Како до потенцијалних беклинкова: грађење линкова у 2023. години

FacebookLinkedinEmail
29.09.2023.
Како до потенцијалних беклинкова: грађење линкова у 2023. години
Оптимизовали сте своју страницу, све што је на њој видљиво и невидљиво, побољшали њену брзину, истражили кључне речи и креирали садржај, али, на крају крајева, онај „језичак на ваги” да би се страница боље рангирала и даље јесте линковање односно грађење повратних веза (беклинкова).

У 2023. години, грађење квалитетних беклинкова остаје кључна стратегија за повећање видљивости ваше веб-странице и побољшање рангирања на претраживачима. У овом чланку ћемо се осврнути на најбоље етичке и органске праксе за изградњу линкова.

Нека стратегије за грађење линкова буду искључиво етичке

Према Гуглу, квалитетни повратни линкови и даље су један од три најважнија фактора рангирања, уз садржај и мобилну оптимизацију. Оно што је за бизнисе и агенције кључно јесте да се фокусирају на изградњу повратних линкова кроз етичке стратегије у 2023. години, како би се добро рангирали за кључне речи. Коришћење „црних” SEO стратегија за изградњу линкова (тзв. black hat SEO) није препоручљиво, с обзиром на то да Гугл има паметан алгоритам и може да казни брендове, агенције и SEOстручњаке који крше правила. Листа етичких стратегија за изградњу линкова у 2023. години укључује креирање квалитетног садржаја, изградњу линкова преко неисправних веза, гостујуће блоговање, дигитални пи-ар, промоцију путем друштвених медија, креирање инфографика, изградњу страница ресурса и још много тога.

Предности успешне изградње линкова

Грађење повратних линкова на прави начин може да користи брендовима на разне начине – да донесе већи саобраћај, подигне кредибилитет и органску видљивост бренда, доведе до ефикасног прикупљања контаката потенцијалних клијената (lead generation) и коначно, као резултат доноси генерисање већег прихода.

Креирајте квалитетан садржај

Квалитетан садржај који посетиоцима нуди извесну вредност један је од најбољих начина за привлачење природних беклинкова. Зато, пишите и објављујте информативне блогове, чланке и инфографике који су релевантни за вашу публику и који ће их мотивисати да поделе ваш садржај и линк до њега.

Остварите и одржавајте контакт са другим сајтовима

Изградња односа с другим веб-сајтовима у вашој ниши може помоћи у добијању беклинкова. Пошаљите им имејл и предложите сарадњу (outreach), као што су размена гостујућих објава (guest posting), објављивање гостујућих чланака или коментарисање на њиховим блоговима, о чему ће још бити речи у овом чланку. Ово може помоћи у стварању дугорочних веза с другим веб-сајтовима.

Изградња водича и директоријума

Изградња водича и директоријума у вашој ниши може бити још један начин да привучете беклинкове. Створите релевантне водиче и директоријуме које посетиоци могу користити за проналажење релевантних ресурса. Потом, поделите ове водиче и директоријуме са другим веб-сајтовима и блоговима који би могли бити заинтересовани да их представе читаоцима.

Дигитални пи-ар

Дигитални пи-ар и грађење линкова иду руку под руку. Дигитални пи-ар је стратегија која се користи за повећање свести о онлајн бренду путем дигиталних метода. Реч је о широком подручју које обухвата неке друге стратегије изградње линкова. Неки од примера дигиталног пи-ара укључују следеће:

  • дељење пи-ар текстова о вашој фирми у медијима
  • изградња сарадничког односа с блогерима или новинарима онлајн портала
  • учествовање у инфлуенсерском маркетингу.

Рецимо да се догоди нешто у вашој компанији што завређује новинарску пажњу и желите да новинари покрију ту причу. Напишите о томе пи-ар текст (Press Release) и обратите се новинарима у релевантним медијским публикацијама. Ако новинари одлуче да пишу о вашој причи, обично ће линковати ваш веб-сајт када спомену ваш бренд, и добићете линк.

Сарадња са инфлуенсерима

Учешће инфлуенсера у вашој маркетиншкој кампањи може помоћи у добијању беклинкова. Пронађите инфлуенсере који имају велики број пратилаца на друштвеним мрежама и другим платформама а који су из ваше нише и који би могли бити заинтересовани за ваш садржај, па им предложите сарадњу. То може укључивати промоцију вашег садржаја на њиховим каналима, гостовање на њиховим подкастима или стварање заједничког садржаја.

У изградњи линкова путем маркетиншке кампање с инфлуенсерима можете применити стратегије попут гостујућег блоговања, спонзорисаног садржаја на каналу инфлуенсера, сарадње на друштвеним мрежама, рецензије производа и спонзорисање догађања. Кроз ове активности, инфлуенсери ће промовисати ваш производ или услугу и укључити релевантне долазне линкове ка вашем веб-сајту, што ће побољшати резултате ваше SEO стратегије и повећати видљивост ваше компаније.

Ако се бавите, на пример, продајом спортске опреме, први корак је да идентификујете инфлуенсере који су повезани са спортском одећом и опремом, као и са фитнес и велнес темама. Потражите инфлуенсере чија се публика интересује за спорт, вежбање и здрав животни стил. У сарадњи са инфлуенсером можете организовати и наградну игру у којој ће његови пратиоци имати прилику да освоје комплет спортске опреме из ваше линије. Такође, инфлуенсер може носити и користити ваше производе током свог тренинга или спортске активности, те урадити рецензију истичући њихове карактеристике и предности.

Анализа конкурентских беклинкова

Анализирање повратних веза ваших конкурената открива која врста садржаја обично привлачи највише повратних веза у вашој индустрији.

Да ли ваши конкуренти добијају повратне везе на обичним чланцима? Водичима за употребу производа? Колумнама? Или нечему другом? Сазнајте. Искористите ове информације како бисте створили сличне врсте садржаја за свој веб-сајт и изградили повратне везе.

Грађење линкова нуђењем алтернативе за неисправан линк

Изградња линкова преко неисправних или тзв. мртвих веза укључује проналажење линкова који нису у функцији на другим веб-страницама и нуђење алтернативне везе са властите странице. Ова стратегија делује веома ефикасно с обзиром на то да „мртви” линкови доприносе лошем корисничком искуству и стога их нико не жели на својој страници.

Постоји много SEO алата који могу помоћи у проналажењу линкова који не функционишу, као што су Ahrefs, Moz, Semrush и тако даље. Уколико пронађете мртве везе на другим веб-страницама које су релевантне за вашу нишу, можете их обавестити о томе да линк на њиховој страници није функционалан и понудити им алтернативни линк који води ка вашој страници. Ова стратегија има за циљ да помогне администраторима других веб-страница да одрже своје линкове исправним и пруже корисницима квалитетан садржај, а ви ћете изградити линк.

Писање чланака као гостујући блогер

Гостујуће писање блог постова је процес писања и објављивања чланака за други веб-сајт, што обично резултира повратном везом на ваш сајт. То је и даље једна од најпопуларнијих идеја за изградњу линкова, али треба знати да постоји исправан и погрешан начин писања текстова као гостујући блогер.

Ако гостујете на било ком доступном веб-сајту само да бисте добили више повратних веза, кршите смернице Гугла. Уместо тога, сарађујте с релевантним компанијама у својој ниши како бисте створили користан и вредан садржај. И даље ћете имати кредибилитет и видљивост а да истовремено нећете кршити Гуглове смернице у вези са непожељним линковима.

Како пронаћи релевантне прилике за гостујуће писање блогова? Један од једноставних начина је употреба Гуглових оператора претраживања.

Шта су Гугл оператори?

Гугл напредни оператори претраживања су посебне наредбе и знакови који филтрирају резултате претраживања. Тиме чине ваша претраживања прецизнијима и више фокусираним. Примери таквих оператора укључују "site:" за претраживање само једног веб-сајта, "intitle:" за претраживање по наслову странице, "inurl:" за претраживање по URL-у, "filetype:" за претраживање по врсти датотеке итд. Употребом ових оператора можете брзо пронаћи релевантне информације и побољшати ефикасност претраживања.

Ево једне команде коју можете користити за проналажење веб-сајта у вашој ниши које примају гостујуће постове:

Ваш кључни појам + intitle: "write for us"

Рецимо да желите да пронађете могућности за гостујуће писање блогова за веб-сајтове о здрављу и фитнесу. Претражите следеће:

Здравље + intitle: ”write for us”

или

Фитнес + intitle: ”write for us”

На овај начин ћете пронаћи веб-сајтове који прихватају гостујуће чланке.

Закључак

Укратко, кључ успешног грађења линкова лежи у пружању вредног садржаја, упорности у изградњи дугорочне сарадње, креативности у проналажењу релевантних прилика и поштовању смерница претраживача. Имплементирањем ових етичких и органских стратегија можете побољшати SEO позицију вашег веб-сајта и остварити бројне предности као што су већи саобраћај, повећање кредибилитета, генерисање контаката и раст прихода.

Комбинација ових приступа помаже у привлачењу природних беклинкова, побољшању репутације компаније и генерисању већег саобраћаја, кредибилитета и прихода. Кроз пажљиво планирање и примену ових стратегија можете постићи успех у грађењу линкова у 2023. години.

FacebookLinkedinEmail