9 главних разлога да послујете онлајн, већ од данас

FacebookLinkedinEmail
12.07.2021.
Razlozi za onlajn poslovanje

Мада га у последње време све ређе срећемо, уобичајено питање традиционалних предузетника је: Зашто бих се уопште „проширивао“ на онлајн пословање?

И пре него што кренемо у даље објашњавање битно је разјаснити једну ствар. Када кажемо „традиционални предузетник" или „традиционално предузеће", подразумевамо предузетнике и њихова предузећа која се још увек нису отисла у онлајн воде. То су предузећа која бизнису приступају на начин који се данас сматра конвенционалним: имају физичку локацију и продају лично, телефоном, а понекад и мејлом. Они могу и не морају да имају купце који улазе у њихову фирму. У суштини, то су фирме које не користе интернет у свом пословању.

Иако су у многим случајевима кораци једног традиционалног предузећа за позиционирање бизниса на интернету врло слични онима који се праве када желите да на интернету започнете пословање од нуле, постоје неке ствари које, ипак, прелазак са традиционалног на онлајн пословање чине јединственим.

Суштински, ако већ продајете офлајн, прелазак на онлајн бизнис може бити врло глатко изведен. И даље продајете исте производе које познајете и залихе су вам добре, па све што је потребно јесте да то исто почнете да представљате и онлајн, а резултате би требало да видите за трен ока/врло брзо.

Иако некима пословање на интернету звучи превише компликовано, захтевно у погледу ресурса или превише ризично, постоји много добрих разлога да почнете да продајете (и водите посао) на мрежи, тј. онлајн.

Ево првих девет разлога због којих би било добро да своје офлајн пословање проширите и на интернет:

Стекните кредибилитет

Постављање сопствене веб-локације, тј. веб-сајта вашем предузећу даје кредибилитет готово одмах, и тако повећава вероватноћу да ће вас купци схватати озбиљније. У модерном добу, када се живи пребрзо и очекује много, купци подразумевају да би сваки производ требало да им буде доступан у пар кликова. Уз то, многи корисници не схватају озбиљно пословање које не постоји на „мрежи свих мрежа”, што је још један разлог да се проширите на интернет.

Дођите лакше до купаца

Ваше пословање мора да буде тамо где су ваши купци, а то је на интернету - значајним делом.

Када отпочнете пословање на интернету, не само да ћете лакше пронаћи клијенте, већ ћете моћи и ефикасније да комуницирате са њима, лакше ћете чути њихове потребе и, сходно томе, унапредити свој производ/сервис.

Победите конкуренцију

Велика је вероватноћа да бар неки, ако не и сви ваши конкуренти, имају бизнис на интернету.

Потенцијални купци који претражују ваше производе или услуге могли би врло лако да заврше на веб-локацији вашег конкурента, што сигурно није оно што желите. Стога је битно да и ви будете онлајн како бисте спречили да се такво нешто деси.

Штавише, ваше присуство на глобалној мрежи омогућиће вам да у сваком тренутку пратите шта ради конкуренција, те и да осмислите ефикасније кампање и начине како бисте привукли више потрошача. Можда шпијунирати конкуренцију не звучи баш фер, али – како кажу – у љубави и рату је све дозвољено. А бизнис арена 21. века је прави дигитални рат.

Колико год да вам је присуство мимо онлајн света јако, 21. век захтева онлајн ангажман јер без тога, како делује, бизнисима будућност није баш извесна.

Ослоните се на онлајн рецензије

Приказивање рецензија вашег предузећа је ефикасан начин да покажете свој кредибилитет и придобијете купце.

Иако можете добити одличне повратне информације на друштвеним мрежама, ипак је постојање веб-сајта далеко ефикасније. Веб-сајт, чији је део предвиђен за приказивање онога што ваши купци кажу о вама и о вашим производима, фантастичан је начин да подстакнете продају и изградите поверење.

Будите отворени 24/7

Независно од тога да ли ваши купци воле да купују ујутру док пијуцкају јутарњу кафу, између састанака током дана или натенане увече, интернет је отворен 24/7, што им омогућава да купују ван уобичајеног радног времена.

Ако имате веб-сајт, купци могу да „посећују ваше предузеће“ 24 сата дневно, 7 дана у недељи. На све то, ако сте неко ко би практиковао да је готово па стално ту за своје кориснике, то значи да бисте аутоматски имали више задовољних клијената који одмах добију одговор, а ви, последично – потенцијално много већи профит.

Да избегнемо неспоразум - бити доступан клијентима 24/7 не значи паковати производе истог тренутка када су наручени (независно од дела дана) нити их носити лично да што пре стигну купцу уколико курирска служба не може у року од једног дана да достави производ. Стална доступност клијентима значи да имате оперативан веб-сајт преко ког клијенти могу у било ком тренутку да поруче оно што желе, па макар то било и усред ноћи, а да ћете ви поруџбину примити, обрадити и спремити је за слање у најкраћем могућем року.

Искористите предност веома ниских почетних трошкова

Покретање бизниса путем интернета или пребацивање већ оформљеног бизниса на онлајн пословање иде уз врло ниске почетне трошкове. Немате зграда за изградњу нити локала за најам, и мало је особља (ако га уопште и има) које је потребно платити за одржавање ваше интернет инфраструктуре. Једноставно, да би се направио сопствени сајт и почела промоција пословања на интернету потребно је много мање новца него када се улаже у офлајн део пословања. Локал у ком продајете доноси профит, али сајт у старту мање кошта, па је и стечени профит већи у односу на иницијално улагање.

Иако је истина да бисте могли да потрошите огромне своте новца на развој најбољег решења за своју веб-страницу, многи ваши конкуренти одлучиће се за јефтинију варијанту. Добар веб-сајт може се дизајнирати једноставно и за врло мало новца, уз скоро па бесплатне алате попут Вордпреса (WordPress). Ставке на којима је пожељно да не штедите јесу назив домена, веб-хостинг, адекватна Вордпрес тема и заштита сајта. Све мимо тога може мало да се „уштине” док се не стекну бољи финансијски услови.

Постаните лако доступни

Када купци одлуче да више купују производе у локалним продавницама или користе одређене услуге, прво што ураде јесте да те услуге претраже онлајн и виде на коликој се удаљености од њих налазе.

Уколико немате бизнис на интернету, можете да пропустите много прилика да вас пронађу клијенти који имају добар буџет а не би им сметало да га потроше баш на вашу услугу.

Без обзира на то да ли већ имате SЕО тим који би вам оптимизовао сајт за повећане резултате претраживања, присуство на мрежи је први корак до купаца и начин да вас пронађу чак и они који нису знали да траже баш вас.

Такође би помогло имати добар домен који описује фирму, бренд, прозвод или услугу коју нудите како би купци одмах схватили шта радите.

Назив интернет домена представља важан део идентитета ваше компаније на интернету јер формира вашу веб-адресу, адресу ваше е-поште и јасно комуницира да сте озбиљно предузеће. Добро одабран и јасан домен помоћи ће вам у позиционирању на интернету, дакле, и развоју пословања.

Такође, назив домена доприноси позиционирању на Гуглу; уколико имате добар домен, одличне рецензије и бринете о свом веб-сајту, велике су шансе да ће се он наћи на првој страници Гугла, што је купцима, аутоматски, знак да је управо ваш сајт место где могу наћи квалитетну услугу која им је потребна.

Имајте већи учинак од новца који улажете у маркетинг

Поседовање веб-странице је ваш први корак у свет дигиталног маркетинга.

Од маркетинга путем е-поште до коришћења друштвених мрежа, присуство на интернету омогућава да истражите дигиталне путеве који би могли да вам помогну да ефикасније проширите свест о сопственом бренду, дођете лакше до купаца и повећате продају. Затим, оглашавање на интернету и даље је много повољније од оглашавања у штампи, на телевизији итд. и за мање новца постићи ћете више.

Циљајте велике бројеве

Ако сте икада помислили како имате феноменалан производ за који је штета што је ограничен само на WОМ (енгл. word of mouth marketing – ширење информација о неком производу препоруком, од уста до уста), били сте у праву. Ма колико да је ваш производ популаран међу онима који га користе, никада број оних који дођу преко WОМ-а не може бити једнак броју корисника који вас нађу претрагом на вебу.

Са добрим веб-сајтом можете, без претеривања, одједном постати доступни хиљадама, чак и десетинама хиљада (па и милионима) људи. Замислите потенцијал ваше фирме ако бисте своје производе и услуге могли да изложите потенцијално неограниченом броју заинтересованих!

Међутим, бити у могућности да имате хиљаде купаца и заправо их имати јесу две различите ствари.

Успех предузећа на интернету зависи од исте ствари као и било који офлајн посао: маркетинга.

Научите како да повећате број посета сајту. Један од начина је и маркетинг садржајем (content marketing), који служи за повећање промета на вашој веб-локацији/интернет продавници. Добро оптимизован веб-сајт може бити моћан и јефтин начин привлачења потенцијалних клијената – без локацијског ограничења за те купце. Купац из Крушевца не мора бити ограничен понудом у свом граду ако на сајту продавца из Суботице пронађе бољи и повољнији производ који ће му бити испоручен на кућну адресу.

Онлајн присуство вашу фирму отвара ка купцима, клијентима у целој земљи, региону, чак и широм света, а не само у вашем крају и комшилуку.

Неколико речи за крај

Ово су неки од најмоћнијих разлога због којих би требало да своје пословање проширите и на интернет. Због свих предности пословања на мрежи, многи своја традиционална предузећа продају и улажу у интернет бизнисе. То не значи да би и ви требало да продате свој традиционални бизнис, али можете му помоћи да се брже и лакше развија користећи предности интернета.

FacebookLinkedinEmail