Повратак у имејл школу

FacebookLinkedinEmail
11.09.2023.
Повратак у имејл школу

Прошли пут смо обрадили законске теме и правну основу за слање хладних имејлова. Након летње паузе, са мало подношљивијим температурама, дошло је и време да засучемо рукаве и почнемо припрему за наше прве имејл кампање. 

 

Повратак у имејл школу

From: Nenad Pavlov <nenad@simplygrow.co>

To: Miodrag Mića <mica@kornison.rs>

Subject: Како сам провео летњи распуст

 

Поздрав, Мићо краљу,

Надам се да те овај имејл затиче у добром здрављу и расположењу.

Опрости због оволиког чекања и хвала на стрпљењу. Надам се да ти је година досад била благонаклона.

Настављамо након пословне „летње успаванке” и таман на почетку четвртог квартала кад се вратите са колективног годишњег.

Остадох ти дужан појашњење зашто да софтверске платформе предвиђене за слање маркетиншких имејлова не користиш за слање хладних имејлова.

Ту и сродне теме сам, игром случаја, обрадио у вебинару пролетос:

 

Топло препоручујем да погледаш цео снимак (не само зато што сам ја у њему) да би имао комплетну слику како имејлови путују по интернету. Уколико си у шкрипцу са временом, ово је минутажа кључних делова:

2.30 − како имејлови заправо путују по интернету, шта су IP адресе и SMTP сервери;

12.50 − подела имејлова спрам њихове намене (лични/пословни, трансакциони, маркетиншки, продајни);

23.00 − које софтверске платформе користити за слање имејлова;

31.00 − зашто платформе за слање маркетиншких имејлова не треба користити за слање хладних, тј. продајних.

Као што можеш да видиш, репутација IP адресе нашег SMTP сервера је невероватно битна за „достављивост” наших имејлова.

Како сам појаснио на снимку, фирмама које нуде платформе за слање маркетиншких имејлова репутација њихових SMTP сервера је можда и најбитнија ствар. Ми који шаљемо умерену количину хладних имејлова не бисмо причинили штету, али много је оних који би претерали или су просто они прави спамери који желе да варају људе путем имејлова, или пак нуде свашта, попут фармацеутских средстава за помоћ при одређеним физичким радњама и слично.

Зато поменуте фирме не желе да ризикују и користе за њих најједноставнији приступ − ако људи којима шаљемо имејлове нису дали пристанак да их контактирамо, онда немамо шта да тражимо ту. Последице наше евентуалне тврдоглавости да ипак користимо те платформе јесу ограничење броја имејлова које можемо да пошаљемо, укидање могућности слања у потпуности, а често и гашење нашег налога. Не исплати се, ако мене питаш.

Чије SMTP сервере онда да користимо? О томе ћемо причати наредног пута.

Пре тога ћемо се позабавити „рецептуром” за добре имејлове. Дошло је време да засучемо рукаве.

Као што је за ваше врхунске укисељене корнишоне потребно још састојака (вода, сирће, со, бибер…) осим њих самих као и да прођу процес кишељења, да бисмо уопште могли да шаљемо квалитетне хладне имејлове, потребно је да имамо следеће састојке:

  1. Засебан домен, често називан и burner домен (објашњење у наставку),
  2. SMTP сервер (идући пут причамо о томе),
  3. Имејл адресе.

Неопходно је да правилно подесимо DNS записе (о томе ћемо такође детаљно кад дође време) и да се наше имејл адресе добро „загреју”, да не кажем да се добро „укиселе”.

Домен за спаљивање

Сваки домен такође има своју репутацију у очима SMTP сервера. Постоје листе имејл „неваљалаца”, како за IP адресе сервера тако и за домене. Под неваљалцима мислим на људе који шаљу малициозне имејлове. Пошто свака имејл адреса мора бити на неком домену (на пример, @email је на домену kornison.rs), уколико примаоци пријављују поруке као непожељне, прибележиће се са које имејл адресе су стигле, самим тим са ког домена и са које IP адресе.

Поменуте листе се углавном називају црним листама и могу се претраживати на много начина. Директно, листа по листа, или преко сајтова који одмах проверавају више листа одједном. На пример:

https://www.blacklistmaster.com/

Као што можеш да видиш, можеш задати IP адресу или домен.

Тема тих листа је доста комлексна. Нису све исте или подједнаке важности. Али да не отварамо ту Пандорину кутију сад. Уколико икада затекнеш свој IP или домен на некој од листа, проучи каква је заправо листа и како се на њу стиже. Често то буде лажна узбуна јер, на пример, неке листе излиставају све домене млађе од 14 дана. Логика им је да неваљалци масовно купују домене и одмах крећу да шаљу имејлове па је сваки новокупљени домен сумњив док се не докаже супротно.

Сваки бизнис има свој примарни домен на којем се налази сајт фирме. У вашем случају то је kornison.rs. По правилу, на истом домену су и пословне имејл адресе.

Иако ћу ти показати како да вероватноћу да ваш сервер и домен буду пенализовани због слања хладних имејлова смањиш на минимум, ризик, колико год мали био, ипак постоји. Просто, има ствари које су ван наше контроле. На пример, понекад примаоци имају лош дан и имејл који нису очекивали може да их тригерује и да га пријаве као спам.

Зато се прибегава куповини новог домена који ће подсећати на примарни и користити се само за хладне имејлове. Рецимо, ја ћу ти показати на примеру kornisoni.rs. Приметимо, додао сам једно слово на крај имена домена да би што више подсећало на име ваше фирме и ваш примарни домен. Нигде не пише да то мора тако и да не можете слати хладне имејлове и са неког другог домена који не подсећа на ваш. Ту је више ствар изградње препознатљивости имена ваше фирме и бренда.

За тај секундарни домен подесићемо све и уколико се, игром случаја, наруши репутација, ваш примарни домен и имејл сервер остају нетакнути.

Људи су такве домене жаргонски назвали burner доменима. Јер ако се и „спале”, мислећи на њихову репутацију, нема велике штете.

Да ти не бих писао упутства у обиму „Тихог Дона” где и како купити домен, снимио сам ти кратко упутство.

 

Погледај, смисли који би домен изабрао, па га пазари. Али пре тога провери да није на некој црној листи, мада је вероватноћа за .rs домене минимална. Пре се то може десити са .com доменима јер ако је неки домен тренутно слободан, не значи да некад раније није био коришћен.

У наредном имејлу ћемо проћи подешавање SMTP сервера и DNS записа домена. Корак по корак. Не брини око скраћеница, није ништа тешко, ствари су једноставне.

Уколико будеш имао било каквих питања, јави.

Жив био,

Ненад

FacebookLinkedinEmail