4 načina da započnete tekst koji se čita do kraja

FacebookTwitterLinkedinEmail
08/06/2021
4 načina da započnete tekst

Samo 20% posetilaca pročita čitav tekst na jednoj stranici vašeg sajta, a u proseku bude iščitana samo jedna četvrtina redova koje ste napisali. Kako povećati ove brojeve?

Uz naslov, otvaranje ili početak predstavlja najvažniji segment svakog teksta na jednom sajtu. Razlog je taj što će osoba koja dođe na sajt prvo pročitati ova dva elementa i, na osnovu njih, doneti odluku da li će nastaviti ka narednim pasusima ili otići sa sajta.

To znači da je neophodno prvi pasus teksta, ili otvaranje, započeti rečenicama koje će odmah „upecati“ pažnju posetioca i privući ih da nastave čitanje. Ovo pravilo važi bez izuzetka – bilo da je reč o prodajnoj ili blog stranici.

Prva se uvek pamti

„Zovite me Išmael“ – da li vam je poznat ovaj citat iz knjige Mobi Dik? Ako pomislite na svoju omiljenu knjigu, velika je verovatnoća da se ne sećate šta tačno piše na drugoj ili petoj stranici, ali se zato prve rečenice zasigurno sećate jer vas je upravo ona uvukla u priču i otvorila vrata ka čitavom jednom novom svetu.

Prvi redovi su važni kod svakog teksta ma koje dužine bio. Zapravo, sve prve stvari u životu pamtimo – od prve ljubavi, prvog nastavnika, prvog položenog ispita, prvog automobila... Jednostavno, tako funkcioniše naše pamćenje, i to je potrebno iskoristiti kada pišete otvaranje. U svom tekstu odmah navedite nešto što:

  • jeste važno ili od značaja za čitaoca;
  • naglašava korist koju može ostvariti;
  • uliva poverenje potencijalnom klijentu;
  • provocira ili izaziva emotivnu reakciju i znatiželju;
  • prosto se lepi za njegove misli.

Naravno, nije cilj da kažete nešto što nema veze sa istinom, budete previše kreativni ili pokušate da zavedete čitaoca na pogrešan put. Funkcija otvaranja u kopirajterskom tekstu nije da „obori s nogu“ osobu kojoj je namenjena. Naprotiv, sve što je potrebno da početak teksta učini jeste to da publiku navede na čitanje sledeće rečenice, koja će ga voditi do naredne, i tako sve do kraja teksta. Lako, neopterećujuće i prirodno. A nakon što dođu do poslednje tačke, kako statistika pokazuje, verovatnoća da će posetilac sajta postati kupac, drastično raste.

Sve to samo naglašava značaj pitanja kako započeti pisanje teksta na sajtu. Jer, ukoliko u samom startu izgubite pažnju publike, zapravo ste izgubili potencijalnog klijenta.

Načini za započinjanje teksta

4 dobra načina da započnete tekst

Napisali ste sjajan naslov koji je privukao čitaoce na vaš sajt. Sada je potrebno da u istom maniru nastavite i početkom teksta koji ih neće razočarati, a to možete učiniti na jedan od sledećih načina.

Postavite pitanje u otvaranju

Kada tekst započnete postavljanjem pitanja, naravno takvog koje se tiče ili problema koji muči potencijalnog klijenta ili određene koristi koju ćete mu omogućiti, u glavi čitaoca stvarate radoznalost. Time ih automatski pokrećete na razmišljanje i podstičete na dalje čitanje kako bi saznali odgovor.

Tačnije, naše razmišljanje je takvog sklopa da na postavljeno pitanje odmah dajemo odgovor. Naravno, taj odgovor može biti tačan ili netačan, relevantan ili nerelevantan, a svakako ćemo želeti da znamo jesmo li bili u pravu ili nismo. Najlakši način da to potvrdimo jeste da nastavimo da čitamo tekst jer se u njemu nalazi tačno rešenje. Ovde valja napomenuti da je neophodno tačan odgovor pozicionirati u tekstu odmah nakon pitanja kako se ne bi izgubila pažnja publike.

Ukoliko je čitalac imao pravo, osetiće zadovoljstvo, za mrvicu će mu skočiti nivo endorfina i on će se osetiti malo srećnijim i ponosnijim, zbog čega će biti prijemčiviji za ono što govorite u tekstu.

Ukoliko je pak odgovor koji je čitalac dao pogrešan, verovatno će pomisliti: „Jao tačno. Kako mi to nije palo na pamet“, a zatim će nastaviti da čita želeći da potvrdi sebi kako je ipak imao tačan odgovor negde u glavi, samo se, eto, nije odmah setio. Tako, čitajući red po red, i ovi posetioci sajta će sebi potvrđivati kako su imali pravo i osećati se sve bolje i raspoloženije.

Iskoristite citat autoriteta ili anegdotu

Citiranje reči poznate ličnosti, naročito ukoliko se njene reči odnose baš na vaš proizvod/uslugu, mogu veoma moćno delovati na publiku. Upravo je to razlog zbog kog mnoge poznate kompanije i koriste popularne glumce, pevače, lekare, naučnike... ili navode njihove poznate misli u svojim kampanjama.

Međutim, ovde je potrebno da poznata osoba koju citirate ili koja govori o onome što nudite, bude relevantna za datu oblast ili, makar na neki način, povezana sa njom. Recimo, koliko ste spremni da poverujete u reči poznatog fudbalera koji vam preporučuje određenu farbu za kosu?

Takva reklama mogla bi imati uspeha jedino ukoliko je u obliku zabavne parodije koja privlači pažnju.

S druge strane, pisanje teksta možete započeti iznošenjem zanimljive anegdote kako biste čitaocu što pre omogućili da se identifikuje sa onim što čita ili ga doveli u odgovarajuće raspoloženje.

Na primer, ukoliko prodajete sredstvo za zaštitu pasa od srčanog crva, možete započeti tekst pričom o psu koga je napao ovaj parazit i navesti kroz koliko muka je prošao. Svaki vlasnik psa će se rastužiti i pomisliti kako bi se osećao ukoliko bi se to dogodilo njegovom ljubimcu. Posledično, poželeće da ga zaštiti od ove opasnosti, što mu vi upravo i nudite.

Analogija i metafora

Korišćenje zanimljivih analogija i metafora na početku teksta je još jedan sjajan način da publiku uvučete u tekst. Razlog leži u tome što ovakav uvod (eng. lead) u glavama čitaoca provocira stvaranje mentalnih slika tako da i sami učestvuju u vašoj priči.

Kod ovakve vrste otvaranja preporučljivo je da koristite kraće rečenice kako bi ritam čitanja bio brži. Takođe, potrudite se da analogiju ili metaforu iznesete jezgrovito kako bi element zabave koji ova vrsta otvaranja pruža čitaocima, iskoristili da što pre pređete na stvar.

Imajte u vidu da uspešne analogije i metafore postavljaju visok standard u očima ciljne publike, što znači da je u daljim redovima ne smete razočarati.

Korišćenje statistike

Podaci i statistika su nešto što ciljna grupa zasigurno neće ignorisati. Razmislite. Imate neki problem. Proguglate ga, počnete da čitate određeni tekst i saznate da 89,6% ljudi koje muči ista stvar uspeva da je reši na određeni način. Da li će vam ta informacija privući pažnju da nastavite  čitanje?

Najverovatnije ne samo da hoćete, već ćete se još dodatno udubiti i početi da polako prelazite preko svake rečenice, posvećujući joj svu svoju pažnju. Naravno, ukoliko izostane obrazloženje iznetih podataka i objašnjenje zašto i kako dati proizvod/usluga uspeva da postigne svoj efekat, sve ushićenje koje ste osetili na početku odjednom će nestati.

Ovde je potrebno naglasiti i to da, kada navodite neki podatak, nikada ne treba zaokruživati brojku jer se tako gubi na verodostojnosti.

Recimo da saopštavate rezultat neke ankete u kojoj je učestvovalo 2.000 ispitanika. Ukoliko je 1.567 osoba reklo da sa datim proizvodom uspeva da reši svoj problem, onda u otvaranju teksta, umesto da kažete „više od 1.500 ispitanika“, iskoristite tačan broj. Na ovaj način govorite da ste obratili pažnju na svaku osobu koja je bila učesnik i sugerišete da vam je važan svaki pojedinačni klijent.

Dakle, način na koji počinjete tekst na svom sajtu može imati presudan uticaj na to da li će posetilac pročitati tekst do kraja i postati kupac. Zato posvetite posebnu pažnju i dodatno vreme pisanju lida i uloženi trud će vam se višestruko vratiti na duge staze.

 

 

Možda će vas zanimati i:

5 obaveznih elemenata prodajnog teksta + 1 bonus stavka

Kratki ili dugački prodajni tekstovi - šta je bolje? Definitivno rešenje velike marketinške dileme

10 stvari koje mora imati prodajni tekst na vašem veb-sajtu

FacebookTwitterLinkedinEmail