IZ UGLA GUGLA
o nacionalnim domenima

NAPOMENA: Ovaj tekst je namenjen svima koji žele da i putem Interneta budu maksimalno vidljivi na srpskom tržištu.

Među korisnicima Interneta u Srbiji postoje pogrešna predubeđenja o odnosu Gugl (Google) pretraživača prema domaćim internet domenima .RS i .СРБ, kao i prema sajtovima čiji je sadržaj na ćirilici. Naime, vlada fama da su ti domeni i takvi sajtovi lošije pozicionirani u odnosu na one koji imaju međunarodne domene (.COM, .ORG, .NET…) i tekstove napisane latinicom. Sve to je jednostavno netačno!

Da li znaš da Gugl, kada pretražuješ iz Srbije:

  • u 97% svih pretraga prikazuje rezultate sa sajtovima namenjenim lokalnom, srpskom tržištu?
  • ravnopravno tretira pojmove na ćirilici i latinici, bez obzira na to kojim pismom si upisao traženi pojam?
  • u rezultatima pretrage daje prednost sajtovima na lokalnim, nacionalnim internet domenima, kao što su naši .RS i .СРБ?

Sve ovo je potvrđeno brojnim primerima, iz relevantnih izvora, dostupnih svima na Internetu.

Neke od ovih tvrdnji možeš odmah i sam da proveriš. Posebno je zanimljivo da uporediš rezultate pretrage na Guglu za isti pojam kada to radiš iz Srbije i iz inostranstva. Videćeš da su rezultati prilagođeni lokalnom jeziku i lokalnoj teritoriji za koju su određeni sajtovi namenjeni. Za Gugl je, inače, zvanično pismo za srpski jezik – ćirilica, što možeš da vidiš i na njihovim stranama koje su prevedene za korisnike u Srbiji.

A evo šta kažu zvaničnici iz Gugla i poznati internet stručnjaci:

Lokalna pretraga

U opisu svoje besplatne usluge “Mesta za preduzeća”, to jest “Places for Business”, Gugl između ostalog tvrdi i sledeće:

1-googleplaces
97% korisnika traži lokalna preduzeća onlajn
(97% of consumers search for local businesses online)

O nacionalnim internet domenima i rezultatima lokalnih pretraga, Džon Miler (John Mueller), Webmaster Trends Analyst u Guglu, kaže sledeće:

4-correct_tld
“Uopšteno govoreći, mi koristimo nacionalne internet domene (ccTLDs) za geotargetiranje, što znači da se trudimo da im damo malo veću težinu u rezultatima lokalne pretrage, ako naši algoritmi procene da su relevantni.”

Izvor: https://productforums.google.com/forum/#!searchin/webmasters/cctld/webmasters/JvMioe1CvbI/u4YJsbezeRcJ

Nacionalni domeni

Sajt Domain Name Wire se, u svom članku o nacionalnim internet domenima kao najbitnijem faktoru za Guglovo određivanje teritorije kojoj je sajt namenjen, poziva na Meta Katsa (Matt Cutts), šefa Webspam tima u Guglu, i kaže da, ako ciljaš konkretnu državu, treba da koristiš nacionalni internet domen (ccTLD):

2-domainnamewire
Ciljano ka određenoj državi? Uzmi svoj nacionalni domen.
(Targeted a specific country? Get your ccTLD.)

Izvor: www.domainnamewire.com/2010/05/18/cctld-most-important-factor-in-google-location-determination

Na pitanje “Da li možete da poređate po važnosti parametre koji utiču na to da određeni sajt Gugl vidi kao sajt iz određene zemlje?”, Met Kats je naveo tri najvažnija parametra:

  1. ccTLD (nacionalni domeni, kao što su naši .RS i .СРБ)
  2. Geotargetiranje u Webmaster alatu (podešavanja na www.google.com/webmasters)
  3. IP adresa (pokazuje lokaciju servera na kom je sajt hostovan)

Isti prioritet nacionalnim domenima daje i sam Gugl na svom zvaničnom sajtu, u delu koji se bavi višejezičnošću na Internetu i usmerenošću sadržaja sajta ka određenoj državi:

3-supportgoogle
Ciljanje određene države sadržajem sajta
(Targeting site content to a specific country)

Izvor: https://support.google.com/webmasters/answer/182192?hl=en#2

Bolje lokalno pozicioniranje na Guglu

En Kenedi (Anne Kennedy) iz Webmarketing Today, u svom članku daje osam saveta kako da postigneš bolje rangiranje na Guglu za zemlju čijim se stanovnicima obraća tvoj sajt.

5-webmarketing
Kako da kažete Guglu koju zemlju ciljate
(How to Point Google to the Country You’re Targeting)

Izvor: www.webmarketingtoday.com/articles/kennedy-country-specific-signals

Ukratko, treba da koristiš nacionalne internet domene, da sajt bude napisan na lokalnom jeziku, da daš informaciju o svojoj lokaciji… En Kenedi kaže da je “adresa vašeg sajta prvo parče koda koje Guglov algoritam vidi” i “da je dobra ideja da registrujete nacionalni domen za svaku od zemalja gde nameravate da poslujete… i da tako sprečite svoju konkurenciju da to uradi”.

A evo šta je Gari Iješ (Gary Illyes), analitičar webmaster trendova, Google Inc, ispričao o tome na Konferenciji DIDS 2017:

Zaključak

Internet pretraživač Gugl počinje pretragu po sajtovima od njihove veb adrese, odnosno od naziva internet domena sadržanog u njoj. Ako je to lokalni domen, na lokalnom jeziku i lokalnom hostingu, sajt će imati veće šanse za bolje pozicioniranje u rezultatima pretrage.

Kompanije se na lokalnim sajtovima obraćaju lokalnim potrošačima na lokalnom jeziku i pismu, izražavaju cene u lokalnoj valuti, formiraju lokalnu ponudu shodno lokalnim običajima i lokalnoj kupovnoj moći, nude popuste i promocije u skladu sa lokalnim praznicima… Zato je na svakom lokalnom tržištu potrebno imati sajt na lokalnom, nacionalnom domenu, kao što su .RS i .СРБ u Srbiji.

Svi najveći svetski brendovi su u Srbiji već prisutni na našim nacionalnim domenima, pa i sam Gugl (www.google.rs).

Svakako klikni na ovu rečenicu da nam smanjiš Bounce Rate. HVALA!