QR код - више од једноставног скенирања

FacebookLinkedinEmail
26.01.2024.
QR код - више од једноставног скенирања
QR кодови су осмишљени 1994. године од стране Denso Wave, једне од компанија у склопу „Тоjоте”.
Циљ QR кодова је био да се осмисли прецизан и једноставан начин праћења процеса производње аутомобила. Било је потребно да се направи код који може да садржи текст и бројеве.

QR је скраћеница од quick response, односно брзи одговор.

Како је технички описано, QR код је „бар-код на стероидима”. За разлику од обичног бар-кода који има запис у хоринзонталном низу, QR код садржи информације у хоринзонталном и вертикалном низу, што омогућава да се похрани више стотина информација.

Фирма Denso Wave одлучила је да не наплаћује лиценце за коришћење QR кода, омогућавајући тако широку примену технологије коју је развила.

QR код је 2000. године званично признат од стране Међународне организације за стандардизацију (ISO), под ознаком међународног стандарда ISO/IEC 18004:2000.

Примена QR кодова

QR кодове је од Јапана најпре прихватила Јужна Кореја, која је почела широку примену, укључујући маркетинг, логистику и плаћања.

У Кини су QR кодови најширу примену пронашли у мобилним плаћањима, посебно захваљујући апликацијама као што су Alipay и WeChat Pay

У Европи и Америци примена QR кодова у ширем смислу је почела развојем мобилних телефона и технологије.

У Србији је права експанзија коришћења QR кодова регистрована за време пандемије ковид-19.

У угоститељским објектима све је чешћа ситуација да је мени у облику QR кода који је потребно скенирати да би се изабрало пиће или јело. 

На сваком рачуну струје, инфостана, телефона постоји QR, који умногоме олакшава плаћање првенствено тако што елиминише могућност грешке при куцању текућег рачуна примаоца уплате, позива на број или неког другог важног елемента рачуна.

У маркетингу је веома широка примена QR кодова, као што је слање посетилаца на сајт преко онлајн и офлајн рекламног материјала, учествовање у наградним играма, онлајн куповине карата за догађаје, праћење учинковитости маркетиншких кампања.

Прављење QR кода

Постоје бесплатни и плаћени сервиси преко којих можете сами да направите QR код. Плаћени сервиси имају више могућности, као што је динамички QR тј. онај који има могућност мењањa URL адресе на коју водите особу која скенира, негативна страна плаћеног сервиса је та што уколико престанете да плаћатe сервис, URL ће престати да буде активан и скенирање QR кода неће води никуда.

Уколико вам није потребан динамички QR, у алату QR Code Monkey можете да правите кодове који су бесплатни, немају временско ограничење трајања, нити ограничење у броју скенирања.


Такође, QR кодове направљене у овом алату дозвољено је бесплатно користити у било које сврхе, укључујући и комерцијалне.

Први корак јесте да убаците URL на који ће отићи особа која је скенирала ваш код. Препоручујемо да URL обогатите информацијама, како бисте у аналитици пратили колики је учинак имао конкретан QR, тако што ћете направити UTM таг.

У другом кораку имате могућност да одаберете боју шаре и позадине.

У трећем кораку можете да додате свој лого или одаберете иконицу која одговара вашој намени.

Следећа опција која је доступна јесте да мало утичемо на дизајн, на начин да одаберемо шару, изглед „окаца” и њихове унутрашњости.

Сваки пут када направите неку промену, потребно је кликнути на ”Create QR”, како бисте видели изглед кода пре преузимања.

Можете погледати и видео-туторијал како се у алату QR Code Monkey једноставно прави код.

Један од начина како можете да поделите веб-страницу на којој се тренутно налазите јесте да направите њен QR код и поделите га. QR код странице се прави једноставно, директно из претраживача.

Интегрисан QR код из претраживача можете да копирате и проследите или сачувате на свом рачунару.

Надамо се да вам је текст био занимљив и користан и да ће QR кодови наћи примену и у вашем пословању.

FacebookLinkedinEmail