... да заштитиш називе својих брендова, производа или услуга

ПРЕДУХИТРИ ПРЕПРОДАВЦЕ ДОМЕНА!
Није довољно да имаш само назив домена за сајт своје фирме, јер неко други може да региструје домен са називом твог производа или услуге.

Да ли је брже и јефтиније да платиш око 20 евра или мање за регистрацију националног интернет домена или да водиш арбитражни поступак за неки пословно битан назив домена, са трошковима од најмање 2000 евра?

Лепо је бити на топ листи најуспешнијих у бизнису, али да ли си тако добро пласиран и на Интернету? Предуслов за добру позицију твоје компаније приликом претраге на Гуглу је поседовање одговарајућих назива интернет домена. Озбиљне компаније регистровањем свих потребних .RS и .СРБ домена потпуно штите свој идентитет, назив фирме или брендова, производа или услуга на српском интернет простору. Међутим, неке компаније то не ураде на време, већ их предухитре фирме или појединци који јефтино региструју одређене називе домена, како би их касније скупо препродали.

На националним интернет доменима .RS и .СРБ мноштво великих страних и домаћих компанија је на време регистровало више назива домена и тако потпуно заштитило своје интересе на српском интернет простору. Они који то нису учинили на време, били су принуђени да поведу доменски спор због назива домена за који су сматрали да нарушава њихово право интелектуалне својине или неко друго субјективно право. Трошкови арбитражног поступка коштају од 2000 евра па навише, зависно од дужине поступка и свих потребних радњи у току поступка.

Зато је први и најјефтинији корак у заштити постојећег бизниса регистрација назива на једном од наших националних домена, јер треба увек имати у виду да Гугл у претрази даје предност управо сајтовима на локалним, националним интернет доменима, какви су наши .RS и .СРБ.

Чак и ако тренутно осим основног сајта фирме немаш посебне промотивне сајтове за појединачне брендове, производе и услуге, можеш да за све њих региструјеш називе домена и да их преусмериш на постојећи компанијски сајт. Тако ће корисници Интернета, а твоји потенцијални купци, приликом претраживања за неки од твојих брендова, производа и услуга ипак добијати резултате који их упућују на твој компанијски сајт, односно на неку одређену страницу на њему (тзв. landing page).

Битна напомена: и када прође промотивна кампања, за коју си имао посебан сајт на посебном домену, не заборави да продужаваш регистрацију тог назива домена, јер си у његову промоцију уложио прилично времена и пара да би га неко други тек тако преузео.

САЗНАЈ ВИШЕ: