Разбијање популарних SEO митова

FacebookTwitterLinkedinEmail
18/08/2020
Razbijanje popularnih SEO mitova

Прошли пут смо представили скоро двадесет SEO фактора који имају позитиван утицај на ваше позиције на резултатима претраге. Овога пута се бавимо темом популарних SEO митова.

Оптимизација за претаживаче базира се првенствено на експериментима. На нашу несрећу, често се догоде такозвани “лажно позитивни резултати” наших тестова - позиције случајно скоче и дају нам лажну представу о утицају елемената које смо тестирали. Зато овим текстом желимо да укажемо на неке од тих митова.

Лајкови и коментари на Фејсбуку и Инстаграму утичу на боље рангирање на Гуглу

Постоји предрасуда да популарност на друштвеним мрежама има директан утицај на боље позиције сајта на Гуглу. Међутим, то није случај. Потпуно је небитно да ли неки текст који је подељен на Фејсбуку или Инстаграму има 5, 10 или 100 лајкова или коментара.

Гугл то не узима у обзир. Лајкови се лако могу манипулисати и нису истинско мерило квалитета. Притом, коментари могу бити тенденциозно позитивни или негативни, некад и оркестрирани. Због тога Гугл не узима директан број лајкова и коментара као фактор рангирања.

Уједно, постоји могућност да друштвене мреже системски блокирају улазак Гугловог софтвера за попис (на пример, коришћењем правила фајлу у robots.txt). Резултат тога је да Гугл не може да приступи садржају који људи пишу и деле на друштвеним мрежама.

Наравно, постоји могућност да садржаји који су популарни на друштвеним мрежама добију публицитет и већи број објава на другим сајтовима и порталима, и тада долазни линкови могу утицати на боље рангирање.

Више посета = боље позиције на резултатима претраге

Посете са других сајтова, посете са друштвених мрежа, посете са огласа или природних Гугл резултата нису фактор рангирања. Ако сајт има много посета, то не значи да ће добити скок на резултатима претраге. Прво, Гугл не може да мери и да зна колико је неки сајт посећен, посебно ако сајт нема Гугл аналитику као сервис за мерење посета.

Ево и твита представника Гугла који потврђује да посете не утичу на SEO рангирање.

Друго, посете се могу лако манипулисати софтвером, ботовским мрежама или се једноставно могу купити. Чим се неким параметром може манипулисати, онда тај параметар не улази у калкулацију позиције на Гуглу.

Ако плаћам Гугл огласе, онда ће ме Гугл наградити бољим органским позицијама

Још један од познатих митова. Овога пута је главна тема новац. Многи сматрају да онога тренутка када крену са плаћеним оглашавањем Гугл креће благонаклоно да гледа на цео сајт и даје неки скок на органским (неплаћеним) резултатима. Многи власници сајтова стоје чврсто при ставу да је то тачно.

Истина је, међутим, потпуно другачија. Google Ads и органски алгоритам раде одвојено и на потпуно другачијим принципима. Гугл је више пута давао саопштења за јавност у којима је оповргао теорију по којој они клијенти који плаћају огласе добијају скок у SEO учинку. Они кажу да то не би било фер, јер би значило да они корисници који имају новац могу да "купе" позицију на органском алгоритму.

Зашто онда неки власници сајтова виде органски скок када крену са оглашавањем? Највероватнији разлог је увећан досег бренда (brand awareness).

Пошто је бренд видљивији, око њега се ствара интерес и увећава могућност спомињања брeнда. Некада се на порталима линкује ка сајту бренда, некада се добију нелинковани цитати, а све то позитивно утиче на процес рангирања.

Садржаји на ћирилици не могу добро да се рангирају

Постоји уврежено мишљење да је “за SEO” боље писати садржај на латиници, да Гугл боље рангира садржаје на латиници у односу на исте на ћирилици. Ово је апсолутни мит. Гугл једнако поштује оба наша писма. Не постоји предност једног писма над другим.

Постоји на хиљаде примера претрага које на највишим позицијама дају садржаје на ћирилици, чак и за конкурентне кључне речи. Ево, да не будемо скромни, и мој претходни текст је убрзо достигао високу позицију на Гуглу.

Проверите и сами. Гуглајте: сео фактори рангирања (seo faktori rangiranja).

Густина кључних речи

”Хеј, имам сјајну идеју за боље рангирање! Хајде да жељену кључну реч поновим што више пута у свом тексту и онда ће Гугл схватити о којој области мој текст говори. Још ако би погодио да је густина моје кључне речи макар 5%, па то би било идеално!”

Још једно разочарање - густина кључне речи није фактор рангирања. Гугл поседује моћни алгоритам за анализу садржаја, који је у стању да идентификује све ентитете неког текста без обзира на језик којим је написан. Алгоритму није потребно понављање неке фразе више пута да би схватио шта аутор жели да каже и о којој теми пише.

Ако сте у метанаслову (таг title), главном наслову (таг h1) и у тексту пар пута споменули кључну реч, онда будите уверени да сте Гуглу дали довољно сугестија и да нема потребе за затрпавањем текста истом фразом.

Коришћење Гуглових алата (Analytics, Tag manager, Search Console)

И ово је велики мит: ако ставите неке од алата попут Google Analytics, онда ће Гугл моћи да прати ангажман корисника на сајту и да вам даје бонусе и побољшање позиција.

Као и сви претходни митови, ни овај не пије воду. Гугл би волео да сви сајтови на свету користе Google Analytics, али то је немогуће. Постоје велики брендови који имају успешне сајтове а не желе да деле пословне податке са Гуглом. Apple, BMW и многи други сајтови не користе Google Analytics, али их то не спречава да имају одличне SEO перформансе.

Период куповине домена

Раније се сматрало да спамери и манипулатори купују назив домена на краћи период (једна година), док озбиљне фирме, које имају реноме и историју бренда купују назив домена на дужи рок. По овој теорији, онај ко је купио назив домена на дужи рок вероватно је легитиман бренд и ваља му дати већу SEO важност. Нажалост, и то је мит.

Као што смо до сада више пута видели, Гугл жели да елиминише утицај новца на SEO учинак. Не би било фер да клијент који улаже више новца добије аутоматску корист за SEO. Због тога многи називи домена који се закупе на само једну годину без проблема могу да се рангирају за велику количину кључних речи.

По истом принципу, ништа не гарантује сајту чији је назив домена закупљен на 10 година да ће само због тога добити високу позицију у Гугл претрази.

Наравно, регистрација назива домена на дужи рок се увек препоручује јер елиминише опасност да се после годину дана заборави на обнову регистрације. Велики број познатих брендова се опекао јер није на време обновио регистрацију назива домена. Немојте бити у тој неславној групи.

Кључна реч у тагу meta description

Шта год од садржаја да ставите у таг meta description, то неће утицати на позицију на Гуглу. Ово важи још од 2009. године. Наравно, Гугл користи таг description да би формирао приказ вашег сајта у резултатима претраге, тако да је битно да имате лепо и концизно написан овај таг, јер то утиче на одлуку корисника да ли ће кликнути на ваш линк или неће. 

Кључна реч у тагу description није фактор рангирања, али је фактор кликтања и може повећати ваш CTR (click through rate - однос кликова у односу на број приказа).

Валидни HTML програмски код

Лепо је поседовати потпуно чист HTML код, без семантичких грешака. Међутим, интернет је жива ствар, пуна рупа и грешака. Ретко који сајт има валидан HTML запис и било би илузорно захтевати да програмери, девелопери и интернет ентузијасти пишу савршен код.

Модерни прегледачи (Chrome, Firefox, Safari...) као и алгоритми претраживача (Google, Bing, DuckGoGo...) на разне начине компезују невалидан код и труде се да на најбољи начин приказују и процесуирају садржаје са интернета.

.

Због тога је за повеђање позиција на резултатима претраге потпуно небитно да ли имате сасвим исправан HTML код. Наравно, препорука је да се потрудите и омогућите вашим посетиоцима да без потешкоћа прегледају садржај вашег сајта, тј. да HTML код не ремети рад самог сајта.

Закључак

Ова листа нија коначна, јер је пракса показала да се језгро функционисања алгоритма мења неколико пута годишње. Питање је дана када ћемо открити на десетине нових митова. Гугл све више препушта одлуке својим системима вештачке интелигенције који узимају у обзир понашање посетилаца, сезонске трендове и персонализацију.

Такође, ови фактори које смо представили можда су данас у категорији митова, а већ сутра се може десити да добију позитиван (или негативан) утицај на SEO. Зато је најбољи савет да све наше сугестије узмете са дозом резерве и да сами тестирате и експериментишете док не дођете до правог одговора за ваш специфичан случај и ваш сајт.

FacebookTwitterLinkedinEmail