Дуплирани садржај и како да проверите да ли вас копирају или ви копирате друге

FacebookLinkedinEmail
13.04.2024.
Дуплирани садржај и како да проверите да ли вас копирају или ви копирате друге
Објављивање оригиналног садржаја на сајту једна је од веома важних ствари када је реч о вашем онлајн наступу. Уколико на својим страницама имате текстове који представљају дуплиран садржај, то може у знатној мери нашкодити рангирању вашег сајта и његовој репутацији.?

Такође, што је ваш садржај квалитетнији, већа је вероватноћа да ће га други копирати а да им за то нисте дали дозволу. Уколико то учини веб-сајт који је боље оптимизован од вашег, може се чак догодити и да вас престигне у резултатима претраге, а то свакако не желите.

Управо зато је веома важно да знате како проверити да ли вас копирају и постоји ли на вашем сајту дуплиран садржај.

Шта је заправо дуплирани садржај

Дуплирани садржај је онај који је истовремено објављен на више веб-сајтова или поновљен унутар једне веб-локације. Другим речима, уколико текст који сте написали поставите на две веб-локације − рецимо, на свом блогу и на неком порталу − заправо сте направили дуплирани садржај. Ситуација је потпуно идентична и у случају да сте преузели нечији текст или је неко копирао садржај са вашег на свој веб-сајт.

Где настаје проблем?

Циљ интернет претраживача јесте да особи која претражује интернет укуцавајући неку фразу, односно кључну реч, пружи што релевантније резултате. У случају дуплирања садржаја, алгоритам има проблем јер није у могућности да директно утврди да ли је садржај са сајта А релевантнији у односу на онај са сајта Б. И управо како би решио ову дилему алгоритам може, али не мора, одлучити да дуплирани садржај искључи са листе резултата које ће показати.

Наиме, много је случајева у којима коришћење дуплираног садржаја није малициозно или намерно. На пример, опис истог производа који се нуди на различитим веб-сајтовима је случај када дуплирани садржај неће бити искључен из резултата претраге. Такође, може се догодити да се на различитим страницама вашег сајта појави исти пасус – рецимо, када наводите услове плаћања или позив на акцију.

Уколико је пак исти текст или његов значајан део намерно објављен на више домена са намером да буде искоришћен како би се повећао број посета или како би се манипулисало рангирањем у резултатима претраге, претраживачи неће благонаклоно гледати на то.

Провера дуплираног садржаја уз помоћ Гугл претраживача

Брз начин за проверу да ли се неки текст може сматрати дуплираним јесте коришћење Гугл претраживача. Одаберите 10-15 речи са почетка текста и копирајте га у поље за претрагу стављајући га под наводнике.

У случају да тестирате текст са свог веб-сајта, резултат који желите јесте да се појави само ваш сајт без других резултата. Уколико се у резултатима појаве и други сајтови, знајте да Гугл први резултат сматра изворним текстом, док остале посматра као дуплирани садржај.

Дакле, ако ваш сајт није на првом месту, могуће је да претраживачи посматрају тестирани текст као плагијат и потребно је да га измените.

Овај процес је потребно поновити за сваки текст како бисте били сигурни да немате дуплирани садржај на другим сајтовима.

Ипак, ова метода за идентификовање дуплираног садржаја није у потпуности поуздана будући да анализира само неколицину речи. За прецизнију анализу комплетних текстова постоје посебни алати.

Aлати за проверу дупликата садржаја

Ево неколико добрих онлајн алата који се могу бесплатно користити за проверу:
 

  • Copyscape – Овај алат функционише тако што унесете URL или веб-адресу на којој се налази текст који желите да проверите. У само неколико секунди провера ће бити обављена и добићете резултате да ли је реч о дуплираном садржају или није.
  • Duplichecker – Нуди вам могућност да копирате текст у одговарајуће поље, урадите убацивање текстуалног фајла или искористите URL како бисте проверили оригиналност текста. Уколико се региструјете, можете обавити до 50 претрага дневно.
  • Siteliner – Убацивањем своје веб-адресе, уз помоћ овог алата добићете анализу сајта, и то не само информације о проценту дуплираног садржаја, већ и колико просечно речи сајт има на свакој страни, интерним линковима и многе друге.
  • Smallseotools – Овде можете пронаћи различите корисне SEO и друге алате, укључујући и оне за проверу плагијата.

Сваки од ових алата поседује и плаћене верзије које пружају више опција, али ће вам бесплатна верзија бити сасвим довољна уколико имате сајт мањег обима.

Шта радити ако откријете да је ваш текст неко без одобрења објавио на свом сајту

Утврдили сте да је неко плагирао садржај са вашег сајта и можда заузео бољу позицију у резултатима претраге убирајући плодове вашег рада. Шта радити?

На располагању имате неколико опција.

Прва је да контактирајте особу која је власник веб-сајта на коме се налази плагијат вашег садржаја. Информишите је о ситуацији, будући да можда није ни свесна шта се догодило. Ово можете учинити преко контакт форме на сајту, слањем мејла или поруке преко друштвених мрежа.

Уколико је ваш садржај објавио сајт који је високо рангиран, пружите им опцију да задрже текст који су објавили, али под условом да вас наведу као извор и линкују ка вашој страници. Такође, можете предложити и да креирате нови текст са истом тематиком којим ће заменити плагијат и поставити као гостујући текст.

Међутим, у случају да је реч о сајту који је лоше рангиран и поседује слаб ауторитет, затражите да ваш садржај одмах уклоне. У случају да вас одбију, можете контактирати њиховог хостинг провајдера (о којој фирми је реч можете сазнати убацивањем линка сајта на адреси whoishostingthis.com) и објасните им да је ваш ауторски садржај плагиран. Хостинг компаније веома озбиљно схватају овакве врсте притужби и брзо пружају адекватну помоћ.

FacebookLinkedinEmail