Из угла Гугла о националним доменима

FacebookTwitterLinkedinEmail
27/08/2019
Iz ugla Gugla
Извор: pixabay.com

Како уз помоћ интернета до максималне видљивости на домаћем тржишту?

Међу корисницима интернета у нашој земљи још увек постоје предрасуде о томе како интернет претраживач Гугл (Google) рангира веб сајтове на националним интернет доменима. Тако ће многи претпоставити да су сајтови на .RS и .СРБ доменима лошије позиционирани у односу на оне који су на међународним доменима (.COM, .ORG, .NET…). Слично је и са садржајем веб сајтова, будући да махом влада мишљење како Гугл више „воли“ садржаје на латиници него на ћирилици.

Међутим, чињенице говоре нешто сасвим друго:

  • У резултатима претраге, Гугл даје предност веб сајтовима на локалним, националним доменима – у овом случају, то су .RS и .СРБ домени.
  • Којим год писмом да унесете тражени појам, Гугл равноправно третира појмове на ћирилици и латиници.

Ове чињенице можете и сами да проверите. Примера ради, ако исти појам на Гуглу претражујете из наше земље и из иностранства, приметићете да су резултати претраге прилагођени локалном језику и земљи из које се врши претрага.

Иначе, за Гугл је званично писмо српског језика – ћирилица, што се лако уочава на Гугловим веб страницама намењеним корисницима из наше земље.

На ову тему говорили су и званичници компаније Гугл и реномирани стручњаци из области интернет технологије. Ево који су њихови закључци.

Све предности локалне претраге

На тему националних интернет домена и резултата локалних претрага, Џон Мјулер (John Mueller, аналитичар вебмастер трендова у компанији Google Inc.) каже: „За географско циљање углавном користимо националне интернет домене (ccTLDs)...“

Како Гугл види националне интернет домене?

У чланку на тему националних интернет домена као најважнијег фактора по коме Гугл одређује територију којој је веб страница намењена, сајт Domain Name Wire се позива на мишљење Мета Катса (Matt Cutts, бивши шеф Вебспам тима у компанији Google Inc.). Domain Name Wire тврди да је, уколико се циља тачно одређена земља, препоручљиво користити национални интернет домен (ccTLD): „Циљате ли одређену државу? Набавите свој национални домен (ccTLD)".

На питање да поређа по важности параметре по којима Гугл неку веб локацију одређује као локацију из одређене земље, Катс наводи 3 најважнија таква параметра:

  1. ccTLD (национални домени, као што су у нашој земљи .RS и .СРБ)
  2. Географско циљање у Вебмастер алату (подешавања на www.google.com/webmasters)
  3. IP адреса (показује локацију сервера на коме је веб сајт)

Исти приоритет националним доменима даје и сам Гугл на свом званичном веб сајту, у одељку који се бави вишејезичношћу на интернету и усмереношћу садржаја сајта ка одређеној држави.

Како до бољег локалног позиционирања на Гуглу?

У свом чланку "Како усмерити Гугл на земљу коју циљате" на веб сајту Webmarketing Today, Ен Кенеди (Anne Kennedy) даје 8 савета како да ваш веб сајт постане боље рангиран у земљи чијим корисницима је намењен.

Први савет је коришћење националних интернет домена, а затим креирање садржаја на локалном језику, пружање информација о локацији и тако даље. На ову тему Ен Кенеди каже и следеће: „Први део кода који Гуглов алгоритам види је адреса вашег веб сајта. Пожељно је да региструјете национални домен за сваку од земаља у којој намеравате да послујете, и тако спречите конкуренцију да то учини пре вас.“

Препоручујемо да послушате и шта је на ту тему испричао Гари Ијеш (Gary Illyes, аналитичар вебмастер трендова у компанији Google Inc.) на Конференцији ДИДС 2017:

Закључак

На локалном тржишту је пожељно имати сајт на локалном, националном домену, као што су у нашој земљи .RS и .СРБ, јер се компаније на локалним сајтовима обраћају локалним потрошачима на локалном језику и писму. Оне изражавају цене у локалној валути, формирају своју понуду према локалним потребама и куповној моћи, и на основу тога нуде попусте и промоције које одговарају локалним обичајима (на пример, националним празницима или другим важним датумима).

Ако је веб сајт на локалном домену, на локалном језику и локалном хостингу, имаће веће шансе за боље позиционирање у резултатима претраге.

FacebookTwitterLinkedinEmail