
Иако многи препознају вредност вишеканалног приступа, и људи који се професионално баве маркетингом често занемарују улогу коју добра SEO стратегија може да има у овом свеобухватном маркетиншком приступу. Но, ако се примени правилно, SEO може да израсте у нешто што спаја све сфере маркетинга и доводи до добре поруке која допире до различитих корисника и купаца, што и јесте поента добре маркетиншке кампање.
Успостављање ефикасне SEO стратегије за вишеканалне кампање захтева више од оптимизације кључних речи у блог постовима или уређивања метатагова на одређеним страницама. Потребно је да усвојите свеобухватан приступ који ће ускладити циљеве ваше SEO стратегије са стратегијама целе маркетиншке кампање, обрасцима понашања корисника, алгоритмима који су специфични за сваку платформу и укупним циљевима којима тежите. Сваки маркетиншки канал има своју улогу у долажењу до корисника, а SEO мора да буде адекватан и прилагођен вишем циљу како би постао део ове веће стратегије.
Међутим, како да дођете до овога и на које све начине можете да обликујете своје SEO стратегије за вишеканалне маркетиншке кампање?
Научите што више о улози коју SEO игра у вишеканалном маркетингу
Да би се SEO успешно интегрисао у вишеканални маркетинг, потребно је да најпре научите што више можете о његовој улози у вашој маркетиншкој кампањи којом покушавате да се позиционирате на тржишту. SEO се обично доводи у везу са дигиталним маркетингом и оглашавањем на различитим сајтовима, али у вишеканалном окружењу у ком постоји више од једног приступа рекламирању он расте у нешто што спаја различите маркетиншке идеје. Његов утицај није ограничен само на Гуглов алгоритам за рангирање јер SEO обликује начин на који корисници откривају садржај на платформама као што су Јутјуб и Пинтерест, или пак друштвене мреже попут Инстаграма и Тик-тока, где хаштагови и описи функционишу као кључне речи.
Добра SEO стратегија у вишеканалном маркетингу не посматра сваки доступан канал као засебан ентитет. Уместо тога, неопходно је да се препозна веза између платформи и да се сваки део стратегије унапреди колико год је то могуће. На пример, блог пост који је оптимизован за обимне кључне фразе може да се претвори у кратке објаве за друштвене мреже, да се линкује у имејлу или наводи у описима видеа на Јутјубу. Свака од ових тачака јача вашу SEO позицију и повећава укупну видљивост вашег бренда, а то је управо резултат ком сви ми тежимо. Такође, интеграција SEO елемената у сав доступан садржај – без обзира на то о ком каналу је реч – доприноси томе да ваш бренд постане доследан, нарочито на плану кључних речи, што доводи до бољег корисничког искуства.
Прилагођавање стратегије кључних речи за више канала
Традиционални SEO започиње истраживањем кључних речи, а у вишеканалном маркетингу овај процес мора да буде још прецизнији него раније. Различити канали захтевају различите типове кључних речи – сајтови се фокусирају на кључне речи које би требало да покрену конверзију, а друштвене мреже више воле информативне, духовите или неуобичајене фразе, или пак кратке изразе који су оптимизовани кроз хаштагове.
Ефикасна SEO стратегија подразумева израду мапе кључних речи која повезује намеру претраге са понашањем људи који користе одређене маркетиншке канале. На пример, компанија која продаје одећу направљену од рециклираног материјала на сајту може користити кључну реч „рециклирана мода за жене”, на Јутјубу „како комбиновати гардеробу од рециклираног материјала”, и на Инстаграму хаштаг #RecikliranaModa. Ове кључне речи треба међусобно повезати и усмеравати саобраћај између канала, чиме се појачава видљивост бренда и реакција корисника. Напредни SEO алати као што су SEMrush, Ahrefs и Google Keyword Planner помажу вам да направите адекватну стратегију и дођете до људи који ће одреаговати на ваше кључне речи чим их примете.
Такође, локализација садржаја за ваш локални бизнис и оптимизација за гласовне претраге постају све важнији у вишеканалном контексту. Корисници који претражују на телефонима често користе гласовне команде, док корисници рачунара детаљно упоређују производе, и зато је важно да ваша стратегија одговара и једнима и другима. Прилагођавање овим разликама помаже вам да дођете до садржаја који је релевантан за различиту публику, и то на свим уређајима и каналима.
Усклађивање SEO стратегије са планирањем садржаја и кампања
Успешна вишеканална кампања започиње планирањем садржаја, а SEO би требало да се интегрише већ у овој раној фази. SEO се често третира као нешто што долази накнадно, односно после основног садржаја и других маркетиншких приступа, али ова филозофија може вас довести до одређених проблема и неусклађености са очекивањима корисника. Уместо тога, требало би кампање радити на основу информације које нам нуди добра SEO стратегија, нарочито ако желимо да искористимо сазнања на плану актуелних трендова, корисних кључних речи и садржаја који води до конверзије.
Сваки садржај који користите требало би да испуни двоструку функцију: да одговори на потребе корисника на одређеној платформи и да допринесе ширим циљевима ваше SEO компање. На пример, Јутјуб видео требало би не само да привуче гледаоце, већ и да укључује текстуални садржај, оптимизоване наслове, кључне речи и беклинкове који воде ка корисним сајтовима. Блог постови требало би да садрже интерне и екстерне линкове, а поруке на друштвеним мрежама да се усредсреде на визуелну представу садржаја који би могао да буде користан пратиоцима.
Коришћење аналитике за повезивање и усавршавање стратегија по каналима
Корисни подаци су основа сваке успешне маркетиншке кампање, а то нарочито важи за SEO у вишеканалним стратегијама. Алати као што су Google Analytics и Search Console омогућавају стручњацима у сфери маркетинга да науче више о понашању корисника на свим доступним платформама. Ова сазнања су непроцењива за подешавање SEO тактика и за даљу потрагу за новим пратиоцима и купцима. На пример, ако приметите да саобраћај са Инстаграма није користан и не доводи до конверзија, а управо то се дешава са органским саобраћајем, то може да указује на несклад у очекивањима корисника. У том случају, неопходно је да промените садржај на Инстаграму или да га прилагодите ономе што ваши корисници очекују од вас.
Исто тако, кључне речи које се добро котирају на Јутјубу могу да вам послуже као инспирација за нове блог теме, док резултати PPC кампања могу да открију које кључне речи су вредне додатног улагања. Најзад, немојте сметнути с ума да корисници често открију бренд на друштвеним мрежама, па га затим истражују на Гуглу, а конверзију остварују путем имејл кампање или на неки други начин. Требало би да SEO подржи сваки корак овог путовања, пружајући корисницима доследне поруке, без обзира на то о ком каналу је реч.
Интегрисати SEO и плаћене медије и офлајн канале
Иако је SEO по природи органски, он не функционише изоловано од осталих маркетиншких кампања. Плаћени медији – укључујући Гугл огласе, огласе на друштвеним мрежама и сарадњу са инфлуенсерима – треба да допуњују вашу SEO стратегију, а не да јој шкоде. Подаци о кључним речима из плаћених кампања могу да вам помогну да унапредите своје органске стратегије, док квалитетан органски садржај може да се искористи за плаћене промоције ради повећања видљивости.
Офлајн канали попут штампаних огласа, спонзорстава догађаја или реклама на традиционалним медијима (радио, телевизија, новине) такође могу да се користе за подршку SEO. На пример, ако користите QR кодове који воде ка оптимизованим одредишним страницама, или се одлучите за духовите и упечатљиве слогане који могу да се претражују на друштвеним мрежама, све то ће вам помоћи да повежете своје офлајн оглашавање са ангажманом на интернету. Брендирана претрага овде игра кључну улогу – важно је да ваш сајт буде први резултат када корисници претражују бренд након што га запазе ван интернета, и стога је ваш циљ да дођете до тога.
Напредна стратегија такође укључује изградњу корисних и информативних беклинкова, али и израду саопштења за медије, интервјуе и гостујуће чланке. Ови линкови не само да повећавају ауторитет вашег сајта, већ и генеришу директан саобраћај, повећавајући ваш степен кредибилитета и лакоћу проналаска на интернету. Када се SEO интегрише са плаћеним и офлајн маркетингом, долази се до заиста уједињеног вишеканалног приступа који увећава домет вашег рекламирања и обезбеђује вам поврат новца, времена и труда који сте уложили у маркетинг.
Закључак
SEO више није засебна категорија на пољу маркетиншких стратегија и кампања које имају за циљ оптимизацију веб-страница – SEO је израстао у кључан елемент сваке успешне вишеканалне маркетиншке кампање. Од усклађивања стратегија кључних речи на различитим платформама до прилагођавања садржаја потребама корисника, SEO је ту да унапреди присуство вашег бренда тамо где је ваша публика најактивнија.
Укључивањем SEO стратегија у структуру сваког канала можете да изградите снажније присуство на тржишту, а резултат није само боље рангирање или већи саобраћај, већ свеукупно корисничко искуство које подстиче поверење, увећава конверзије и води ка одрживом расту.