Интернет домен и сајбер бренд

Лепо је бити на топ листи најуспешнијих у бизнису, али да ли сте тако добро пласирани и на Интернету? Предуслов за добру позицију компаније приликом претраге на Гуглу је поседовање одговарајућих назива интернет домена.

Да ли знате шта Гугл прво види на неком интернет сајту док широм сајбер света прикупља податке за претраживање? Наравно, интернет домен, у веб адреси тог сајта. Вероватно знате да се назив интернет домена састоји од појма који сте изабрали (оно пре тачке) и доменске екстензије (оно после тачке). На пример, "mojbrend.rs" је назив интернет домена регистрован у .RS доменском простору.

Internet_domen_i_sajber_brend

Назив домена може да буде било који појам који желите, ако испуњава техничке услове и слободан је за регистрацију. Доменски простор, глобално гледано, може да буде национални или међународни, на пример .RS или .COM, међу њима нема функционалне разлике, оба раде исти посао. Међутим, када претражујете из Србије, Гугл у резултатима претраге даје предност сајтовима на локалном, националном, .RS или .СРБ домену, из простог разлога што претпоставља да су кориснику битније информације из земље у којој се тренутно налази.

А основа сајбер бренда је...

Али одабир правог интернет домена утиче не само на резултате претраге преко Гугла, већ и на перцепцију у очима посетиоца интернет сајта. На пример, мултинационална компанија, која послује широм света, регистрацијом националног домена јасно показује да је сајт на том домену намењен баш том тржишту, на локалном језику и са понудом производа или услуга баш за ту земљу.

Савети потекли из добре интернет праксе јасно говоре како компаније треба да се односе према интернет домену као основи сајбер бренда:

  • Ако сте фирма која послује само на локалном тржишту - региструјте национални домен, у већини случајева биће вам довољан.
  • Ако сте фирма која послује у више земаља - региструјте националне домене за сваку од држава, а имајте и међународни домен (боље ви него конкуренција).
  • Ако желите да заштите своје брендове (ако их имате) - региструјте СВЕ домене које можете да приуштите, а који садрже називе тих брендова.
  • Ако желите да заузмете кључне речи - региструјте и све још увек слободне домене који у називу садрже вама битне појмове.

Промовише и штити - истовремено!

Интернет домен није само обичан део интернет адресе, већ и средство за заштиту назива компанија и брендова на Интернету, и битан елемент оптимизације сајта за интернет претраживаче (SEO - Search Engine Optimization). Интернет домен је основа сајбер идентитета! Чак и када неко пре вас региструје неки интернет домен који звучи као ваш заштићени жиг (робна марка) - имате право да покренете поступак да преузмете тај домен. Укратко: интернет домен није "тамо нека техникалија", већ битан комуникациони, маркетиншки и правни елемент вашег интернет присуства.

Није довољно да имате само назив домена за сајт своје фирме, јер неко други може да региструје домен са називом вашег производа или услуге. Озбиљне компаније регистровањем свих потребних домена потпуно штите свој идентитет, назив фирме или брендова, производа или услуга на сваком локалном интернет простору. Компаније које то не ураде на време, ризикују да их предухитре они који јефтино региструју неке називе домена, како би их касније скупо препродали. Ако тако регистрован домен нарушава право интелектуалне својине или друго субјективно право компаније, решење је покретање доменског спора пред комисијом за арбитражу. Зависно од броја домена обухваћених тим арбитражним поступком, трошкови могу да буду и преко 1700 евра.

Домаћи задаци за бренд менаџере

Зато је препоручени редослед потеза за сваког (сајбер) бренд менаџера у Србији да прво провери расположивост назива домена, а потом изабере овлашћени регистар и региструје све националне .RS домене који су потребни његовој компанији. А за оне мање бизнисе и предузетнике, препоручујемо низ корисних савета о пословном сајбер идентитету.

Свакако кликните на ову реченицу да нам смањите Bounce Rate. ХВАЛА!