Pet primera evergrin sadržaja za vaš sajt

FacebookLinkedinEmail
29.02.2024.
Pet primera evergrin sadržaja za vaš sajt
Na internet se svakodnevno postavlja ogroman broj tekstova. U takvim okolnostima nije lako održati korak sa konkurencijom i istovremeno očuvati kvalitet sadržaja koji se prezentuje publici. Zato se treba setiti stare poslovice koja kaže: „Radi pametnije, a ne više”.

Šta to znači?

Umesto da neprekidno istražujete nove teme i na svom sajtu objavljujete nekoliko tekstova nedeljno, možete odabrati drugačiju taktiku – kreiranje evergrin sadržaja.

Šta je evergrin sadržaj?

Kao što i samo ime sugeriše, evergrin sadržaj je bezvremen, uvek aktuelan, zanimljiv i koristan publici. U njemu se obično govori o nekom učestalom problemu, pružaju rešenja, razmatraju trendovi i teme koje se često pretražuju na internetu, a sve sa ciljem da se ljudima pruži pregršt korisnih i proverenih informacija.

Još nešto, evergrin sadržaj nije lako napraviti i neophodno je uložiti poprilično vremena u istraživanje teme o kojoj se piše. Zato ga na internetu i ima relativno malo. Međutim, upravo je to razlog zašto je evergrin sadržaj:

  • ono što vas može izdvojiti na tržištu;
  • od velike pomoći u boljem pozicioniranju vašeg sajta u rezultatima pretrage;
  • izvor koji vam godinama može donositi povratne linkove i nove posete sajtu;
  • sjajan način za izgradnju poverenja kod publike i podizanje vašeg kredibiliteta.

Ukoliko vas zanima kako da ovakav vid marketinga iskoristite za sebe, pogledajte pet primera evergrin sadržaja za vaš sajt, koji će vam čitav posao olakšati.

1. Objavite istraživanje koje ste sproveli

Sprovođenje originalnog istraživanja na neku temu je zahtevan i komplikovan proces. Zato ovu vrstu evergrin sadržaja i stavljamo na sam vrh liste.

Međutim, svi napori koje uložite u svoje istraživanje i kreiranje ovakvog sadržaja mogu vam se višestruko isplatiti. Naime, dobra istraživanja su uvek ekskluziva i zato, ne samo da mogu privući pažnju vaše ciljne publike, već i drugih sajtova i portala. To znači da postoji velika verovatnoća da će i drugi sajtovi preneti vaš tekst i da veoma lako možete dobiti povratne linkove ka svom sajtu i postići bolju poziciju u rezultatima pretrage na internetu.

Pri tome, imajte u vidu da vam za samo istraživanje nisu nužno potrebna velika ulaganja. Ono što je važno jeste da istražite neku zanimljivu temu koja je povezana sa delatnošću kojom se bavite.

Tako, na primer, ukoliko se bavite prodajom garderobe i opreme za bebe, možete obraditi pitanje: „Koji su najčešći problemi sa kojima se novopečene majke sreću i kako ih rešavaju”. Dovoljno je da, uz pomoć Gugl obrasca, napravite anketu i, preko društvenih mreža i odgovarajućih grupa, zamolite žene koje imaju bebu da je popune.

Dobijene rezultate analizirajte i sve sklopite u jedan tekst koji ćete objaviti na svom sajtu, i dobili ste odličan evergrin sadržaj.

2. Prezentujte statističke podatke

Dobra alternativa istraživanju jeste da prikupite statističke podatke o nekoj temi, odnosno da iskoristite istraživanja koja je sproveo neko drugi. Naravno, uz obavezno navođenje izvora.

Te informacije oblikujte u tekst kome ćete pridodati svoj stručni komentar ili tumačenje koji će čitaocima biti od koristi i učiniti da vaš tekst bude originalno autorsko delo.

Sve možete obogatiti i kreiranjem prateće infografike ili videa koji će publici pomoći da lakše shvati sam sadržaj.

Inače, kako se pokazalo, publika posebno voli tekstove koji govore o nekim neverovatnim, provokativnim ili šokantnim statističkim podacima.

Tako, na primer, tekst: „Sedam od 100 beba i nakon 3. godine piški u krevet zbog ove greške” većina majki verovatno ne bi mogla da ignoriše.

3. Napravite studiju slučaja

Dobre studije slučaja redovno privlače pažnju publike i, uz to, direktno pokazuju vašu stručnost. U njima na konkretnom primeru možete pokazati sa kakvim izazovima i problemima ste se sreli, prikazati način na koji ste pronašli rešenje, objasniti zašto je to rešenje delotvorno i prikazati postignute rezultate.

Ovakav evergrin sadržaj vaše potencijalne klijente i saradnike zasigurno neće ostaviti ravnodušnim. Uticaće na to da vam poklone svoje poverenje, podići vam kredibilitet i izdvojiti vas od konkurencije.

U studiji slučaja ne morate govoriti isključivo o svom uspehu. Naprotiv. Možete ispričati priču kako biste prikazali neki svoj neuspeh, uz objašnjenje šta ste sve iz toga naučili i opisivanje kroz kakve ste muke prošli, što kod čitaoca može izazvati empatiju. Ovakvim evergrin sadržajem publici pokazujete gde su zamke i poručujete da, kada ste vi već upali u njih, oni to ne moraju. Drugim rečima, čitaocima pružate direktne i veoma vredne informacije, pokazujući istovremeno da iza vaše firme stoje živi ljudi koji uče na svojim greškama kako bi pomogli drugima.

4. Sastavite uputstvo

Da, vi ste verzirani u svom poslu i otkrili ste sve ili makar većinu tajni. Međutim, vaše potencijalne mušterije se možda po prvi put sreću sa problemima koji su vama dobro poznati. Kreiranjem uputstva „Kako da (nešto, nešto)”, koje će razlomiti problem i definisati korake do rešenja na lako shvatljive male celine, zapravo edukujete svoju publiku i pružate korist.

Recimo, mladom bračnom paru koji očekuje bebu i želi da kupi krevetac od velike vrednosti bio bi tekst u kome se objašnjava kako odabrati ram, za koji se dušek odlučiti, koje su opasnosti ako se iznad kreveca okači igračka…

Druga varijanta za ovakav evergrin sadržaj jeste pravljenje ček-listi koje mogu biti zaseban tekst ili ubačene u „kako da” tekst. NJihova prednost je što vašoj publici omogućavaju da lako isprati svaki korak i utvrdi gde je došlo do greške, ukoliko nastane neki problem.

Ček-liste možete posmatrati kao svojevrsni kulinarski recept u kome se tačno navode sastojci i objašnjava svaki korak spremanja ukusnog jela.

Oprez!

Prilikom pravljenja uputstva kako odabrati neki proizvod ili uslugu, u velikom ste riziku da, zapravo, napravite direktnu promociju onoga što vi nudite. To nije nešto što publika očekuje od marketinga sadržajem i ne može se podvesti pod evergrin sadržaj.

Pristrasnost možete izbeći tako što će vaš tutorijal biti fokusiran na edukaciju čitaoca, iznošenje saveta stručnjaka i prikazivanje različitih i čak sukobljenih mišljenja.

5. Pružite publici dobar savet

Stvar je sasvim jednostavna. U centru ovakvog evergrin sadržaja je jedno konkretno pitanje ili problem koji se tiču vaše niše, a sam tekst je tu da publici pružite savet, odgovor ili rešenje, uz objašnjenje zašto i na koji način će oni delovati.

Na primer, pitanje/problem koji novopečeni roditelji postavljaju od vajkada jeste „Kako da beba prestane da plače?”. Iako postoje različiti saveti koje možete dati, ovde je potrebno da se posvetite samo jednom – onom koji je najefikasniji, i da do detalja navedete zašto je delotvoran, na koji način smiruje bebu, da li ima dobrih i loših strana…

Naravno, pitanja/problemi mogu biti specifični, kao u navedenom primeru, ili opštijeg tipa. Recimo, na pitanje „Kako pravilno odgajati bebu?”, vaš evergrin sadržaj može pružiti odgovor u vidu saveta, odnosno preporuke određene knjige koja obrađuje ovu temu.

 

Da zaokružimo priču o evergrin sadržaju za vaš sajt.

Uvek imajte na umu da ovakav sadržaj mora biti originalan i da zahteva mnogo vremena i rada, zbog čega ćete imati manje objava na svom sajtu u odnosu na konkurenciju. Međutim, ovde stvari stoje kao u priči o kornjači i zecu. Evergrin sadržaj je nešto što donosi veliku korist na duge staze.

Zato, bez obzira na to što već imate blog na svom sajtu u kome redovno objavljujete tekstove na neke od aktuelnih tema, pokušajte da makar nekoliko puta godišnje odvojite vreme za kreiranje evergrin sadržaja.

FacebookLinkedinEmail