Имате посете, али нема продаје: Шта не штима у вашем онлајн пословању?

FacebookLinkedinEmail
02.09.2025.
ivan tanaskovic
Онлајн трговина пружа небројене могућности за раст и развој бизниса, али велики број посета вашем сајту није увек показатељ успеха. Ако се ваше метрике посета не поклапају с прометом који бележите, време је да се запитате где грешите.

Према најновијим подацима Baymard Institute, просечна стопа напуштања корпе у е-комерц сектору износи чак 70,19%. Овај податак указује да више од две трећине купаца напусти сајт пре завршетка куповине. Још алармантнији је податак да 48% корисника одустане од куповине због високих додатних трошкова, попут доставе и пореза, док 24% напушта процес, јер сајт захтева креирање налога. Ове статистике јасно показују да проблем није само у броју посета, већ у начину на који се посетиоци претварају у купце.

То је уобичајен изазов у е-комерц индустрији и решавање овог проблема захтева холистички приступ. Кључно питање које се поставља јесте: како посетиоце претворити у купце?

Чести проблеми и узроци ниске продаје

  1. Лоше корисничко искуство

Један од основних разлога за слабе конверзије јесте лоше корисничко искуство на сајту. Посетиоци често напуштају страницу због:

  • компликоване навигације
  • спорог учитавања страница
  • дизајна који није прилагођен мобилним уређајима.

Данас, када велики проценат онлајн куповина долази с мобилних платформи, неадекватна прилагођеност овим уређајима може бити кључан фактор који одвраћа потенцијалне купце.

Статистика: Истраживања показују да 53% корисника напушта сајт ако се он не учита за мање од три секунде. Све што прелази тај праг знатно повећава ризик од губитка потенцијалне куповине.

  2. Недовољно информација о производима

Још један често занемарен проблем јесте непотпун или нејасан опис производа. Купац који не пронађе довољно информација о производу вероватно ће отићи код конкуренције.

Кључни проблеми:

  • лоше фотографије производа
  • нејасни описи
  • недостатак кључних спецификација.

Решење: Висококвалитетне фотографије из више углова, детаљни описи са одговорима на честа питања и секција са рецензијама купаца могу знатно повећати поверење и заинтересованост.

  3. Скривени трошкови и сложен процес плаћања

Високи трошкови доставе и скривени трошкови највећи су разлози за одустајање од куповине. Купци додају производе у корпу, али када открију додатне трошкове, одустану.

Савети:

  • Транспарентно прикажите све трошкове унапред.
  • Понудите бесплатну доставу за наруџбине изнад одређеног износа.
  • Омогућите више опција плаћања (картице, ИПС, поузеће, на рате…).

Занимљив податак: Просечна стопа напуштања корпе износи 70,19%, а један од разлога јесте и комплексан чекаут (checkout) процес.

 4. Погрешна циљна публика и неусмерен маркетинг

Ако привлачите посетиоце који нису ваша циљана публика, шансе за конверзију су минималне. Лоше таргетиране кампање значе бачен новац и фрустрацију због ниских продајних резултата.

Како да побољшате таргетирање?

  • Користите Google Analytics и Meta Pixel за анализу посетилаца.
  • Прилагодите садржај сајта потребама идеалне циљне групе.
  • Тестирајте А/Б кампање како бисте пронашли најефикасније стратегије.

 5. Недостатак поверења у бренд

Ако сте нови на тржишту или ваш сајт не оставља професионалан утисак, корисници ће тешко донети одлуку о куповини.

Како градити поверење?

  • Додајте рецензије задовољних купаца.
  • Прикажите сертификате и награде.
  • Обезбедите видљиве ознаке сигурног плаћања.

Занимљиво: Купци су 31% спремнији да обаве куповину на сајту који приказује рецензије и оцене корисника.

Како унапредити резултате?

  • Анализа података: Користите алате попут Hotjar за праћење понашања корисника на сајту. Идентификујте проблематичне тачке и оптимизујте UX/UI.
  • Оптимизујте чекаут процес: Уклоните непотребне кораке и смањите време потребно за завршетак куповине.
  • Имплементирајте имејл аутоматизацију: Подсетници за напуштене корпе могу повећати продају за 15-20%.
  • Персонализујте понуде: Користите податке о куповинама за препоруке производа прилагођене корисницима.
  • Тестирајте и унапређујте: А/Б тестирање садржаја, наслова и визуала може знатно повећати конверзије.

Закључак

Имати посету на сајту је само први корак ка успеху у онлајн трговини. Без конверзија, сав труд уложен у привлачење посетилаца губи смисао. Кроз анализу проблема и примену циљаних решења, можете трансформисати посете у продаје и осигурати дугорочан раст вашег бизниса.

У е-комерц свету, где конкуренција никад није била већа, успех лежи у детаљима – од корисничког искуства до грађења поверења. Зато се посветите оптимизацији, јер сваки клик има потенцијал да постане куповина.

Који су највећи изазови са којима се ви суочавате у онлајн продаји?

FacebookLinkedinEmail