Мали трговци и велики Интернет

Да ли вас муштерије проналазе и препознају и на Интернету? Како да преко Интернета повећате број „комшија“? Следе практични савети за интернет наступ локалних трговаца.

За мале трговце који су специјализовани за робу одређене врсте или нивоа квалитета Интернет је најјефтинији медиј који себи могу да приуште, како би цео град чуо за њих. Интернет пружа прилику да за фирму и њену понуду сазнају и потенцијални купци који не пролазе свакодневно испод њеног прозора, али свакодневно на Интернету траже сличне услуге или производе. И није им тешко да пређу две улице, или два блока, или пар километара да би дошли до жељеног производа или услуге.

Када имате свој интернет сајт, сви ће вас пронаћи много лакше, а тада је већа шанса да вас, поред потенцијалних купаца, контактирају и потенцијални партнери, и да тако направите више пословних аранжмана и остварите већи профит.

Mali-trgovci-i-veliki-Internet

Интернет сајт нема радно време и у било које доба дана и ноћи посетилац вашег сајта може да се информише о вашој фирми, вашим производима и вашим услугама, тренутним акцијама и попустима, као и ценама свега из ваше понуде. Ако немате плаћање на сајту, може да наручи робу, а ако имате, може одмах и да је купи. Данас није тешко замислити ни следећу ситуацију - син живи далеко преко океана и жели да своје родитеље у отаџбини изненади поклоном за годишњицу брака. Продавница тог поклона је у близини стана његових родитеља и ако он то наручи и плати током ноћи, већ сутрадан је поклон уручен.

Комуникација са купцима

Интересује вас, наравно, шта ваши корисници мисле о вашој понуди, волели би да их питате шта им се свиђа, а шта не, шта би могли да унапредите, где сте у односу на конкуренцију… Па, питајте их. На свој сајт можете да поставите шта год желите, па и анкете. Осмислите неки користан поклон из ваше понуде, или неке корисне информације запаковане у коректно дизајниран PDF и понудите то као награду сваком ко попуни анкету. Тако можете доћи и до значајне количине адреса е-поште преко којих можете (уз њихову дозволу) да им се обратите и обавестите их о специјалним и помотивним понудама, новим производима и услугама…

Омогућите им и да коментаришу на сајту, да могу да питају шта желе, да се интересују за одређене моделе или карактеристике, услове плаћања, могућност испоруке... Из тога можете да сазнате шта их интересује а шта не, како да њиховим жељама и потребама прилагодите своју понуду. Могу да оставе и негативне коментаре, који вам могу бити врло корисни за даљи развој бизниса. Имаћете прилику да одговорите на ту критику, исправите наведени пропуст и захвалите се на помоћи да будете још бољи. И тако се гради кредибилитет добре фирме, јер показујете да бринете о својим корисницима и након пружања услуга, а задовољан корисник вам може направити најбољу рекламу.

Интернет идентитет за мале трговце

Да бисте Интернет искористили на прави начин, у складу са наведеним идајама, морате на њему да имате нешто своје. Ако се фирма на Интернету појављује само преко туђих интернет локација, било да су то друштвене мреже, неке од бесплатних платформи за постављање презентација или плаћене огласне платформе, тада само привидно имате нешто своје на Интернету. На свим тим локацијама немате никакву контролу, јер сте тамо само подстанар, а "станодавци" могу већ сутра да вас удаље са те, своје локације. Тако би се ваша фирма нашла "на улици", без препознатљиве интернет адресе, то јест без видљивог интернет присуства. Ако сте још и за адресу е-поште користили неки њихов интернет домен или други бесплатни имејл сервис (такође на нечијем туђем домену) - ето још једног комуникационог проблема... А без потпуне контроле таквих ствари, нема ни озбиљног коришћења Интернета у пословне сврхе.

Једини начин да заиста контролишете своје присуство на Интернету је да имате свој интернет сајт, на свом интернет домену. Тада имате трајну, само вашу веб адресу, преко које увек, сви, лако могу да пронађу и препознају вашу фирму на Интернету, а баш то омогућава интернет домен. Само на свом интернет домену можете да градите свој пословни интернет идентитет, а ако је то национални интернет домен, заузећете и боље место у Гугл претрагама. Нека ваш пословни интернет домен осим што је део ваше пословне веб адресе, на којој је ваш сајт, буде и део адресе пословне е-поште, преко које комуницирате са свим својим муштеријама, добављачима и сарадницима, јер је тако и поузданије и професионалније.

Свакако кликните на ову реченицу да нам смањите Bounce Rate. ХВАЛА!