Премиер чоколада: Укуси у којима се истински ужива

Примери

Уколико некога желите да обрадујете укусним поклоном или да себе почастите најфинијим, ручно рађеним чоколадним слаткишима који ће вам улепшати дан, избор је једноставан – „Премиер чоколада”.


Овај бренд, стар више од три деценије, плод је рада породице Вучићевић, која је у своје пралине, бомбоњере, чоколаде, десерте и друге посластице уткала очаравајућу мешавину најбољих састојака и српске традиције.

 

Како је настала „Премиер чоколада”?

 

Алекса Вучићевић: Све је почело 90-их година прошлог века, а сви се сећамо како се тада живело. Мој отац Раде је био руководилац једног културно-уметничког друштва, а када је све кренуло странпутицом, од уметности је понајмање могло да се живи. Заједно с мојом мајком Тијаном, која се такође бавила фолклором, 1992. године одлучио је да отвори пржионицу кафе. Тако су узели у закуп један мали локал на Коњарнику, где су, поред кафе, у понуди имали и неке слаткише који су тада били доступни, а које су куповали на чекове. На тај начин су ушли у предузетничке воде.

 

Међутим, видевши да им продаја дражеја иде баш добро, отац је почео да размишља о томе да покрене своју производњу.

 

 

Пресудни тренутак догодио се неколико година касније.

 

Алекса Вучићевић: То се догодило након што су моји родитељи отишли на Сајам кондиторске индустрије у Паризу. Управо тада су купили прву опрему за израду чоколадних дражеја и 1996. године покрећу производњу у насељу Браће Јерковић.

 

Како је изгледао почетак?

 

Алекса Вучићевић: Оно што су моји родитељи одлучили од самог старта било је то да, по питању квалитета, неће правити компромисе. Зато су ангажовали Срету Банковића, врхунског технолога, који им је пружио непроценљиву помоћ својим знањем и искуством. Он је олакшао читаву процедуру и великим делом допринео да производња стане на ноге, баш како треба.

 

Што се производа тиче, на почетку смо се бавили само чоколадним дражејама, а тек након 10 година смо кренули да ширимо асортиман на чоколадне табле, пралине и остале слаткише.

 

Шта је пресудило да проширите асортиман?

 

Алекса Вучићевић: Верујем да већина произвођача прво прошири асортиман, па онда размисли да отвори радњу. Код нас је то ишло супротним смером.

 

Наиме, учествовали смо на једном малом тродневном сајму, на ком су се продавали слаткиши. Ми смо за тај догађај изложили дражеје, али смо направили и неку количину пралина како би сам штанд изгледао богатије, а понуда била разноврснија. Веровали смо да ће те пралине бити довољне за сва три дана, колико је трајао сајам.

 

Оно што се десило јесте да су посетиоци били одушевљени, да се добар глас о нашим пралинама толико брзо проширио да смо све продали већ првог дана.

 

То је био окидач који нас је покренуо да проширимо асортиман и отворимо нашу прву продавницу у Булевару краља Александра.

 

Међутим, испоставиће се да та продавница није била на доброј локацији. Заправо, променили смо још једну локацију пре него што смо се скрасили на Обилићевом венцу 2011. године, где је наша радња доживела прави процват.

 

 

До тада су ваши родитељи самостално водили посао, а потом се и ви прикључујете тиму.

 

Алекса Вучићевић: Те 2011. године завршавао сам хотелијерство и желео сам да се бавим хотелским менаџментом. Међутим, пошто је то био период када смо отворили радњу, био нам је потребан неко да, привремено, води рачуна о малопродаји, па сам ја ʼускочиоʼ. Како то већ бива, привремено је постало трајно.

 

То је било моје званично укључење у посао. Ипак, сестра и ја смо, одмалена, васпитавани и учени да ценимо труд и рад и да новац не пада с неба.

 

Тако смо нас двоје, још као деца, током летњих распуста радили у производњи и тамо учествовали у свим фазама, од паковања до магацина. Чак смо и раније у пржионици кафе помагали када год смо имали слободног времена. Све то је нешто што ми много значи данас. Када знате како функционише сваки део фирме и производње, у стању сте да далеко квалитетније управљате свиме и осигурате да ваши запослени буду задовољни. О томе сведочи и чињеница да је већина радника с нама преко 20 година.

 

Асортиман који данас имате је веома широк. Ипак, који је ваш најтраженији производ?

 

Алекса Вучићевић: Најтраженији производ су дефинитивно бомбоњере – неке садрже дражеје, неке пралине… Због свог премијум квалитета, дизајна и цене бомбоњере су нешто што наши клијенти често купују као поклон.

 

Потражња за њима се значајно повећа у празничним периодима – као што су Нова година, Дан заљубљених, 8. март – као и у време слава.

 

Поред бомбоњера, имамо велики избор чоколада различитих укуса. Занимљиво је да су тамне чоколаде траженије него млечне, иако одређена истраживања тржишта говоре да су ове друге популарније.

 

С друге стране, ту су Краљевски десерт и Краљевски крем, које људи обично купују за свој ужитак, као и различите пралине којих има за свачији укус.

 

 

Где се све могу пронаћи ваши производи?

 

Алекса Вучићевић: Наше производе можете пронаћи у свим већим трговинским системима у Србији, па чак и у неким локалним маркетима. Поред тога, радимо извоз чоколаде у Црну Гору, где смо једнако добро препознати као и овде.

 

У Босни и Херцеговини и Македонији се такође могу наћи наши производи, а посебну робну марку смо радили за Словачку и Музеј чоколаде у Бечу.

 

Повремено имамо сарадње и са егзотичним дестинацијама. Тако су се наши слаткиши нашли у Хонгконгу и Аустралији.

 

Сада сте покренули још један нови бренд?

 

Алекса Вучићевић: Да, прошле године смо покренули нови бренд под називом „Пуро”, што на италијанском значи „чисто”.

 

Прва четири производа тог бренда били су слаткиши на бази урме, са сировим састојцима, без термичке обраде и додатих шећера.

 

Са овим улазимо у сегмент здравије хране и веганских производа и план нам је, наравно, да проширимо понуду. Ту ће се појавити и неке чоколаде без шећера, а због свог саства биће представљене под овим новим брендом.

 

 

Како долазите до купаца ван продајних објеката?

 

Алекса Вучићевић: Друштвене мреже, које су нам свима доступне, у великој мери јесу најјефтинији и најједноставнији начин да се допре до крајњих потрошача, тако да доста пажње и времена посвећујемо Инстаграму и Фејсбуку. Ово се односи на оба бренда – и на Пуро и на Премиер.

 

Све ово смо повезали с нашим сајтом, на коме се налази веб-шоп.

 

Колико вам је сајт значајан за продају?

 

Алекса ВучићевићСајт смо покренули непосредно пре ковида и жао нам је што нисмо раније. Међутим, тај период смо искористили за усавршавање и оптимизацију. Од тада уочавамо константан раст, који нам доприноси већој продаји.

 

Тренутно нам сајт доноси 12% укупног прихода и веома смо задовољни резултатима. Поготово ако у обзир узмемо летње месеце током којих нема наруџби због саме структуре чоколаде која се топи.

 

У овом периоду доставу је могуће извршити једино на територији Београда, и то курирским службама које имају адекватну опрему и брз транспорт.

 

 

Како људи из иностранства дођу до вас?

 

Алекса Вучићевић: То је већ скуп неколико извора. Неки су до нас дошли путем препоруке, неки су нас упознали на сајмовима, али има и оних који су нас пронашли самостално на интернету, захваљујући сајту.

 

Зашто сте се одлучили за .rs домен?

 

Алекса Вучићевић: Из родољубља пре свега. Волимо своју земљу. Искрено, нисмо ни размишљали о другим опцијама. Налазимо се на територији Србије и то ми је био логичан избор.

 

 

Прочитајте и