SEO за предузећа − увећајте ROI без непотребних трошкова

FacebookLinkedinEmail
18.03.2024.
SEO за предузећа  − увећајте ROI без непотребних трошкова
За мала и средња предузећа SEO може бити један од најефикаснијих начина за повећање видљивости на интернету и привлачење нових клијената. Међутим, многи предузетници се плаше да ће се упуштањем у SEO суочити са огромним трошковима и комплексношћу процеса.
У овом тексту објаснићемо како најједноставније можете искористити све предности SEO за своје предузеће без непотребних трошкова, истовремено повећавајући повраћај уложеног новца (return on investment − ROI).

SEO може имати значајан утицај на повраћај инвестиције

Конкретно, SEO може утицати на увећање ROI на следеће начине:

Повећање органског саобраћаја

Када се ваш веб-сајт рангира високо на претраживачима за релевантне кључне речи, повећава се вероватноћа да ће корисници кликнути на њега и посетити га. Повећање органског саобраћаја резултира већим бројем потенцијалних купаца или корисника који могу генерисати приходе вашег предузећа.

Већи број конверзија

SEO такође може повећати број конверзија, што директно утиче на ROI. Када се примењују добре SEO праксе, као што су оптимизација корисничког искуства на веб-страници, побољшање брзине учитавања, оптимизација кључних страница и усклађеност са мобилним уређајима, корисници имају боље искуство приликом интеракције с вашом страницом. То може довести до већег броја конверзија, попут куповине производа, попуњавања обрасца за контакт или претплате на њузлетер.

Смањење трошкова плаћеног оглашавања

Улагање у плаћено оглашавање може бити скупо. Међутим, када је ваш веб-сајт добро оптимизован за претраживаче, можете смањити зависност од плаћених огласа. Више органског саобраћаја уједно значи и мању потребу за плаћеним огласима, што дугорочно може смањити маркетиншке трошкове и повећати ROI.

Побољшање локалне видљивости

Ако имате локално предузеће, локална оптимизација за претраживаче може бити кључна за привлачење потенцијалних купаца из ваше близине. Када се оптимизује за релевантне локалне кључне речи, ваш веб-сајт има већу вероватноћу да се приказује на врху резултата за локалне претраге. То повећава шансе да купци из локалног подручја пронађу ваше предузеће и користе ваше производе или услуге, што може резултирати већим ROI.

Одржавање конкурентске предности

Ако ваша конкуренција примењује SEO стратегију, битно је ухватити корак са њима. Ако не користите SEO, постоји ризик да ће вас занемарити потенцијални купци који користе претраживаче за проналажење производа или услуга. Правилна имплементација SEO омогућава вам да останете конкурентни и присутни на претраживачима, што може имати директан утицај на повећање продаје и ROI.

Анализирајте кључне речи

Један од важних елемената SEO је правилан одабир кључних речи. Уместо да се ослањате на скупе алате за истраживање кључних речи, можете користити Google Keyword Planner и друге бесплатне SEO и PPC алате.

Пронађите релевантне кључне речи које се односе на вашу индустрију и које имају добар потенцијал за високо рангирање. То ће вам помоћи да усмерите свој садржај и привучете релевантну публику без потребе за додатним трошковима.

Креирајте квалитетан садржај

Садржај је срж сваке успешне SEO стратегије. Уместо да плаћате професионалне писце, развијте вештине писања и сами креирајте висококвалитетан садржај. Истражите теме које су интересантне вашој циљној публици и пружите им корисне информације. Такође, размотрите могућност да укључите блог секцију на свој сајт како бисте редовно објављивали свеж садржај и побољшали своје рангирање на претраживачима. 

Не зазирите од тога да вам у помоћ прискочи вештачка интелигенција, тачније Chat GPT. Запамтите: што боље формулишете своје захтеве и што детаљније опишете какав вам текст треба, текст који ће вам написати Chat GPT биће квалитетније срочен. Обавезно помоћу алата AI content detectoru проверите у којој мери текст звучи као машински генерисан, а колико као да га је писало људско биће. Добијени текст проверите и да ли је плагијат у неком од алата који утврђују да ли такав текст већ постоји на интернету.

Оптимизујте свој веб-сајт

Добра оптимизација веб-сајта је кључна за побољшање видљивости на претраживачима. Користите бесплатне алате за анализу саобраћаја и идентификујте слабости на својој веб-страници. Побољшајте брзину учитавања, прилагодите свој садржај за кључне речи и осигурајте да су ваши мета описи и наслови релевантни и привлачни за кориснике.

Изградите повратне линкове

Повратни линкови су везе са других веб-страница које воде до ваше. Они имају снажан утицај на SEO. Уместо да плаћате за добијање повратних линкова, фокусирајте се на природну изградњу тих веза. Размислите о сарадњи са другим локалним предузећима или стручњацима из ваше индустрије како бисте размењивали линкове. 

Такође, можете истражити могућности за гостујуће блог постове на другим релевантним веб-сајтовима, што вам омогућава да стекнете квалитетне повратне линкове без трошкова.

Активност на друштвеним мрежама

У суштини, иако се друштвене мреже не сматрају директним SEO фактором, активности на њима могу имати позитиван утицај на промоцију садржаја, изградњу бренда и репутације, као и индиректан утицај на SEO факторе. Стога, иако није директно повезано, то што ћете уврстити друштвене мреже у вашу целокупну дигиталну стратегију може имати користи за ваше предузеће.

Уз то, када корисници деле ваш садржај путем друштвених мрежа, то може довести до стварања природних повратних линкова и повећања броја посета вашем веб-сајту, што може имати позитиван утицај на SEO. Што се тиче SEO (оптимизација за претраживаче), директно дељење вашег поста са Фејсбука нема директан утицај на рангирање вашег веб-сајта у резултатима претраге. Међутим, када користите Facebook Pixel и ремаркетинг кампање, то може имати индиректан утицај на SEO.

Facebook Pixel је алат који вам омогућава праћење активности корисника на вашем веб-сајту након што су интеракцију имали путем Фејсбук огласа. То вам омогућава прикупљање података о посетиоцима вашег веб-сајта и стварање циљаних маркетиншких кампања на Фејсбуку. Када користите Facebook Pixel, можете пратити различите врсте интеракција корисника на вашем веб-сајту, као што су прегледи страница, додавање производа у корпу или довршавање куповине. 

Повећање саобраћаја на вашем веб-сајту путем ремаркетинга може позитивно утицати на вашу укупну органску видљивост. Ако корисници често посећују ваш веб-сајт путем Фејсбук огласа и проводе више времена на њему, то може сигнализирати претраживачима да је ваш веб-сајт релевантан и користан за кориснике. То може допринети побољшању рангирања у резултатима претраге, јер је већа вероватноћа да ће претраживачи препознати ваш веб-сајт као релевантан и ауторитативан за одређене кључне речи.

Како проверити колики је ROI?

Провера повраћаја инвестиције (ROI) може бити важна мера успеха вашег пословања. Ево неколико корака за проверу ROI:

Дефинишите циљеве и мерљиве метрике

Први корак је јасно дефинисање циљева и одређивање мерљивих метрика. На пример, желите ли повећати продају, број генерисаних потенцијалних купаца или побољшати свест о бренду? 

Одаберите кључне показатеље успеха (KPI) који ће вам омогућити мерење постигнућа у односу на постављене циљеве.

Пратите трошкове

Забележите све трошкове повезане с маркетиншким активностима или другим инвестицијама које желите анализирати у односу на ROI. Ово може укључивати трошкове оглашавања, плаћање маркетиншких стручњака или агенција, развој веб-странице, SEO оптимизацију и слично. Битно је имати прецизне податке о свим улагањима.

Пратите приходе

Одредите како ћете пратити приходе повезане с вашим циљевима. То може укључивати праћење продаје, вредност ангажмана корисника, број генерисаних потенцијалних купаца или било коју другу метрику која одражава пословне резултате. Повежите ове податке са специфичним маркетиншким кампањама или инвестицијама које сте направили.

Израчунајте ROI

Израчунајте ROI помоћу следеће формуле:

ROI = (приходи - трошкови) / трошкови x 100

Ова формула вам даје проценат повраћаја на уложени капитал. На пример, ако сте потрошили 100.000 динара на маркетиншке активности и генерисали 500.000 динара прихода, формула би изгледала овако:

ROI = (500.000 - 100.000) / 100.000 x 100 = 400%

Позитиван ROI значи да сте остварили добит, док негативан ROI указује на губитак. Дакле, ваша инвестиција је била успешна!

Анализирајте резултате и оптимизујте стратегију

Прегледајте резултате и анализирајте ROI за различите маркетиншке кампање и инвестиције. Идентификујте шта је добро функционисало а шта није, па искористите те информације како бисте што боље оптимизовали будуће активности. Ако сте остварили позитиван ROI, размотрите више улагања у те области како бисте даље повећали повраћај.


SEO може бити моћан алат за предузећа која желе да повећају своју видљивост и привуку нове клијенте. Било да сте власник локалног бизниса, малог или средњег предузећа, без обзира на то колико ограничен буџет имали, постоји много начина да искористите предности SEO без сувишних трошкова. Анализирајте кључне речи, креирајте квалитетан садржај, оптимизујте свој веб-сајт и изградите повратне линкове. Немојте занемарити ни своју активност на друштвеним мрежама и промовисање предузећа свим доступним каналима. Ове тактике ће вам помоћи да увећате свој ROI и остварите успех на дигиталном тржишту.

FacebookLinkedinEmail