ChatGPT i kako da ga iskoristite za svoj biznis

FacebookLinkedinEmail
30.03.2023.
ChatGPT i kako da ga iskoristite za svoj biznis
Kvalitetan sadržaj na sajtu i društvenim mrežama ima veoma veliku i važnu ulogu za uspešno poslovanje svake firme. To zasigurno već dobro znate. Međutim, kreiranje tekstova i objava koji će privući pažnju potencijalnih kupaca i pomoći vam da ostvarite profit iziskuje poprilično vremena i resursa kojih, najverovatnije, nemate dovoljno. Kada bi samo postojao neki lakši način…
Dobra vest – postoji!

Ako ste se umorili od smišljanja novog zanimljivog sadržaja, nove tehnologije poput ChatGPT i drugih onlajn alata koji koriste veštačku inteligenciju na raspolaganju su vam i mogu da vam pomognu u tome. Uz njih kreiranje sadržaja nikada nije bilo lakše, a evo za šta sve možete koristiti ove alate.

Pisanje prodajnih i blog tekstova

Da počnemo sa onim što je svakom sajtu neophodno kako bi privlačio kupce i prodavao proizvode i usluge – sadržaj za prodajne strane i blog.

ChatGPT će vam ovaj posao učiniti nekoliko puta lakšim i uštedeti vam ogromno vreme koje možete utrošiti na razvijanje svog posla ili odmor.

Sve što je potrebno da uradite jeste da ChatGPT veštačkoj inteligenciji date zadatak. U za to predviđeno polje napišite kakav tekst vam je potreban (kopirajterski ili blog) i na koju temu, navedite kakav ton teksta želite (prijateljski, poslovan, opušten…), karakteristike proizvoda, ukoliko je reč o prodajnom tekstu, osobine ciljne grupe za koju se piše.

Drugim rečima, sve ono o čemu morate voditi računa kada sami pišete tekst potrebno je reći i ovom alatu. U slučaju da ne znate o čemu da pišete na svom blogu, slobodno možete pitati ChatGPT da vam predloži nekoliko tema iz vaše branše i odabrati one koje vam se dopadaju.

Čim završite unos ovih informacija i stisnete Enter, ChatGPT će početi da piše tekst.

Rezultat će vas iznenaditi. Ipak, imajte na umu da je posao uradila mašina i da će najverovatnije biti neophodno da dobijeni tekst prekontrolišete, preradite ga kako bi dobio na „ljudskosti” i prilagodite za sajt. Ovo je neophodno uraditi budući da internet pretraživači gotovo bez greške prepoznaju tekst koji je kreirala veštačka inteligencija i verovatno ga neće indeksirati, odnosno neće mu dozvoliti da se pojavi u organskim rezultatima pretrage.

I još jedna napomena, ChatGPT razume naš jezik i može isporučiti tekst na srpskom, ali se čini da bolje rezultate ipak daje na engleskom.

Pravljenje objava za društvene mreže

Nastupanje na društvenim mrežama za svaki biznis predstavlja važan element prisustva na internetu. Međutim, nije lako svakodnevno osmisliti neku dobru objavu.

I tu je ChatGPT od koristi. Kao i u prethodnom slučaju, dajte mu zadatak da generiše, na primer, pet postova za određenu društvenu mrežu i odaberite onaj koji vam se najviše dopada i odgovara vašim potrebama.

Na taj način, sadržaj na svojim profilima daleko lakše možete održavati svežim i pružiti svojoj ciljnoj publici razlog da vas prati.

A šta je sa slikom koja prati objavu?

I za ovaj zadatak možete se osloniti na veštačku inteligenciju. Alati poput DALL-E 2 ili Midjourney sposobni su da generišu realistične, umetničke ili fantazmagorične slike na osnovu zahteva koji im zadajete u tekstualnoj formi. Ove ilustracije možete koristiti kako na društvenim mrežama tako i na svom sajtu.

Optimizacija postojećeg sadržaja

Pored kreiranja novog sadržaja, ChatGPT može biti iskorišćen i za optimizaciju tekstova koji već postoje na vašem sajtu.

Na primer, u ovaj alat možete prekopirati svoj blog tekst i link do njega i zatražiti da vam kreira naslov i međunaslove, uradi optimizaciju za pretraživače, pruži meta opis za stranicu, da predlog ključnih reči i sl.

Drugim rečima, ChatGPT vam može biti od pomoći da svoj sajt bolje rangirate na Guglu i privučete više organskih poseta.

Kreiranje scenarija za video-objave

Video-sadržaj je ono što publika danas preferira. Bilo da je reč o predstavljanju proizvoda, pokazivanju kako neki uređaj funkcioniše, objašnjenju kako se nešto koristi, većina ljudi će radije izabrati da pogleda video nego da pročita tekst na istu temu.

Ali, da bi video bio kvalitetan potrebno je, pre snimanja i montaže, osmisliti scenario. ChatGPT i ovde uskače kao pomoć i kreiraće za vas kompletnu priču, sa sve dijalogom i opisima i tako vam olakšati kreiranje video-sadržaja.

Dizajniranje infografika

Infografici su odličan način da sa svojom publikom podelite neke informacije u formi koja je vizuelno privlačna i laka za razumevanje. Međutim, ukoliko ne posedujete potrebna znanja iz oblasti dizajna, kreiranje infografika obično je pravo mučenje, zbog čega ih mnogi biznisi nikada ni ne upotrebe u svoju korist.

Ovu činjenicu, zapravo, možete iskoristiti, i to uz pomoć dva onlajn alata.

Prvo, iskoristite ChatGPT za kreiranje teksta za infografik. Na primer, možete ubaciti blog tekst koji ste napisali na određenu temu i zatražiti da veštačka inteligencija iz njega izvuče najvažnije stavke za infografik.

U narednom koraku upotrebite neki od onlajn alata, kao što je Canva, na kojima možete naći unapred dizajnirane infografike u koje je potrebno samo ubaciti sadržaj.

Ukratko, za manje od sat vremena možete napraviti zanimljiv infografik i publici pružiti originalan sadržaj na zanimljiv način.

Pisanje imejlova

Još jedan posao za koji možete koristiti ChatGPT jeste pisanje imejlova i pravljenje njuzletera. Naravno, i ovde je potrebno zadati mu sve potrebne parametre, a alat će, veoma brzo, generisati sadržaj ispunjen zanimljivim i relevantnim sadržajem za vaše pretplatnike.

Zapravo, pomoću ovog alata je moguće kreirati i sekvencu od, na primer, tri imejla koja ćete iskoristiti za zagrevanje publike. U prvom, recimo, ukratko predstavite proizvod, u drugom opširnije govorite o svim benefitima koje donosi, a u trećem iznosite ponudu uz veliki popust.

Da zaključimo

ChatGPT i drugi onlajn alati koji koriste veštačku inteligenciju mogu vam pomoći da svoje poslovanje poboljšate i podignete na viši nivo i istovremeno učiniti da uštedite vreme i resurse.

Međutim…

Imajte na umu da veštačka inteligencija, makar za sada, nije u stanju da uradi sve sama i bez greške. Zato, sve što vam pruži kao rezultat „uzmite sa zrnom soli”. ChatGPT i druge slične alate najbolje je da posmatrate tačno tako: kao alate koje možete iskoristiti da brže i bolje uradite određeni posao, a ne kao zamenu za čoveka.


Kako biste na najbolji i najefikasniji način iskoristili sve što ovi pomagači mogu da vam pruže, potrebno je da ih uparite sa stručnjacima za marketing. Ipak, to ne znači da i samostalno ne možete upotrebiti ChatGPT za svoj sajt i poboljšanje posla.

Probajte!

FacebookLinkedinEmail