Mali trgovci i veliki Internet

Da li vas mušterije pronalaze i prepoznaju i na Internetu? Kako da preko Interneta povećate broj „komšija“? Slede praktični saveti za internet nastup lokalnih trgovaca.

Za male trgovce koji su specijalizovani za robu određene vrste ili nivoa kvaliteta Internet je najjeftiniji medij koji sebi mogu da priušte, kako bi ceo grad čuo za njih. Internet pruža priliku da za firmu i njenu ponudu saznaju i potencijalni kupci koji ne prolaze svakodnevno ispod njenog prozora, ali svakodnevno na Internetu traže slične usluge ili proizvode. I nije im teško da pređu dve ulice, ili dva bloka, ili par kilometara da bi došli do željenog proizvoda ili usluge.

Kada imate svoj internet sajt, svi će vas pronaći mnogo lakše, a tada je veća šansa da vas, pored potencijalnih kupaca, kontaktiraju i potencijalni partneri, i da tako napravite više poslovnih aranžmana i ostvarite veći profit.

Mali-trgovci-i-veliki-Internet

Internet sajt nema radno vreme i u bilo koje doba dana i noći posetilac vašeg sajta može da se informiše o vašoj firmi, vašim proizvodima i vašim uslugama, trenutnim akcijama i popustima, kao i cenama svega iz vaše ponude. Ako nemate plaćanje na sajtu, može da naruči robu, a ako imate, može odmah i da je kupi. Danas nije teško zamisliti ni sledeću situaciju - sin živi daleko preko okeana i želi da svoje roditelje u otadžbini iznenadi poklonom za godišnjicu braka. Prodavnica tog poklona je u blizini stana njegovih roditelja i ako on to naruči i plati tokom noći, već sutradan je poklon uručen.

Komunikacija sa kupcima

Interesuje vas, naravno, šta vaši korisnici misle o vašoj ponudi, voleli bi da ih pitate šta im se sviđa, a šta ne, šta bi mogli da unapredite, gde ste u odnosu na konkurenciju… Pa, pitajte ih. Na svoj sajt možete da postavite šta god želite, pa i ankete. Osmislite neki koristan poklon iz vaše ponude, ili neke korisne informacije zapakovane u korektno dizajniran PDF i ponudite to kao nagradu svakom ko popuni anketu. Tako možete doći i do značajne količine adresa e-pošte preko kojih možete (uz njihovu dozvolu) da im se obratite i obavestite ih o specijalnim i pomotivnim ponudama, novim proizvodima i uslugama…

Omogućite im i da komentarišu na sajtu, da mogu da pitaju šta žele, da se interesuju za određene modele ili karakteristike, uslove plaćanja, mogućnost isporuke... Iz toga možete da saznate šta ih interesuje a šta ne, kako da njihovim željama i potrebama prilagodite svoju ponudu. Mogu da ostave i negativne komentare, koji vam mogu biti vrlo korisni za dalji razvoj biznisa. Imaćete priliku da odgovorite na tu kritiku, ispravite navedeni propust i zahvalite se na pomoći da budete još bolji. I tako se gradi kredibilitet dobre firme, jer pokazujete da brinete o svojim korisnicima i nakon pružanja usluga, a zadovoljan korisnik vam može napraviti najbolju reklamu.

Internet identitet za male trgovce

Da biste Internet iskoristili na pravi način, u skladu sa navedenim idajama, morate na njemu da imate nešto svoje. Ako se firma na Internetu pojavljuje samo preko tuđih internet lokacija, bilo da su to društvene mreže, neke od besplatnih platformi za postavljanje prezentacija ili plaćene oglasne platforme, tada samo prividno imate nešto svoje na Internetu. Na svim tim lokacijama nemate nikakvu kontrolu, jer ste tamo samo podstanar, a "stanodavci" mogu već sutra da vas udalje sa te, svoje lokacije. Tako bi se vaša firma našla "na ulici", bez prepoznatljive internet adrese, to jest bez vidljivog internet prisustva. Ako ste još i za adresu e-pošte koristili neki njihov internet domen ili drugi besplatni imejl servis (takođe na nečijem tuđem domenu) - eto još jednog komunikacionog problema... A bez potpune kontrole takvih stvari, nema ni ozbiljnog korišćenja Interneta u poslovne svrhe.

Jedini način da zaista kontrolišete svoje prisustvo na Internetu je da imate svoj internet sajt, na svom internet domenu. Tada imate trajnu, samo vašu veb adresu, preko koje uvek, svi, lako mogu da pronađu i prepoznaju vašu firmu na Internetu, a baš to omogućava internet domen. Samo na svom internet domenu možete da gradite svoj poslovni internet identitet, a ako je to nacionalni internet domen, zauzećete i bolje mesto u Gugl pretragama. Neka vaš poslovni internet domen osim što je deo vaše poslovne veb adrese, na kojoj je vaš sajt, bude i deo adrese poslovne e-pošte, preko koje komunicirate sa svim svojim mušterijama, dobavljačima i saradnicima, jer je tako i pouzdanije i profesionalnije.

Svakako kliknite na ovu rečenicu da nam smanjite Bounce Rate. HVALA!