10 добрих разлога за сајт

Користити Интернет је једно, бити присутан на њему је нешто сасвим друго. На Интернету можете бити присутни на много начина, али ако је присуство везано за посао, једини прави начин је да имате и свој веб сајт.

Izgradnja-sajta
Извор: flickr.com

1. Посао постаје глобално видљив

Није тешко замислити унука који живи преко океана и који би желео да баби и деди наручи торту за годишњицу брака.

Одакле ће је наручити? Па од неке посластичарнице која је, можда, два блока далеко од бабе и деде, али има свој сајт који и унук негде тамо далеко може да нађе и преко њега да наручи ту торту. Потрошач је негде у близини, али купац није и њему је сајт неопходан да би уопште дошао до те торте и купио је.

2. Допирете и до потенцијалних корисника до којих иначе не би допрли

Интернет пружа прилику да за фирму и њену понуду сазнају и потенцијални купци који не пролазе свакодневно испод њеног прозора, али свакодневно на Интернету траже сличне услуге или производе.

И није им тешко да пређу две улице, или два блока, или пар километара да би дошли до жељеног производа или услуге. А врло често не морају нигде ни да иду, могу да наруче шта им треба и, ако фирма има решену логистику, поптпуно је свеједно где је фирма а где њен купац.

3. Шанса за већу зараду

Када имате свој сајт, сви ће вас пронаћи много лакше.

Тада је већа шанса да вас, поред потенцијалних купаца, контактирају и потенцијални партнери, и да тако направите више пословних аранжмана и остварите већи профит.

4. Ради 24/7, 365 дана у години, без викенда и празника, чак и када ви спавате

Радите од 9 до 5? Па… и сви остали, мање више. Када ће они моћи да дођу и купе нешто од вас?

С друге стране, сајт нема радно време. И не води рачуна о временским зонама (погледајте тачку 1). У било које доба дана и ноћи посетилац вашег сајта може да се информише о вашој фирми, вашим производима и вашим услугама, тренутним акцијама и попустима, као и ценама свега из ваше понуде. Ако немате плаћање на сајту, може да наручи робу, а ако имате, може одмах и да је купи.

5. Издвојите се од конкуренције

Ако нису на Интернету, већ сте у предности, а ако јесу, пружили сте шансу свом бизнису да пронађе своје место под Сунцем.

Представите своју фирму и своју понуду на прави начин, објасните зашто сте баш ви најбољи избор за оно што неко тражи (имате виши ниво услуге, боље цене, већи избор модела…) користећи описе које људи користе док претражују Интернет, па ће вас Гугл наћи у својим претрагама, показати другима и довести их баш код вас. А ко не жели да му купац сам ушета у продавницу?

6. И медиј и продавница, у једном

Сајт је јединствено место на ком можете да имате и новински оглас и ТВ рекламу и излог своје продавнице и саму „касу“ на којој картицом могу да се плате ваши производи и услуге.

7. Мултимедијална комуникација без ограничења

Осим информација о фирми, на свој сајт можете да поставите фотографије и описе свих својих производа, да објасните како се који и кад користи, да испричате по једну занимљиву причу о сваком од њих, да истакнете своје услуге...

Све оно о чему сте до сад комуницирали помоћу флајера и брошура, можете да комуницирате преко свог сајта, без икаквог ограничења у простору. Притом, све је много јефтиније, јер не морате ништа да штампате. А ако фотографије и текстови нису довољни, можете да поставите и своје видео материјале и да „у слици и речи“ пружите све информације.

8. Кредибилитет

Ако на сајт ставите све релевантне информације о фирми, потенцијални купац неће бити у дилеми ко сте и шта сте.

Много је лакше представити се онлајн него офлајн – можете представити цео свој тим, показати које све сертификате фирма има, ко су јој партнери и досадашњи купци, навести референце, изјаве својих задовољних корисника… Наравно, не заборавите ни физичку адресу, радно време, број телефона и факса, као ни мејл адресу. Када потенцијални корисник не може да пронађе компанију онлајн, често се, у данашње време, пита да ли она уопште постоји, каква је и да ли може да јој верује? Да ли нешто крије, кад не жели да се представи на нету? Људи су данас скептичнији него икада, али су и могућности за квалитетно представљање веће него икада.

9. Комуникација са купцима

Интересује вас, наравно, шта ваши корисници мисле о вашој понуди, волели би да их питате шта им се свиђа, а шта не, шта би могли да унапредите, где сте у односу на конкуренцију… Па, питајте их.

На свој сајт можете да поставите шта год желите, па и анкете. Осмислите неки користан поклон из ваше понуде, или неке корисне информације запаковане у коректно дизајниран PDF и понудите то као награду сваком ко попуни анкету. Тако можете доћи и до значајне количине мејл адреса преко којих можете (уз њихову дозволу) да им се обратите и обавестите их о специјалним и помотивним понудама, новим производима и услугама… Омогућите им и да коментаришу на сајту, да могу да питају шта желе, да се интересују за одређене моделе или карактеристике, услове плаћања, могућност испоруке... Из тога можете да сазнате шта их интересује а шта не, како да њиховим жељама и потребама прилагодите своју понуду.

Могу да оставе и негативне коментаре, који вам могу бити врло корисни за даљи развој бизниса. Имаћете прилику да одговорите на ту критику, исправите наведени пропуст и захвалите се на помоћи да будете још бољи. И тако се гради кредибилитет добре фирме, јер показујете да бринете о својим корисницима и након пружања услуга, а задовољан корисник вам може направити најбољу рекламу.

10. Свој сте на своме

Погрешно је да, зарад уштеде, будете присутни само на друштвеним мрежама (Facebook, Google+, LinkedIn...), заборављајући притом да су и оне, у ствари, нечији приватни сајтови на којима сте ви само подстанари.

И да власник таквог сајта у сваком тренутку може да вам ускрати гостопримство. Своју интернет егзистенцију треба да градите на свом сајту, на свом интернет домену, где сте сам свој газда (назив интернет домена је оно што дефинише адресу сајта и директно је везан за вашу фирму и ваш посао).

Ваш сајт је ваш медиј и ваша продавница, одатле нико никад не може да вас избаци, то је интернет простор у ком ви постављате сва правила, ви дефинишете структуру, ви дефинишете дизајн и ви постављате садржај какав вама одговара. А кад већ имате сајт на свом домену, треба да имате и мејл (назив интернет домена дефинише мејл адресу десно од знака „@“). Кад комуницирате са свог домена, назив ваше фирме се увек види у тој комуникацији и учвршћује позицију ваше фирме у свести свих са којима комуницирате. Чињеница да се назив властитог домена налази и у веб и у мејл адреси говори о томе да сте озбиљна фирма.

Сродни садржаји

4 корака до доброг интернет сајта: Садржај + Дизајн + Програмирање = Интернет сајт. Концепт сајта = захтеви за креаторе садржаја, дизајнере и програмере...

Најчешће заблуде интернет предузетника: Они који тек крећу у свет сопственог бизниса, а имају одређена искуства у интернет пословима, нажалост имају и велики број погрешних претпоставки како то у пракси функционише.

Друштвени медији нису одговор на све: Присуство на друштвеним мрежама не треба да буде основа, већ само део вашег наступа на Интернету.

5 предности .RS домена: Ако се обраћаш интернет корисницима у Србији, национални .RS домен је најбољи избор за пословну или личну адресу интернет сајта и адресу е-поште.

Свакако кликните на ову реченицу да нам смањите Bounce Rate. Хвала!