечатљив текст, визуал или видео-снимак. Потребно је пратити и трендове. Рецимо, у последње време тренд је да креатива изгледа природно. Не треба вам скупа продукција да бисте постигли добар ефекат. Некад су сасвим довољни паметни телефон и веште руке.

Пример сјајне маркетиншке кампање која је покрила све могуће сегменте јесте Apple-ова кампања - „Снимано на iPhone-у”.

Она је истакла висококвалитетне видео-снимке и фотографије које корисници могу да сниме на ајфону.

То је кампања за лансирање производа која се фокусирала на једну специфичну карактеристику новог Apple-овог паметног телефона.

Била је јединствена, јер је слична некој кампањи коју генеришу корисници, чак и подстиче user generated content, али је такође снажно промовисана од стране самог бренда.


Apple је покренуо сопствени Инстаграм налог за дељење садржаја #ShotoniPhone.

Бренд је такође сарађивао са професионалним фотографима и видеографима. Коришћени су и традиционални канали, попут ТВ реклама и билборда. Кампања је успела зато што они нису само рекли „наш квалитет је најбољи“, него су то и показали.

Можда немате буџет и тим једног Apple-а, али ако испуните све наведене компоненте, велика је шанса да ћете имати добру маркетиншку кампању.

FacebookLinkedinEmail