
Према најновијим подацима Baymard Institute, просечна стопа напуштања корпе у е-комерц сектору износи чак 70,19%. Овај податак указује да више од две трећине купаца напусти сајт пре завршетка куповине. Још алармантнији је податак да 48% корисника одустане од куповине због високих додатних трошкова, попут доставе и пореза, док 24% напушта процес, јер сајт захтева креирање налога. Ове статистике јасно показују да проблем није само у броју посета, већ у начину на који се посетиоци претварају у купце.
То је уобичајен изазов у е-комерц индустрији и решавање овог проблема захтева холистички приступ. Кључно питање које се поставља јесте: како посетиоце претворити у купце?
Чести проблеми и узроци ниске продаје
1. Лоше корисничко искуство
Један од основних разлога за слабе конверзије јесте лоше корисничко искуство на сајту. Посетиоци често напуштају страницу због:
- компликоване навигације
- спорог учитавања страница
- дизајна који није прилагођен мобилним уређајима.
Данас, када велики проценат онлајн куповина долази с мобилних платформи, неадекватна прилагођеност овим уређајима може бити кључан фактор који одвраћа потенцијалне купце.
Статистика: Истраживања показују да 53% корисника напушта сајт ако се он не учита за мање од три секунде. Све што прелази тај праг знатно повећава ризик од губитка потенцијалне куповине.
2. Недовољно информација о производима
Још један често занемарен проблем јесте непотпун или нејасан опис производа. Купац који не пронађе довољно информација о производу вероватно ће отићи код конкуренције.
Кључни проблеми:
- лоше фотографије производа
- нејасни описи
- недостатак кључних спецификација.
Решење: Висококвалитетне фотографије из више углова, детаљни описи са одговорима на честа питања и секција са рецензијама купаца могу знатно повећати поверење и заинтересованост.
3. Скривени трошкови и сложен процес плаћања
Високи трошкови доставе и скривени трошкови највећи су разлози за одустајање од куповине. Купци додају производе у корпу, али када открију додатне трошкове, одустану.
Савети:
- Транспарентно прикажите све трошкове унапред.
- Понудите бесплатну доставу за наруџбине изнад одређеног износа.
- Омогућите више опција плаћања (картице, ИПС, поузеће, на рате…).
Занимљив податак: Просечна стопа напуштања корпе износи 70,19%, а један од разлога јесте и комплексан чекаут (checkout) процес.
4. Погрешна циљна публика и неусмерен маркетинг
Ако привлачите посетиоце који нису ваша циљана публика, шансе за конверзију су минималне. Лоше таргетиране кампање значе бачен новац и фрустрацију због ниских продајних резултата.
Како да побољшате таргетирање?
- Користите Google Analytics и Meta Pixel за анализу посетилаца.
- Прилагодите садржај сајта потребама идеалне циљне групе.
- Тестирајте А/Б кампање како бисте пронашли најефикасније стратегије.
5. Недостатак поверења у бренд
Ако сте нови на тржишту или ваш сајт не оставља професионалан утисак, корисници ће тешко донети одлуку о куповини.
Како градити поверење?
- Додајте рецензије задовољних купаца.
- Прикажите сертификате и награде.
- Обезбедите видљиве ознаке сигурног плаћања.
Занимљиво: Купци су 31% спремнији да обаве куповину на сајту који приказује рецензије и оцене корисника.
Како унапредити резултате?
- Анализа података: Користите алате попут Hotjar-а за праћење понашања корисника на сајту. Идентификујте проблематичне тачке и оптимизујте UX/UI.
- Оптимизујте чекаут процес: Уклоните непотребне кораке и смањите време потребно за завршетак куповине.
- Имплементирајте имејл аутоматизацију: Подсетници за напуштене корпе могу повећати продају за 15-20%.
- Персонализујте понуде: Користите податке о куповинама за препоруке производа прилагођене корисницима.
- Тестирајте и унапређујте: А/Б тестирање садржаја, наслова и визуала може знатно повећати конверзије.
Закључак
Имати посету на сајту је само први корак ка успеху у онлајн трговини. Без конверзија, сав труд уложен у привлачење посетилаца губи смисао. Кроз анализу проблема и примену циљаних решења, можете трансформисати посете у продаје и осигурати дугорочан раст вашег бизниса.
У е-комерц свету, где конкуренција никад није била већа, успех лежи у детаљима – од корисничког искуства до грађења поверења. Зато се посветите оптимизацији, јер сваки клик има потенцијал да постане куповина.
Који су највећи изазови са којима се ви суочавате у онлајн продаји?