Kako da loš naslov pretvorite u dobar + 7 šablona za sjajan naslov

FacebookTwitterLinkedinEmail
04/02/2021
Kako da loš naslov pretvorite u dobar

Skeniraj – preskoči, skroluj, baci pogled – preskoči, preleti okom – „Ček', ček' ovo je zanimljivo – klik.

Ovako, ukratko opisano,  izgleda ponašanje svih nas na internetu. Na društvenim medijima, blogovima, sajtovima i portalima samo letimično prelazimo preko mnogo toga, a pritiskanje levog dugmeta miša sledi tek kada nam nešto zgrabi pažnju. E, to nešto što primarno donosi klik jeste naslov.

Možete imati najbolji prodajni tekst ili blog koji donosi pregršt dobiti za čitaoca, ali ukoliko naslov ne privlači pažnju, sav trud i vreme uloženi u pisanje biće uzaludni, što, sasvim sigurno, ne želite da se dogodi, zar ne?

Zato, hajde da vidimo koje su najčešće greške i kako napisati dobar naslov za prodajni tekst ili blog na sajtu.

Najčešće greške prilikom pisanja naslova

Verovali ili ne, internet je pun loših naslova. Oni se nalaze na vrhu svih onih tekstova koje ste preskočili pretražujući nešto na internetu.

Iako mnogi od njih sadrže možda jedan ili više neophodnih elemenata dobrog naslova, oni jednostavno ne hvataju pažnju publike, a ono što ih čini neuspešnim najčešće je izostanak sledećih 5 važnih faktora.

Nema koristi koju čitalac dobija

Ukoliko naslov ne ukazuje, makar i indirektno, koji to benefiti očekuju čitaoca ili šta je to što čitalac može dobiti za sebe, ne možemo ni očekivati da će neko kliknuti na njega.

I ne, uopšte nije neophodno da ova korist bude nešto neverovatno i fantastično. Sve što je potrebno jeste da bude relevantna za osobu kojoj se obraća tako da ona bude spremna da uloži svoje vreme u čitanje ostatka teksta.

Ovu grešku je izuzetno lako izbeći. Sve što je potrebno jeste da se stavite u ulogu čitaoca i zapitate: „Šta ja imam od toga?“, a zatim u naslovu odgovorite na to pitanje, i to tačno i precizno tako da se čitalac oseća dobro kada pročita vaš naslov. Na kraju krajeva, svi smo spremni da učinimo mnogo toga kako bismo se osećali dobro.

Pogledajmo jedan primer.

Ananas - voće koje je dobro za zdravlje – ovo je naslov koji ne govori mnogo toga van navođenja opšte, svima dobro poznate stvari – voće je zdravo. Dakle, nije reč o naslovu koji bismo mogli nazvati dobrim jer nam ne otkriva nešto posebno.

Međutim, ako ga malo izmenimo, možemo dobiti naslov koji čitaocu govori o benefitu koji ga čeka i čini da se oseća bolje.

Jedite ananas i živećete duže – malo bolje, zar ne?

Nedostatak detalja

Kada čitalac naiđe na naslov, odluku o tome da li će kliknuti na njega ili neće donosi u veoma kratkom roku – sekund ili dva. To znači da je potrebno olakšati mu proces donošenja odluke i učiniti da se, na neki način, poveže sa naslovom i pomisli: „Hm, ovo je zanimljivo“. To se lako može učiniti navođenjem nekog detalja.

Tako prethodni primer - Jedite ananas i živećete duže možemo osvežiti navođenjem detalja o tome koliko često treba jesti ovu voćku.

Tada dobijamo naslov: Pojedite 3 ananasa nedeljno i živećete duže.

Ovaj naslov sada implicitno sugeriše da benefite možemo ubirati na jednostavan način i bez nekog posebnog opterećenja.

Nema buđenja znatiželje

Često se dešava da, iako se u naslovu navode benefiti za čitaoca, to bude učinjeno na pogrešan način. Na primer, jedna od grešaka je kada se u naslovu odmah ispriča čitava priča.

Ukoliko to uradimo, publici smo već pružili kompletnu informaciju, što znači da nismo probudili znatiželju čitaoca, pa nema nekog posebnog razloga da klikne i pročita tekst.

Da se vratimo na prethodno navedeni primer - Pojedite 3 ananasa nedeljno i živećete duže.

Uh. Pa ovde smo baš to uradili. Pružili smo odmah čitav „recept“, oduzeli svu „misteriju“ i omogućili publici da lako i brzo donese odluku da preskoči čitanje teksta.

Onda je bolje da unesemo još jednu izmenu i rešimo ovaj problem.

Kako?

Prvo, da vidimo gde je tačno problem. U „ananasu“, zar ne, budući da je upravo on tema naslova.

Dakle, naslov možemo poboljšati ako uklonimo ovu reč na sledeći način – Samo 3 puta nedeljno pojedite ovu voćku i živećete duže.

E, sada imamo „udicu“ koja pobuđuje znatiželju, pruža specifičan detalj, nagoveštava koristi i povećava broj klikova.

Benefiti nisu na početku

U našem naslovu možemo da popravimo još jednu stvar. Naime, tokom skeniranja, ne čitaju svi sve naslove od početka do kraja. To znači da je neophodno što pre uhvatiti njihovu pažnju, ako je moguće već prvim rečima naslova.

Kako smo već naveli, potencijalnog čitaoca najviše interesuje koju korist može dobiti. Zato je logično da benefite stavimo na početak naslova. U finalnoj verziji našeg primera onda dobijamo: Živećete duže ako samo 3 puta nedeljno pojedete ovu voćku.

Naravno, nije neophodno da koristi uvek budu na početku da bi naslov privlačio pažnju. Ali, ukoliko je benefit nešto neočekivano ili do sada nepoznato, svakako je preporuka započeti naslov njegovim navođenjem.

Previše komplikovan naslov

Prilikom pisanja naslova potrebno je biti oprezan kako se ne bi preteralo u navođenju benefita ili prednosti. Opet, ukoliko kreiramo naslov koji je komplikovan, sadrži previše informacija ili koristi uskostručne izraze, biće uzaludno što sadrži druge dobre elemente.

Zato je preporuka da se u naslovu treba držati lako razumljivog rečnika uz fokusiranje na glavne ili najjače benefite i nekomplikovane detalje.

Zamislite da pročitate ovakvu varijaciju naslova iz našeg primera: Samo 3 puta nedeljno pojedite 100 grama ove sitno seckane tropske voćke iz porodice Bromeliaceae bogatu askorbinskom kiselinom, bromelinom, dijetnim vlaknima, pantotenskom kiselinom, roboflavinom i niacinom, i živećete duže i zdravije.

Teško da biste ovakav naslov pročitali do kraja, a kamoli kliknuli na njega.

Kako brzo doći do dobrog naslova

Iz onoga što je do sada navedeno možda vam se učini da je pisanje dobrog naslova veoma komplikovana i zamršena rabota. Zapravo uopšte nije tako. Jedino što je potrebno jeste uložiti vreme i revidirati naslov sve dok se ne dođe do finalnog rešenja.

Odaću vam ovde malu tajnu – kada napišete jedan dobar naslov, u suštini ste napisali hiljade dobrih naslova. Kako?

Nakon što ste „provalili“ formulu naslova koji „radi“ i privlači publiku, za sledeći je dovoljno samo da zamenite ključne reči i imate novi. Naravno, imajte u vidu da ne treba preterivati kako naslovi ne bi previše ličili jedan na drugi.

Dakle, na ovaj način možete reciklirati dokazano dobre primere i uštedeti sebi vreme znajući da koristite uspešan naslov.

Pogledajte 7 primera sjajnih naslova koje možete prilagoditi svojim potrebama (ako niste primetili ovo bi bio prvi):

  • Ne kupujte (upisati proizvod ili uslugu) pre nego što pročitate ovo - možda bacate 200 evra:

Ne kupujte novi iPhone 12 Max Pro pre nego što pročitate ovo – možda bacate 200 evra

  • Samo za (navesti ciljnu grupu) koji žele da (navesti odgovarajući benefit):

Samo za samohrane majke koje žele da se zaista odmore na letovanju

  • (Navesti autoritet) je za samo 3 meseca (navesti posignuće). Pogledajte kako

Sajt domen.rs je za samo 3 meseca privukao 50.000 poseta. Pogledajte kako

  • Kako da (navesti problem koji ciljna grupa želi da reši;u drugoj varijanti može se navesti benefit) i pritom (navesti dodatni benefit; u drugoj varijanti navesti nešto negativno što se izbegava)?

Kako da se za 15 dana zauvek oslobodite glavobolja i pritom izgubite 5 kg

  • 5 stvari koje ne znate o (navesti proizvod, uslugu ili problem), a mogu vas skupo koštati

5 stvari koje ne znate o trgovini kriptovalutama, a mogu vas skupo koštati

  • (Navesti autoritet) je nemoćan pred ovim (navesti proizvod ili uslugu)

Čak je i haker Vladimir Levin nemoćan pred ovim antivirus programom.

Dakle, sada imate dve opcije kako da od loših napravite dobre naslove za prodajni ili blog tekst. Uložite malo rada i vremena, a publika će vam uzvratiti klikom.

 

Možda će vas zanimati i:

Kako kreirati primamljiv CTA koji povećava konverzije

5 obaveznih elemenata prodajnog teksta + 1 bonus stavka

Kako na pravi način raditi istraživanje ključnih reči?

10 stvari koje mora imati prodajni tekst na vašem veb-sajtu

FacebookTwitterLinkedinEmail