Зашто су YouTube Shorts, тј. „кратки видео-садржајиʺ битни за мала и средња предузећа?

FacebookLinkedinEmail
02.12.2022.
Зашто су YouTube Shorts, тј. „кратки видео-садржајиʺ битни за мала и средња предузећа?
Ако сте у последњих 5 година посетили било који семинар или предавања на тему Јутјуба, могли сте да чујете људе како понављају, малтене као мантру: „Правите дуже видео-клиповеʺ. На ваше питање: „Колико дуже?ʺ, одговор би увек био: „Дуже…ʺ
Дужи клипови су и сада пожељни на Јутјубу, а 8 минута се испоставило као sweet spot тј. довољно дуго да га „алгоритам волиʺ а опет довољно кратко да људи имају концентрације да га погледају.

И тек када смо се сви навикли на клипове од 20 и више минута, појавио се Тик-ток (TikTok) и показао да генерација одрасла на мобилним телефонима има пажњу винске мушице. Кратки, забавни, ефектни видео-садржаји освојили су напречац екране мноштва људи, а Тик-ток је постао доминантан играч на тржишту на ком је Јутјуб суверено владао.

Није шија него shorts

Одговор Гугла и Јутјуба није требало дуго чекати − звао се shorts или кратак видео.

Прва верзија shorts је била уведена збрдаздола, па иако су је људи користили, није се претерано прославила. Али то није обесхрабрило „мудре главе“, из Гугла поготово, јер је за то време број корисника Тик-тока кренуо вртоглаво да расте. Недавно је Јутјуб представио другу итерацију кратких видео-садржаја (shorts), која је имала много више успеха, због чега данас и причамо о њима.

Кратки Јутбјуб видео-садржај (shorts) има формат 9:16 (такозвани усправни видео) и траје до 60 секунди. Водите рачуна да сваки видео у овом формату аутоматски постаје shorts. Ово је уведено, јер сте у првој верзији морали да убаците хаштаг ”#shorts” у наслов или опис видео-клипа да би га Јутјуб сортирао на прави начин, што се у пракси показало као превише компликовано.

Зашто је shorts важан за малог привредника?

Опште је познато да све друштвене мреже, када уведу нову могућност, крену да форсирају њену употребу кроз пи-ар кампање, фаворизовање у алгоритму и тако даље. Слична ситуација се сада дешава са опцијом shorts, па чак и мањи канали бележе по неколико стотина хиљада прегледа на овој врсти садржаја.

Ту лежи шанса за предузимљиве предузетнике, пошто вам за снимање кратких видео-клипова не треба ништа осим телефона. Уколико видите нешто забавно и интересантно, ваше је само да узмете телефон и то снимите.

Уколико нисте из цуга успели да ухватите оно што сте желели, можете сам видео дорадити у некој од специјализованих апликација, или на Тик-току или Инстаграму.

Чак и ако буде мало несавршено или ако вам се тресе камера, није страшно уколико је забавно и информативно. Не морате да улажете озбиљну суму новца у сценарио, опрему, снимање и монтажу. Све што треба да урадите јесте да замолите све колеге да сниме интересантан или забаван кратак усправни видео до 60 секунди и да вам га пошаљу.

Оно што је можда и најбоље, тај исти садржај можете после објавити на Тик-току и Инстаграму и на тај начин олакшати себи администрацију друштвених мрежа.

Такође, од фебруара 2023. и кратки видео-садржаји биће монетизовани, што значи и могућност зараде, коју не треба занемарити, поготово ако имате и публику из иностранства. Управо због тога Јутјуб уводи и нове/старе услове за монетизацију. И даље вам је потребно да на каналу имате 1.000 претплатника (subscriber), али сада можете да бирате између генерисања 4.000 прегледаних сати (watch time) за годину дана или 10 милиона прегледа на кратким видео-садржајима (shorts) за 90 дана.

Рат Тик-тока и Јутјуба за привлачење креатора се наставља и сада је, жаргонским речником, 2:1 за Јутјуб. Али немојте да отписујете Тик-ток, јер ова утакмица је тек почела.

Уколико сте мали привредник или вам је Јутјуб битан за посао, уложите време у креирање кратких видео-садржаја. На дуже стазе и те како ће вам се исплатити.

FacebookLinkedinEmail