Како користити блог за продају

FacebookLinkedinEmail
12.07.2023.
Како користити блог за продају
На који начин искористити блог за продају? Ово је веома важно питање коме власници сајтова често не посвећују довољно времена, због чега њихов посао трпи.

Уколико имате сајт за свој бизнис, његов есенцијални део требало би да буде блог секција. Блог текстови су саставни део контент маркетинга и представљају моћан продајни алат, који је неопходно користити ма којом врстом посла се бавите. И то је добро позната ствар. Међутим, писање блогова који не доносе резултате јесте губљење времена и узалудно трошење ресурса. Оно што желите је да овакви текстови стално доводе нове купце, буду корисни за постојеће муштерије и повећају вашу продају, зар не?

Међутим, блогови нису исто што и продајни текстови. Публика од њих очекује корисне информације и забаву, а не „гуркање лактом” и излагање понуде. И то нас враћа на питање са почетка текста – Како користити блог за продају?

Постоји више начина, а одговор следи у наставку, али пре тога је неопходно да се запитамо:

Од чега зависи то како ћемо користити блог за продају

У маркетингу уопште, па тако и код питања о томе како продавати путем блога, прво што морате имати на уму јесте да све зависи од тога којој публици се обраћате. Неопходно је да се запитате на ком се нивоу, од 0 до 5, потенцијални клијент налази када је реч о степену свесности и знања о ономе што продајете. Од тога ће зависити у којој фази куповине се муштерија налази, што ће диктирати и начин на који ћемо користити блог за продају.

Овде разликујемо 5 нивоа:

  1. Потпуно свесни – ово су потенцијални клијенти који већ одлично познају ваш производ или услугу и само их занима да добију одговор на неко конкретно питање.
  2. Свесни производа – особе које знају шта продајете, али нису сасвим сигурне да је баш ваш производ оно што им је потребно.
  3. Свесни решења – муштерије које знају шта је то што желе, али не и да то могу добити уколико купе оно што им нудите.
  4. Свесни проблема – људи који знају шта их мучи, а немају информацију о томе који производ или услуга су најбоље решење за њихов проблем.
  5. Потпуно несвесни – потенцијални клијенти који ни не знају да заправо имају проблем, а камоли да им ви нудите решење.

Од каквог је ово значаја када је реч о коришћењу блога за продају?

Ствар је једноставна. Када пишемо блог текст, потребно је да дефинишемо за кога га пишемо, односно на ком нивоу споменуте лествице се налази особа којој се обраћамо и да ли је потребно да јој кроз блог директно понудимо продају или је неопходно користити другачији, индиректан приступ.

Идемо редом.

Како користити блог за продају потпуно свесним потенцијалним клијентима

У овом случају, обраћате се особама које су или већ ваши клијенти или вас дуже време прате, али још нису постали купци. У сваком случају, они добро знају шта нудите и како им то решава проблем који имају. Са њима, кроз блог текст, можете разговарати најдиректније, а теме о којима пишете требало би да буду одговори на конкретна питања која могу имати.

На пример, уколико продајете паметне апарате за кафу, блог може имати наслов Како уклонити каменац из апарата за еспресо. Након што објасните како обавити чишћење тако да уређај не буде оштећен, можете навести да у понуди имате баш један апарат за еспресо који „није потребно чистити”, или „може се очистити и металном четком а неће претрпети оштећења”... уз постављање линка ка страници на којој је конкретан апарат представљен и који је притом сада на попусту.

Наравно, овај текст ће можда прочитати и особа која је на неком другом нивоу лествице свесности, па је неопходно да се и њима допадне. Зато текст учините забавним за читање, и они ће вам лако опростити што сте можда мало нападни са пласманом производа.

Блог за публику која је свесна да постоји ваш производ или услуга

Ови људи су едуковани о ономе што имате у својој понуди, само још вагају да ли је баш то права ствар за њих. Дакле, потребно је да језичак на ваги привучете на своју страну. То значи да је погрешно претрпавати их информацијама о самој понуди.

У блог текстовима за ову публику зато се фокусирајте на „представљање слике у будућности”. Другим речима, пишите о томе како је нечији живот леп када је у њему ваш производ (у овом случају апарат за кафу којим се може управљати преко мобилног телефона) и сви бенефити које носи са собом. Омогућите својој публици да управо себе замисли у тој ситуацији. Рецимо, пробудиш се ујутро, узмеш телефон, кликнеш и, док дођеш до кухиње, чекају те две шољице савршене кафе – још једно дивно јутро са вољеном особом.

У тексту обавезно адресирајте примедбе и општа питања које читаоцима могу пасти на памет, а која су управо оно о чему размишљају како би донели одлуку о куповини.

У случају апарата за кафу то, на пример, може бити недоумица о његовој трајности, брзини припреме еспреса, могућности повезивања са мобилним телефоном...

И на крају, опет, поставите у блогу линк до оног уређаја који продајете.

Како направити блог који продаје за публику која је свесна решења

Дакле, овде пишемо блог за особе које знају шта желе, али не и да то што им је потребно могу добити баш од вас. Какав блог написати за њих?

Ово је савршена публика за студије случаја, туторијале и текстове у којима се детаљно објашњава шта и како нешто ради, или се упоређују два слична производа или услуге (на крају оваквог текста или један мора бити победник, или је неопходно недвосмислено показати да је један производ бољи за овакве кориснике или ситуације, а други за онакве кориснике и околности).

На пример, имамо два еспресо апарата, један се може повезати са паметним телефоном тако да је могуће у било ком тренутку и са било које локације дати команду да направи кафу, али може да направи само једну шољицу кафе, и други, који није смарт, али прави истовремено две шољице кафе.

Оваквим текстовима едукујете публику и изграђујете однос поверења са њом нудећи јој корист или бесплатан савет, што ће, последично, учинити да постану ваше муштерије.

Блог за публику која је свесна да има неки проблем

Од суштинског је значаја то што вас овакви потенцијални клијенти заправо још не познају и немају изграђен однос према вама. До њих је ваш блог текст стигао или захваљујући доброј оптимизацији за претраживаче (појавио им се када су тражили на интернету решење за свој проблем), или захваљујући томе што су га видели на друштвеним мрежама.

Дакле, оно што је потребно да учините својим блог текстом јесте уливање поверења. То можете учинити тако што ћете понудити садржај који, потпуно бесплатно, доноси читаоцима неку значајну корист, док продају остављате у другом или трећем плану.

Тако, на пример, можете написати текст за особе које имају проблем са јутарњим разбуђивањем и објаснити на који начин им еспресо кафа може помоћи у томе. Пред крај текста можете, само узгред, споменути да постоје машине за еспресо које ће им додатно олакшати припрему кафе и учинити да спремни и орни дочекају предстојећи дан.

Писање блога за публику која није ни свесна да има неки проблем

У овим текстовима се обраћамо тзв. „хладној публици”, која је набасала на ваш садржај заправо ни не тражећи нешто конкретно. Зато је потребно да текст за ове потенцијалне клијенте обрађује неку баш занимљиву тему која ће бити интересантна најширој публици, буде лак за читање и крајње информативан.

По правилу, овакви текстови најслабије постижу директне конверзије, али су веома значајни за „загревање” публике.

Рецимо, могућа тема оваквог блог текста могла би да говори о значају кафе кроз историју, процесу производње кафе или некој новооткривеној користи кафе за људски организам.

Да закључимо

Дакле, одговор на питање како користити блог за продају, без обзира на то којој се публици обраћате, има један заједнички именитељ – корист, коју на првом месту понудите.

Уколико у садржајима које објављујете будете фокусирани само на продају, лако се може догодити да постигнете контраефекат и, уместо да људе привучете, заправо доведете до тога да изгубе поверење у вас или вам уопште ни не пруже шансу.

Такође, креирање блогова за потенцијалне клијенте на различитим нивоима свесности олакшаће вам да сегментирате своју публику по томе које текстове су читали и да, затим, то искористите за прављење одговарајућих њузлетера и реклама којима ћете је ретаргетирати са циљем повећања продаје.

FacebookLinkedinEmail