4 начина да започнете текст који се чита до краја

FacebookTwitterLinkedinEmail
08/06/2021
4 начина да започнете текст

Само 20% посетилаца прочита читав текст на једној страници вашег сајта, а у просеку буде ишчитана само једна четвртина редова које сте написали. Како повећати ове бројеве?

Уз наслов, отварање или почетак представља најважнији сегмент сваког текста на једном сајту. Разлог је тај што ће особа која дође на сајт прво прочитати ова два елемента и, на основу њих, донети одлуку да ли ће наставити ка наредним пасусима или отићи са сајта.

То значи да је неопходно први пасус текста, или отварање, започети реченицама које ће одмах „упецати“ пажњу посетиоца и привући их да наставе читање. Ово правило важи без изузетка – било да је реч о продајној или блог страници.

Прва се увек памти

„Зовите ме Ишмаел“ – да ли вам је познат овај цитат из књиге Моби Дик? Ако помислите на своју омиљену књигу, велика је вероватноћа да се не сећате шта тачно пише на другој или петој страници, али се зато прве реченице засигурно сећате јер вас је управо она увукла у причу и отворила врата ка читавом једном новом свету.

Први редови су важни код сваког текста ма које дужине био. Заправо, све прве ствари у животу памтимо – од прве љубави, првог наставника, првог положеног испита, првог аутомобила... Једноставно, тако функционише наше памћење, и то је потребно искористити када пишете отварање. У свом тексту одмах наведите нешто што:

  • јесте важно или од значаја за читаоца;
  • наглашава корист коју може остварити;
  • улива поверење потенцијалном клијенту;
  • провоцира или изазива емотивну реакцију и знатижељу;
  • просто се лепи за његове мисли.

Наравно, није циљ да кажете нешто што нема везе са истином, будете превише креативни или покушате да заведете читаоца на погрешан пут. Функција отварања у копирајтерском тексту није да „обори с ногу“ особу којој је намењена. Напротив, све што је потребно да почетак текста учини јесте то да публику наведе на читање следеће реченице, која ће га водити до наредне, и тако све до краја текста. Лако, неоптерећујуће и природно. А након што дођу до последње тачке, како статистика показује, вероватноћа да ће посетилац сајта постати купац, драстично расте.

Све то само наглашава значај питања како започети писање текста на сајту. Јер, уколико у самом старту изгубите пажњу публике, заправо сте изгубили потенцијалног клијента.

Начини за започињање текста

4 добра начина да започнете текст

Написали сте сјајан наслов који је привукао читаоце на ваш сајт. Сада је потребно да у истом маниру наставите и почетком текста који их неће разочарати, а то можете учинити на један од следећих начина.

Поставите питање у отварању

Када текст започнете постављањем питања, наравно таквог које се тиче или проблема који мучи потенцијалног клијента или одређене користи коју ћете му омогућити, у глави читаоца стварате радозналост. Тиме их аутоматски покрећете на размишљање и подстичете на даље читање како би сазнали одговор.

Тачније, наше размишљање је таквог склопа да на постављено питање одмах дајемо одговор. Наравно, тај одговор може бити тачан или нетачан, релевантан или нерелевантан, а свакако ћемо желети да знамо јесмо ли били у праву или нисмо. Најлакши начин да то потврдимо јесте да наставимо да читамо текст јер се у њему налази тачно решење. Овде ваља напоменути да је неопходно тачан одговор позиционирати у тексту одмах након питања како се не би изгубила пажња публике.

Уколико је читалац имао право, осетиће задовољство, за мрвицу ће му скочити ниво ендорфина и он ће се осетити мало срећнијим и поноснијим, због чега ће бити пријемчивији за оно што говорите у тексту.

Уколико је пак одговор који је читалац дао погрешан, вероватно ће помислити: „Јао тачно. Како ми то није пало на памет“, а затим ће наставити да чита желећи да потврди себи како је ипак имао тачан одговор негде у глави, само се, ето, није одмах сетио. Тако, читајући ред по ред, и ови посетиоци сајта ће себи потврђивати како су имали право и осећати се све боље и расположеније.

Искористите цитат ауторитета или анегдоту

Цитирање речи познате личности, нарочито уколико се њене речи односе баш на ваш производ/услугу, могу веома моћно деловати на публику. Управо је то разлог због ког многе познате компаније и користе популарне глумце, певаче, лекаре, научнике... или наводе њихове познате мисли у својим кампањама.

Међутим, овде је потребно да позната особа коју цитирате или која говори о ономе што нудите, буде релевантна за дату област или, макар на неки начин, повезана са њом. Рецимо, колико сте спремни да поверујете у речи познатог фудбалера који вам препоручује одређену фарбу за косу?

Таква реклама могла би имати успеха једино уколико је у облику забавне пародије која привлачи пажњу.

С друге стране, писање текста можете започети изношењем занимљиве анегдоте како бисте читаоцу што пре омогућили да се идентификује са оним што чита или га довели у одговарајуће расположење.

На пример, уколико продајете средство за заштиту паса од срчаног црва, можете започети текст причом о псу кога је напао овај паразит и навести кроз колико мука је прошао. Сваки власник пса ће се растужити и помислити како би се осећао уколико би се то догодило његовом љубимцу. Последично, пожелеће да га заштити од ове опасности, што му ви управо и нудите.

Аналогија и метафора

Коришћење занимљивих аналогија и метафора на почетку текста је још један сјајан начин да публику увучете у текст. Разлог лежи у томе што овакав увод (енг. lead) у главама читаоца провоцира стварање менталних слика тако да и сами учествују у вашој причи.

Код овакве врсте отварања препоручљиво је да користите краће реченице како би ритам читања био бржи. Такође, потрудите се да аналогију или метафору изнесете језгровито како би елемент забаве који ова врста отварања пружа читаоцима, искористили да што пре пређете на ствар.

Имајте у виду да успешне аналогије и метафоре постављају висок стандард у очима циљне публике, што значи да је у даљим редовима не смете разочарати.

Коришћење статистике

Подаци и статистика су нешто што циљна група засигурно неће игнорисати. Размислите. Имате неки проблем. Прогуглате га, почнете да читате одређени текст и сазнате да 89,6% људи које мучи иста ствар успева да је реши на одређени начин. Да ли ће вам та информација привући пажњу да наставите  читање?

Највероватније не само да хоћете, већ ћете се још додатно удубити и почети да полако прелазите преко сваке реченице, посвећујући јој сву своју пажњу. Наравно, уколико изостане образложење изнетих података и објашњење зашто и како дати производ/услуга успева да постигне свој ефекат, све усхићење које сте осетили на почетку одједном ће нестати.

Овде је потребно нагласити и то да, када наводите неки податак, никада не треба заокруживати бројку јер се тако губи на веродостојности.

Рецимо да саопштавате резултат неке анкете у којој је учествовало 2.000 испитаника. Уколико је 1.567 особа рекло да са датим производом успева да реши свој проблем, онда у отварању текста, уместо да кажете „више од 1.500 испитаника“, искористите тачан број. На овај начин говорите да сте обратили пажњу на сваку особу која је била учесник и сугеришете да вам је важан сваки појединачни клијент.

Дакле, начин на који почињете текст на свом сајту може имати пресудан утицај на то да ли ће посетилац прочитати текст до краја и постати купац. Зато посветите посебну пажњу и додатно време писању лида и уложени труд ће вам се вишеструко вратити на дуге стазе.

 

 

Можда ће вас занимати и:

5 oбавезних елемената продајног текста + 1 бонус ставка

Кратки или дугачки продајни текстови - шта је боље? Дефинитивно решење велике маркетиншке дилеме

10 ствари које мора имати продајни текст на вашем веб-сајту

FacebookTwitterLinkedinEmail