... da zaštitiš nazive svojih brendova, proizvoda ili usluga

PREDUHITRI PREPRODAVCE DOMENA!
Nije dovoljno da imaš samo naziv domena za sajt svoje firme, jer neko drugi može da registruje domen sa nazivom tvog proizvoda ili usluge.

Da li je brže i jeftinije da platiš oko 20 evra ili manje za registraciju nacionalnog internet domena ili da vodiš arbitražni postupak za neki poslovno bitan naziv domena, sa troškovima od najmanje 2000 evra?

Lepo je biti na top listi najuspešnijih u biznisu, ali da li si tako dobro plasiran i na Internetu? Preduslov za dobru poziciju tvoje kompanije prilikom pretrage na Guglu je posedovanje odgovarajućih naziva internet domena. Ozbiljne kompanije registrovanjem svih potrebnih .RS i .СРБ domena potpuno štite svoj identitet, naziv firme ili brendova, proizvoda ili usluga na srpskom internet prostoru. Međutim, neke kompanije to ne urade na vreme, već ih preduhitre firme ili pojedinci koji jeftino registruju određene nazive domena, kako bi ih kasnije skupo preprodali.

Na nacionalnim internet domenima .RS i .СРБ mnoštvo velikih stranih i domaćih kompanija je na vreme registrovalo više naziva domena i tako potpuno zaštitilo svoje interese na srpskom internet prostoru. Oni koji to nisu učinili na vreme, bili su prinuđeni da povedu domenski spor zbog naziva domena za koji su smatrali da narušava njihovo pravo intelektualne svojine ili neko drugo subjektivno pravo. Troškovi arbitražnog postupka koštaju od 2000 evra pa naviše, zavisno od dužine postupka i svih potrebnih radnji u toku postupka.

Zato je prvi i najjeftiniji korak u zaštiti postojećeg biznisa registracija naziva na jednom od naših nacionalnih domena, jer treba uvek imati u vidu da Gugl u pretrazi daje prednost upravo sajtovima na lokalnim, nacionalnim internet domenima, kakvi su naši .RS i .СРБ.

Čak i ako trenutno osim osnovnog sajta firme nemaš posebne promotivne sajtove za pojedinačne brendove, proizvode i usluge, možeš da za sve njih registruješ nazive domena i da ih preusmeriš na postojeći kompanijski sajt. Tako će korisnici Interneta, a tvoji potencijalni kupci, prilikom pretraživanja za neki od tvojih brendova, proizvoda i usluga ipak dobijati rezultate koji ih upućuju na tvoj kompanijski sajt, odnosno na neku određenu stranicu na njemu (tzv. landing page).

Bitna napomena: i kada prođe promotivna kampanja, za koju si imao poseban sajt na posebnom domenu, ne zaboravi da produžavaš registraciju tog naziva domena, jer si u njegovu promociju uložio prilično vremena i para da bi ga neko drugi tek tako preuzeo.

SAZNAJ VIŠE: