10 разлога да имате свој сајт

FacebookLinkedinEmail
08.09.2016.
10 razloga da imate svoj sajt

Користити интернет је једно, али бити видљив на њему је нешто сасвим друго. Много је начина на које можете бити присутни на интернету, али ако је сврха присуства пословне природе, једини прави начин је да имате и свој веб сајт.

1. Посао постаје глобално видљив

Замислите унука који живи преко океана и који жели баби и деди за годишњицу брака да наручи торту.

Одакле ће је наручити? Па од неке посластичарнице која је, можда, два блока далеко од бабе и деде, али има свој сајт који и унук негде тамо далеко може да нађе и преко њега да наручи ту торту. Потрошач је негде у близини, али купац није и њему је сајт неопходан да би уопште дошао до те торте и купио је. 

2. Допирете и до корисника до којих иначе не бисте допрли

Фирмама интернет пружа прилику да за њих, односно њихову понуду, сазнају и потенцијални купци који не пролазе свакодневно испод њихових прозора, али зато свакодневно на интернету траже сличне услуге или производе.

Када нађу то што траже, купцима неће бити тешко да пређу две улице, или два блока, или пар километара да би дошли до жељеног производа или услуге. А врло често не морају нигде ни да иду, могу да наруче шта им треба ако фирма има решено питање испоруке. У том случају, потпуно је свеједно где је фирма, а где њен купац.

3. Шанса за већу зараду

Када имате свој сајт, сви ће вас пронаћи много лакше.

Тада је већа шанса да вас, поред потенцијалних купаца, контактирају и потенцијални партнери, и да тако направите више пословних аранжмана и остварите већи профит.

4. Ради 24/7, 365 дана у години, без викенда и празника, чак и када спавате

Радите од 9 до 17? Па… и сви остали, мање-више. Када ће они моћи да дођу и купе нешто од вас?

С друге стране, сајт нема радно време. И не води рачуна о временским зонама (погледајте тачку 1). У било које доба дана и ноћи, посетилац вашег сајта може да се информише о вашој фирми, вашим производима и вашим услугама, тренутним акцијама и попустима, као и ценама свега из ваше понуде. Ако немате плаћање на сајту, може да наручи робу, а ако имате, може одмах и да је купи.

5. Издвојите се од конкуренције

Ако ваша конкуренција није на интернету, већ сте у предности. Ако јесте, пружили сте шансу свом бизнису да пронађе своје место под сунцем.

Представите своју фирму и своју понуду на прави начин, објасните зашто сте баш ви најбољи избор за оно што неко тражи (имате виши ниво услуге, боље цене, већи избор модела…) користећи описе које људи користе док претражују интернет, па ће Вас Гугл наћи у својим претрагама, показати другима и довести их баш код вас. А ко не жели да му купац сам ушета у продавницу?

6. И медиј и продавница, у једном

Сајт је јединствено место на ком можете да имате и новински оглас и ТВ рекламу и излог своје продавнице и саму „касу“ на којој картицом могу да се плате ваши производи и услуге.

7. Мултимедијална комуникација без ограничења

Осим информација о фирми, на свој сајт можете да поставите фотографије и описе свих својих производа, да објасните како се који и кад користи, да испричате по једну занимљиву причу о сваком од њих, да истакнете своје услуге...

Све оно о чему сте до сад комуницирали помоћу флајера и брошура, можете да комуницирате преко свог сајта, без икаквог ограничења у простору. Притом, све је много јефтиније, јер не морате ништа да штампате. А ако фотографије и текстови нису довољни, можете да поставите и своје видео материјале и да „у слици и речи“ пружите све информације.

8. Изградња кредибилитета

Ако на сајт ставите све релевантне информације о фирми, потенцијални купац неће бити у дилеми ко сте и шта сте.

Много је лакше представити се онлајн него офлајн – можете представити цео свој тим, показати које све сертификате фирма има, ко су јој партнери и досадашњи купци, навести референце, изјаве својих задовољних корисника… Наравно, не заборавите ни физичку адресу, радно време, број телефона и факса, нарочито адресу е-поште.

Када потенцијални корисник не може да пронађе компанију онлајн, често се, у данашње време, пита да ли она уопште постоји, каква је и да ли може да јој верује? Да ли нешто крије, кад не жели да се представи на интернету? Људи су данас скептичнији него икада, али су и могућности за квалитетно представљање веће него икада.

9. Двосмерна комуникација са купцима

Интересује вас, наравно, шта ваши корисници мисле о вашој понуди, волели бисте да их питате шта им се свиђа, а шта не, шта би могли да унапредите, где сте у односу на конкуренцију… Па, питајте их!

На свој сајт можете да поставите шта год желите, па и анкете. Осмислите неки користан поклон из ваше понуде, или неке корисне информације запаковане у коректно дизајниран PDF и понудите то као награду сваком ко попуни анкету. Тако можете доћи и до значајне количине мејл адреса преко којих можете (уз њихову дозволу) да им се обратите и обавестите их о специјалним и промотивним понудама, новим производима и услугама…

Омогућите им и да коментаришу на сајту, да могу да питају шта желе, да се интересују за одређене моделе или карактеристике, услове плаћања, могућност испоруке... Из тога можете да сазнате шта их интересује а шта не, па да, сходно њиховим захтевима и жељама, прилагодите своју понуду.

Купци могу да оставе и негативне коментаре, који вам могу бити врло корисни за даљи развој пословања. Имаћете прилику да одговорите на критику, исправите пропуст и захвалите се на помоћи да будете још бољи. И тако се гради кредибилитет добре фирме, јер показујете да бринете о својим корисницима и након пружања услуга, а задовољан корисник вам може направити најбољу рекламу.

10. Свој сте на своме

Погрешно је да, зарад уштеде, будете присутни само на друштвеним мрежама (Facebook, Instagram, LinkedIn...), заборављајући притом да су и оне, у ствари, нечији приватни сајтови на којима сте ви само подстанари.

И да власник таквог сајта у сваком тренутку може да вам ускрати гостопримство. Свој интернет дом треба да градите на свом сајту, на свом интернет домену, где сте сам свој газда (назив интернет домена је оно што дефинише адресу сајта и директно је везан за вашу фирму и ваш посао).

Ваш сајт је ваш медиј и ваша продавница, и одатле нико никад не може да вас избаци. То је интернет простор у ком ви постављате правила, дефинишете структуру, дизајн и постављате садржај какав вама одговара. А кад већ имате сајт на свом домену, треба да имате и е-пошту (назив интернет домена дефинише адресу е-поште десно од знака „@“).

Кад комуницирате са свог домена, назив ваше фирме се увек види у тој комуникацији и учвршћује позицију ваше фирме у свести свих са којима комуницирате. Чињеница да се назив властитог домена налази и у веб адреси и у адреси е-поште говори о томе да сте озбиљна фирма.

FacebookLinkedinEmail