Да ли смо сви ми робови датума или сезоне?

FacebookLinkedinEmail
15.11.2025.
Да ли смо сви ми робови датума или сезоне?
У свету онлајн трговине, где су правила игре непрекидно у развоју, једно питање остаје актуелно: да ли нас календари празника, сезонских попуста и специјалних датума држе у непрекидном циклусу предвидљивих кампања?

Свако ко ради у продаји зна колико је важно погодити прави тренутак, али исто тако и колико је изазовно остати креативан у оквирима које диктирају календарске обавезе. Истраживања показују да 85% онлајн купаца планира куповине током великих сезонских акција, док 72% наводи да попусти значајно утичу на њихову одлуку о куповини (извор).

У овом чланку истражујемо како трговци могу пробудити креативност и побољшати резултате користећи паметно планирање и анализу.

Како пробудити креативност?

  1. Преиспитајте календар акција
    Већина трговаца ослања се на традиционалне датуме као што су Black Friday, Cyber Monday, божићне и новогодишње распродаје. Иако су ово често најплодоноснији периоди, ограничавање на те датуме може вас спречити да будете иновативни. Размислите о томе да креирате сопствене „брендиране” датуме или акције које одговарају специфичностима ваше циљане групе. На пример, „пролећни ресет” за wellness производе или „дигитални петак” за софтверске или гејминг производе.
  1. Фокус на сторителинг
    Приче које стоје иза производа или акција често имају више утицаја него сам попуст. Користите маркетинг да ојачате везу са купцима кроз кампање које имају снажан емотивни набој. На пример, „Подржимо локалне произвођаче” током летњих месеци може имати много већи одјек од генеричне распродаје.
  1. Тестирајте неуобичајене приступе
    Експериментишите са форматима кампања, попут flash sale понуда, претплатничких модела или ексклузивних понуда за лојалне купце. Према истраживању, кампање које укључују елемент изненађења, попут „тајног попуста” или персонализованих понуда, повећавају стопу ангажовања за 32% (извор). Користите лајв-чет (livechat) подршку како бисте одмах добили повратне информације и прилагодили кампању у реалном времену.

Како унапредити резултате?

  1. Увид у прошлогодишње перформансе
    Пре него што осмислите нову кампању, анализирајте резултате из истог периода прошле године: који производи су били најтраженији, који канали оглашавања су се показали као најефикаснији. Подаци показују да трговци који редовно анализирају прошлогодишње перформансе остварују 20% већи раст продаје током сезонских кампања (извор). Ова ретроспектива пружа ослонац за креирање стратешки прецизнијих кампања.
  1. Креирање кампања на основу циљева
    Важно је да овогодишње циљеве прилагодите на основу прошлогодишњих резултата и тренутних трендова. Ако сте, на пример, прошле године остварили успех са пакетима производа (bundles), размислите о њиховом унапређењу додавањем поклона уз куповину (GWP) или креирањем лимитираних понуда.
  1. Коришћење е-комерц календара
    Е-комерц календар може бити од велике помоћи за идентификацију релевантних датума, али и за израду временског оквира кампања. Поред познатих празника, размислите о мање познатим датумима који могу бити прилика за повезивање с публиком, попут Дана заљубљених, Дана жена или националних празника.

Планирање, припрема и реализација кампања

  1. Планирање
    Ефикасна кампања почиње детаљним планом. Утврдите циљеве (повећање промета, повећање просечне вредности корпе, јачање лојалности) и ресурсе потребне за њихово остварење. Креирајте календар активности који ће укључити све фазе кампање – од припреме визуала и садржаја, преко оглашавања, до евалуације резултата.
  1. Припрема
    Осигурајте да су сви елементи кампање спремни пре њеног почетка. То укључује проверу техничких аспеката (одредишне странице, чекаут процес), као и логистику (залихе и дистрибуцију производа и/или поклона).
  1. Реализација
    Током трајања кампање користите алате за праћење у реалном времену како бисте могли да реагујете на евентуалне проблеме или прилике. Лајв-чет подршка може бити од велике користи за тренутне упите купаца.
  1. Увођење новина
    Свака кампања треба да донесе неку иновацију. Било да је то нови формат оглашавања, персонализоване понуде или коришћење напредних аналитичких алата, новине ће задржати интересовање публике, а вама дати додатне податке или предност.

Закључак

Иако датуми и сезонски трендови имају значајан утицај на онлајн трговину, трговци не треба да буду робови предвидљивих образаца. Планирање, креативност и аналитика су кључ за успешне кампање које превазилазе очекивања купаца.


Истраживања показују да иновативни приступи, попут персонализованих понуда и сторителинга, могу повећати лојалност купаца за 25% (извор). Користећи прошлогодишње увиде, е-комерц календаре и иновативне приступе, можете створити кампање које не само да привлаче купце, већ и јачају њихову лојалност према вашем бренду.

FacebookLinkedinEmail