Duplirani sadržaj i kako da proverite da li vas kopiraju ili vi kopirate druge

FacebookLinkedinEmail
13.04.2024.
Duplirani sadržaj i kako da proverite da li vas kopiraju ili vi kopirate druge
Objavljivanje originalnog sadržaja na sajtu jedna je od veoma važnih stvari kada je reč o vašem onlajn nastupu. Ukoliko na svojim stranicama imate tekstove koji predstavljaju dupliran sadržaj, to može u znatnoj meri naškoditi rangiranju vašeg sajta i njegovoj reputaciji.?

Takođe, što je vaš sadržaj kvalitetniji, veća je verovatnoća da će ga drugi kopirati a da im za to niste dali dozvolu. Ukoliko to učini veb-sajt koji je bolje optimizovan od vašeg, može se čak dogoditi i da vas prestigne u rezultatima pretrage, a to svakako ne želite.

Upravo zato je veoma važno da znate kako proveriti da li vas kopiraju i postoji li na vašem sajtu dupliran sadržaj.

Šta je zapravo duplirani sadržaj

Duplirani sadržaj je onaj koji je istovremeno objavljen na više veb-sajtova ili ponovljen unutar jedne veb-lokacije. Drugim rečima, ukoliko tekst koji ste napisali postavite na dve veb-lokacije − recimo, na svom blogu i na nekom portalu − zapravo ste napravili duplirani sadržaj. Situacija je potpuno identična i u slučaju da ste preuzeli nečiji tekst ili je neko kopirao sadržaj sa vašeg na svoj veb-sajt.

Gde nastaje problem?

Cilj internet pretraživača jeste da osobi koja pretražuje internet ukucavajući neku frazu, odnosno ključnu reč, pruži što relevantnije rezultate. U slučaju dupliranja sadržaja, algoritam ima problem jer nije u mogućnosti da direktno utvrdi da li je sadržaj sa sajta A relevantniji u odnosu na onaj sa sajta B. I upravo kako bi rešio ovu dilemu algoritam može, ali ne mora, odlučiti da duplirani sadržaj isključi sa liste rezultata koje će pokazati.

Naime, mnogo je slučajeva u kojima korišćenje dupliranog sadržaja nije maliciozno ili namerno. Na primer, opis istog proizvoda koji se nudi na različitim veb-sajtovima je slučaj kada duplirani sadržaj neće biti isključen iz rezultata pretrage. Takođe, može se dogoditi da se na različitim stranicama vašeg sajta pojavi isti pasus – recimo, kada navodite uslove plaćanja ili poziv na akciju.

Ukoliko je pak isti tekst ili njegov značajan deo namerno objavljen na više domena sa namerom da bude iskorišćen kako bi se povećao broj poseta ili kako bi se manipulisalo rangiranjem u rezultatima pretrage, pretraživači neće blagonaklono gledati na to.

Provera dupliranog sadržaja uz pomoć Gugl pretraživača

Brz način za proveru da li se neki tekst može smatrati dupliranim jeste korišćenje Gugl pretraživača. Odaberite 10-15 reči sa početka teksta i kopirajte ga u polje za pretragu stavljajući ga pod navodnike.

U slučaju da testirate tekst sa svog veb-sajta, rezultat koji želite jeste da se pojavi samo vaš sajt bez drugih rezultata. Ukoliko se u rezultatima pojave i drugi sajtovi, znajte da Gugl prvi rezultat smatra izvornim tekstom, dok ostale posmatra kao duplirani sadržaj.

Dakle, ako vaš sajt nije na prvom mestu, moguće je da pretraživači posmatraju testirani tekst kao plagijat i potrebno je da ga izmenite.

Ovaj proces je potrebno ponoviti za svaki tekst kako biste bili sigurni da nemate duplirani sadržaj na drugim sajtovima.

Ipak, ova metoda za identifikovanje dupliranog sadržaja nije u potpunosti pouzdana budući da analizira samo nekolicinu reči. Za precizniju analizu kompletnih tekstova postoje posebni alati.

Alati za proveru duplikata sadržaja

Evo nekoliko dobrih onlajn alata koji se mogu besplatno koristiti za proveru:
 

  • Copyscape – Ovaj alat funkcioniše tako što unesete URL ili veb-adresu na kojoj se nalazi tekst koji želite da proverite. U samo nekoliko sekundi provera će biti obavljena i dobićete rezultate da li je reč o dupliranom sadržaju ili nije.
  • Duplichecker – Nudi vam mogućnost da kopirate tekst u odgovarajuće polje, uradite ubacivanje tekstualnog fajla ili iskoristite URL kako biste proverili originalnost teksta. Ukoliko se registrujete, možete obaviti do 50 pretraga dnevno.
  • Siteliner – Ubacivanjem svoje veb-adrese, uz pomoć ovog alata dobićete analizu sajta, i to ne samo informacije o procentu dupliranog sadržaja, već i koliko prosečno reči sajt ima na svakoj strani, internim linkovima i mnoge druge.
  • Smallseotools – Ovde možete pronaći različite korisne SEO i druge alate, uključujući i one za proveru plagijata.

Svaki od ovih alata poseduje i plaćene verzije koje pružaju više opcija, ali će vam besplatna verzija biti sasvim dovoljna ukoliko imate sajt manjeg obima.

Šta raditi ako otkrijete da je vaš tekst neko bez odobrenja objavio na svom sajtu

Utvrdili ste da je neko plagirao sadržaj sa vašeg sajta i možda zauzeo bolju poziciju u rezultatima pretrage ubirajući plodove vašeg rada. Šta raditi?

Na raspolaganju imate nekoliko opcija.

Prva je da kontaktirajte osobu koja je vlasnik veb-sajta na kome se nalazi plagijat vašeg sadržaja. Informišite je o situaciji, budući da možda nije ni svesna šta se dogodilo. Ovo možete učiniti preko kontakt forme na sajtu, slanjem mejla ili poruke preko društvenih mreža.

Ukoliko je vaš sadržaj objavio sajt koji je visoko rangiran, pružite im opciju da zadrže tekst koji su objavili, ali pod uslovom da vas navedu kao izvor i linkuju ka vašoj stranici. Takođe, možete predložiti i da kreirate novi tekst sa istom tematikom kojim će zameniti plagijat i postaviti kao gostujući tekst.

Međutim, u slučaju da je reč o sajtu koji je loše rangiran i poseduje slab autoritet, zatražite da vaš sadržaj odmah uklone. U slučaju da vas odbiju, možete kontaktirati njihovog hosting provajdera (o kojoj firmi je reč možete saznati ubacivanjem linka sajta na adresi whoishostingthis.com) i objasnite im da je vaš autorski sadržaj plagiran. Hosting kompanije veoma ozbiljno shvataju ovakve vrste pritužbi i brzo pružaju adekvatnu pomoć.

FacebookLinkedinEmail