Пет примера евергрин садржаја за ваш сајт

FacebookLinkedinEmail
29.02.2024.
Пет примера евергрин садржаја за ваш сајт
На интернет се свакодневно поставља огроман број текстова. У таквим околностима није лако одржати корак са конкуренцијом и истовремено очувати квалитет садржаја који се презентује публици. Зато се треба сетити старе пословице која каже: „Ради паметније, а не више”.

Шта то значи?

Уместо да непрекидно истражујете нове теме и на свом сајту објављујете неколико текстова недељно, можете одабрати другачију тактику – креирање евергрин садржаја.

Шта је евергрин садржај?

Као што и само име сугерише, евергрин садржај је безвремен, увек актуелан, занимљив и користан публици. У њему се обично говори о неком учесталом проблему, пружају решења, разматрају трендови и теме које се често претражују на интернету, а све са циљем да се људима пружи прегршт корисних и проверених информација.

Још нешто, евергрин садржај није лако направити и неопходно је уложити поприлично времена у истраживање теме о којој се пише. Зато га на интернету и има релативно мало. Међутим, управо је то разлог зашто је евергрин садржај:

  • оно што вас може издвојити на тржишту;
  • од велике помоћи у бољем позиционирању вашег сајта у резултатима претраге;
  • извор који вам годинама може доносити повратне линкове и нове посете сајту;
  • сјајан начин за изградњу поверења код публике и подизање вашег кредибилитета.

Уколико вас занима како да овакав вид маркетинга искористите за себе, погледајте пет примера евергрин садржаја за ваш сајт, који ће вам читав посао олакшати.

1. Објавите истраживање које сте спровели

Спровођење оригиналног истраживања на неку тему је захтеван и компликован процес. Зато ову врсту евергрин садржаја и стављамо на сам врх листе.

Међутим, сви напори које уложите у своје истраживање и креирање оваквог садржаја могу вам се вишеструко исплатити. Наиме, добра истраживања су увек ексклузива и зато, не само да могу привући пажњу ваше циљне публике, већ и других сајтова и портала. То значи да постоји велика вероватноћа да ће и други сајтови пренети ваш текст и да веома лако можете добити повратне линкове ка свом сајту и постићи бољу позицију у резултатима претраге на интернету.

При томе, имајте у виду да вам за само истраживање нису нужно потребна велика улагања. Оно што је важно јесте да истражите неку занимљиву тему која је повезана са делатношћу којом се бавите.

Тако, на пример, уколико се бавите продајом гардеробе и опреме за бебе, можете обрадити питање: „Који су најчешћи проблеми са којима се новопечене мајке срећу и како их решавају”. Довољно је да, уз помоћ Гугл обрасца, направите анкету и, преко друштвених мрежа и одговарајућих група, замолите жене које имају бебу да је попуне.

Добијене резултате анализирајте и све склопите у један текст који ћете објавити на свом сајту, и добили сте одличан евергрин садржај.

2. Презентујте статистичке податке

Добра алтернатива истраживању јесте да прикупите статистичке податке о некој теми, односно да искористите истраживања која је спровео неко други. Наравно, уз обавезно навођење извора.

Те информације обликујте у текст коме ћете придодати свој стручни коментар или тумачење који ће читаоцима бити од користи и учинити да ваш текст буде оригинално ауторско дело.

Све можете обогатити и креирањем пратеће инфографике или видеа који ће публици помоћи да лакше схвати сам садржај.

Иначе, како се показало, публика посебно воли текстове који говоре о неким невероватним, провокативним или шокантним статистичким подацима.

Тако, на пример, текст: „Седам од 100 беба и након 3. године пишки у кревет због ове грешке” већина мајки вероватно не би могла да игнорише.

3. Направите студију случаја

Добре студије случаја редовно привлаче пажњу публике и, уз то, директно показују вашу стручност. У њима на конкретном примеру можете показати са каквим изазовима и проблемима сте се срели, приказати начин на који сте пронашли решење, објаснити зашто је то решење делотворно и приказати постигнуте резултате.

Овакав евергрин садржај ваше потенцијалне клијенте и сараднике засигурно неће оставити равнодушним. Утицаће на то да вам поклоне своје поверење, подићи вам кредибилитет и издвојити вас од конкуренције.

У студији случаја не морате говорити искључиво о свом успеху. Напротив. Можете испричати причу како бисте приказали неки свој неуспех, уз објашњење шта сте све из тога научили и описивање кроз какве сте муке прошли, што код читаоца може изазвати емпатију. Оваквим евергрин садржајем публици показујете где су замке и поручујете да, када сте ви већ упали у њих, они то не морају. Другим речима, читаоцима пружате директне и веома вредне информације, показујући истовремено да иза ваше фирме стоје живи људи који уче на својим грешкама како би помогли другима.

4. Саставите упутство

Да, ви сте верзирани у свом послу и открили сте све или макар већину тајни. Међутим, ваше потенцијалне муштерије се можда по први пут срећу са проблемима који су вама добро познати. Креирањем упутства „Како да (нешто, нешто)”, које ће разломити проблем и дефинисати кораке до решења на лако схватљиве мале целине, заправо едукујете своју публику и пружате корист.

Рецимо, младом брачном пару који очекује бебу и жели да купи креветац од велике вредности био би текст у коме се објашњава како одабрати рам, за који се душек одлучити, које су опасности ако се изнад кревеца окачи играчка…

Друга варијанта за овакав евергрин садржај јесте прављење чек-листи које могу бити засебан текст или убачене у „како да” текст. Њихова предност је што вашој публици омогућавају да лако испрати сваки корак и утврди где је дошло до грешке, уколико настане неки проблем.

Чек-листе можете посматрати као својеврсни кулинарски рецепт у коме се тачно наводе састојци и објашњава сваки корак спремања укусног јела.

Опрез!

Приликом прављења упутства како одабрати неки производ или услугу, у великом сте ризику да, заправо, направите директну промоцију онога што ви нудите. То није нешто што публика очекује од маркетинга садржајем и не може се подвести под евергрин садржај.

Пристрасност можете избећи тако што ће ваш туторијал бити фокусиран на едукацију читаоца, изношење савета стручњака и приказивање различитих и чак сукобљених мишљења.

5. Пружите публици добар савет

Ствар је сасвим једноставна. У центру оваквог евергрин садржаја је једно конкретно питање или проблем који се тичу ваше нише, а сам текст је ту да публици пружите савет, одговор или решење, уз објашњење зашто и на који начин ће они деловати.

На пример, питање/проблем који новопечени родитељи постављају од вајкада јесте „Како да беба престане да плаче?”. Иако постоје различити савети које можете дати, овде је потребно да се посветите само једном – оном који је најефикаснији, и да до детаља наведете зашто је делотворан, на који начин смирује бебу, да ли има добрих и лоших страна…

Наравно, питања/проблеми могу бити специфични, као у наведеном примеру, или општијег типа. Рецимо, на питање „Како правилно одгајати бебу?”, ваш евергрин садржај може пружити одговор у виду савета, односно препоруке одређене књиге која обрађује ову тему.

 

Да заокружимо причу о евергрин садржају за ваш сајт.

Увек имајте на уму да овакав садржај мора бити оригиналан и да захтева много времена и рада, због чега ћете имати мање објава на свом сајту у односу на конкуренцију. Међутим, овде ствари стоје као у причи о корњачи и зецу. Евергрин садржај је нешто што доноси велику корист на дуге стазе.

Зато, без обзира на то што већ имате блог на свом сајту у коме редовно објављујете текстове на неке од актуелних тема, покушајте да макар неколико пута годишње одвојите време за креирање евергрин садржаја.

FacebookLinkedinEmail