Туђе немамо, своје имамо!

Многи живе у заблуди да су решили све своје интернет потребе јер имају "нешто на Фејсбуку". Да ли они то заиста "имају" или су само подстанари, без сопственог интернет сајта, на сопственом интернет домену?

Наслов овог текста могао је да гласи и "Боље сајт, него лајк!", али је постојећи наслов тачнији. Шта је старије: сопствени сајт или профил на друштвеној мрежи? Да не бисмо били оптужени за сајбер патрио(сај)тизам, најлакше је да се позовемо на стране примере. Покушајте да пронађете било коју озбиљну страну компанију на Интернету, која даје приоритет свом профилу или страни на друштвеној мрежи у односу на свој компанијски интернет сајт. Прави смисао присуства на било којој друштвеној мрежи је привлачење посетилаца на свој сопствени сајт!

tudje-nemamo-svoje-imamo copy

Наш познати стручњак за дигитални маркетинг Лазар Џамић, који већ дуго живи и ради у Лондону, на домаћој интернет конференцији ДИДС 2013, дао је пример Баумгартнера и његовог скока са ивице Свемира. Наиме, сајт тог пројекта имао је неколико пута већи број шеровања него Фејсбук страна посвећена томе. Уосталом, све то можете и сами да проверите на Гуглу. А право питање гласи: да ли је то што ви или ваша фирма имате на некој друштвеној мрежи стварно у вашем власништву? Неки су убеђени да су "газде" тог свог интернет простора, а уствари су само...

Интернет подстанари

Како би се што пре скућили на Интернету, појединци и фирме одлуче да се "бесплатно" настане на некој друштвеној мрежи. Многи мисле да је свеједно, а неки да је чак и боље, да имају само свој профил или страницу на местима као што су нпр. Facebook, Google+, LinkedIn... јер су "сви већ тамо". Да, јесу, додуше не сви, али многи јесу тамо, и живе као интернет подстанари! Станодавац тог интернет простора је мултинационална компанија и боравак на том месту, који је тренутно бесплатан, је ствар њихове добре воље. У ствари, привидно је бесплатан, јер своје бивствовање у том простору плаћате својим личним подацима, својим фотографијама, видео клиповима, текстовима… А и тај и такав "бесплатни простор" може већ сутра да буде отказан, без образложења. И тако се у тренутку од интернет подстанара лако постаје интернет бескућник! Чак остајете и без свог "намештаја" који сте донели (фотографије, текстови, пријатељи...). У ствари, све то своје остављате њима – вама је недоступно, али они све то могу и даље несметано да користе како год желе, не питајући никог за дозволу. Запамтите: оно што мислите да је ваше на некој друштвеној мрежи, уствари је приватно власништво онога чија је та друштвена мрежа и он одређује сва правила, као "станодавац". Јер свака друштвена мрежа је нечији приватни сајт.

Друштвене мреже су као кафић у коме се стално окупља друштво, и супер је за дружење, али не можете да живите или радите у кафићу, морате да имате свој дом или канцеларију. При том, "газда кафића" може неког и да избаци напоље, ако тај крши нека правила куће. То се, из различитих разлога, већ многима десило на некој од друштвених мрежа – многи су остали без свог профила, а тиме и без приступа страницама које су до јуче сматрали својим. Интернет је пун познатих и мање познатих примера и ликова који су се опекли, слепо верујући да "нико не може да им..." забрани приступ, отме идентитет, прогласи их непожељним... на њиховој омиљеној друштвеној мрежи. У условима коришћења, које скоро нико не чита, лепо пише да власници друштвених мрежа немају никакве обавезе према својим корисницима, и пошто су им то све бесплатно пружили, могу неки профил да обришу и укину кад год то пожеле. Уствари, сви ти профили на друштвеним мрежама су бесплатни само зато што власник те интернет локације користи податке које милиони корисника остављају о себи, да би своје услуге боље продао компанијама које се оглашавају на тој друштвеној мрежи. Ви сте тамо само додатна вредност њихове интернет локације.

Интернет власници

Ако заиста желите да на Интернету имате нешто своје, онда то морате да изградите на сопственом интернет домену, као сопствени интернет сајт, и тек тада постајете прави интернет власник. Назив интернет доменаје део ваше сопствене веб и имејл адресе и представља основу идентитета на Интернету. Сваки назив интернет домена је јединствен и може да га користи само једна компанија или само једна особа. Назив вашег интернет домена је део ваше трајне, лично одабране адресе преко које увек, сви, лако могу да вас нађу или препознају на Интернету! Тек тада, на свом домену, ви сте "свој на своме".

А да бисте стварно били "на своме", препорука је да то урадите на неком од националних интернет домена, као што су наши домаћи .RS и .СРБ. Постоји много добрих разлога за то, а најбитнији је тај да Гугл у резултатима претраге даје предност сајтовима на локалним, националним интернет доменима.

Немојте да ризикујете и због пар десетина евра годишње, колико кошта сопствени назив домена, све своје податке, а поготово стечени интернет идентитет, изгубите преко ноћи. Свраћајте на друштвене мреже, дружите се, причајте, шерујте... али имајте своју кућу - свој сајт, на свом домену, и будите потпуни газда свог интернет простора!

Прочитајте и остале текстове на сајту www.domen.rs, јер је у њима објашњено зашто је добро да имате своје називе .RS и .СРБ домена, како да их правилно одаберете и где и како да их региструјете.

Свакако кликните на ову реченицу да нам смањите Bounce Rate. Хвала!