Гост је Милош Петровић, веб предузетник и дигитални креатор.
Милош Петровић је дигитални предузетник од 2008. године, предавач и учесник на више иностраних конференција о дигиталном маркетингу. Власник је више сајтова, од којих је најпознатији туристички портал wellness-spa.rs. Дигитални креатор и блогер о путовањима. Google Аds и SЕО експерт и ензутијаста.
У овом интервјуу дао нам је одговоре на следећа питања:
1. Шта је предуслов за Google Display оглашавање?
2. Колико су Google Display кампање ефикасне и где се све могу приказивати?
3. Колика је цена клика у Google Display кампањама у односу на Search кампање?
4. Колико је важно геолокацијско таргетирање у овим кампањама?
5. Који су потенцијални проблеми Google Display кампања?
Не пропустите да чујете одговоре на ова кључна питања за ваше пословање.
1. Шта је предуслов за Google Display оглашавање?
Предуслов за Google Display оглашавање је да морате имати или веб-сајт или конкретну апликацију коју желите да оглашавате. Знам неке ситуације у којима људи имају само Инстаграм или само Фејсбук страницу. То нису погодне странице за овај тип оглашавања и то је, да кажем, нека потпуно другачија прича. Веб-сајт је основа.
2. Колико су Google Display кампање ефикасне и где се све могу приказивати?
Google Display кампање тренутно код нас нису примарне, нису баш у фокусу, а заправо, то је грешка јер оне имају једну велику моћ. Знам да је сада доста тога усмерено на Инстаграм и Фејсбук кампање, али Google Display кампање имају велику моћ да се приказују на свим местима где је омогућена опција Гугл приказа и то је, на првом месту Јутјуб, затим велики број мобилних апликација које на тај начи, приказом Google Display огласа, монетизују свој садржај. Примера ради, једна од апликација је Вајбер, и многима је интересантно да им се реклама може приказати на тој платформи, из угла оглашивача. И такође, врло битан сегмент су веб-портали. Многи познати веб-портали имају могућност да се на њиховом сајту приказују Google Display рекламе.
3. Колика је цена клика у Google Display кампањама у односу на Google Search кампање?
Тренутно је та цена клика поприлично ниска. Доста зависи од поставке кампање, али рецимо, кампање које имам прилике да пратим и да водим, рецимо да је нека просечна цена клика у Србији 2-3 динара, што је прилично фино по клику када упоредимо са тиме шта се дешава на Инстаграму и Фејсбуку. Можда су некада тамо цифре биле ниже, али данас сигурно нису. Зависи то од још неких параметара, али дефинитивно, гледано по клику, то је тренутно најисплативији начин оглашавања.
4. Колико је важно геолокацијско таргетирање када су ове кампање у питању?
Ако постоји потреба у кампањи за геолокацијским таргетирањем ту имамо више опција. Оно што је специфично је да геолокацијско таргетирање овде ради, али не баш у целој Србији. Ако желимо да покријемо само одређени град, можда мањи град, то треба тестирати и видети да ли ће радити. Београд, поприлично ради савршено. Ако се покрива цела Србија, то је у реду, али геолокацијско у смислу неког мањег града, може бити проблем и то је, можда потенцијално једина мана у овом тренутку, ако поредимо са неким другим опцијама оглашавања.
5. Који су то потенцијални проблеми код Google Display кампања?
Најчешћи проблем са којим сам се сусрео су деца на Јутјубу. Рецимо, врло често родитељи дају деци свој телефон и кроз опције таргетирања у Google Display кампањи ми видимо да је у питању неко ко је, рецимо, 35+ година, жена, а заправо је иза тог телефона дете. И дешава се да се остварују кликови, али да у пракси нема ефекта. Ипак, детаљна анализа Google Display кампање показује да се тај клик десио на неком од дечијих Јутјуб канала, тако да искључивање таквих канала може побољшати перформансе Google Display кампања.