Društvene mreže u službi promocije sopstvenih kanala komunikacije na internetu

FacebookTwitterLinkedinEmail
16/06/2020
Sopstveni kanali komunikacije na interentu Aleksandar Radukin

Bez alata, nema ni zanata - stara izreka, svima poznata, a toliko istinita i primenjiva u našem svakodnevnom poslu. Čak i digitalni marketing to potvrđuje. Da se razumemo, alati su i naši računari, oprema koju koristimo, ali ovde ne pričamo o tome. Pričamo o društvenim mrežama u funkciji alata koji koristimo da bi promovisali sopstvene kanale komunikacije na internetu.

Šta su to sopstveni kanali komunikacije?

Sopstveni kanali komunikacije su definisani kao set komunikacionih kanala nad kojima neka organizacija, biznis ili brend ima kompletnu kontrolu. Dakle, sve što je u vlasništvu određenog brenda, kompanije ili organizacije se smatra sopstvenim kanalom komunikacije. Tu spadaju sajtovi, odredišne stranice, blogovi, newsletter-i, aplikacije...

Oni nam daju mogućnost da ostvarimo punu kontrolu nad svim funkcionalnostima, bilo da je to slanje poruka, pisanje objava, članaka ili različitih informacija na sajtu. Prilikom kreiranja strategije nastupa brenda ili organizacije na internetu fokus bi trebalo da vam bude na građenju i ojačavanju upravo sopstvenih kanala.

Gde su tu društvene mreže?

Društvene mreže ovde funkcionišu kao dobar alat. Preko njih dolazite do novih ljudi iz vaše ciljne grupe. One vam služe da dobrim taktikama privučete ljude na vaše medije. 

Kada su nalozi na društvenim mrežama kvalitetno postavljeni njihov sadržaj može da napravi dobru priču i otvori nove mogućnosti. LJudi koji vas tu prate već su pokazali interesovanje za vaše poslovanje ili proizvod i uvek im je mnogo lakše preneti novu poruku. Oni su se već “pretplatili” da primaju informacije od vas. Naravno, uvek želimo da proširimo tu ciljnu grupu. 

Hajde da popričamo o tri vrlo bitna i delotvorna načina širenja priče o vama.

Preporuka

Prva bitna stvar je preporuka. Na primer, neko od vaših prijatelja je podelio objavu gde je pohvalio neki brend, kompaniju ili proizvod. Sigurno na to više obraćate pažnju i kažete: „Hm, možda ovo stvarno funkcioniše.“ Time se uvećava verovatnoća da ćete kupiti neki proizvod, kliknuti na informaciju ili otići na sajt. Kao i generalno u životu, preporuka je najbitnija stvar i na društvenim mrežama. Ukoliko neko nekom nešto preporuči, mnogo je veća verovatnoća da će taj neko stvarno to kupiti ili početi da koristi. Bitno je lično iskustvo. To treba imati na umu kada kreiramo sadržaj, da bismo podstakli ljude da pričaju o nama. Postoje primeri brendova koji su nagrađivali najveće fanove na svojim stranicama, slali im promo pakete proizvoda. Time su podsticali ljude da dele sadržaj vezan za brend na društvenim mrežama.

Grupe

Još jedan dobar trend u promociji sopstvenih kanala su grupe, bilo da je reč o Facebook ili LinkedIn grupama. One predstavljaju moćan alat za okupljanje ljudi oko istog ili sličnog interesovanja. Istina, potrebno je vreme da se izgradi uticaj u grupi, ali svakako je bitno da uđete u grupe koje se tiču tematike vezane za vaš brend, organizaciju ili kompaniju. Neophodno je da budete aktivni, da delite sadržaje sa vašeg sajta, zanimljivosti iz industrije u kojoj ste, ili teme usko vezane za vašu organizaciju ili brend. LJudi okupljeni u grupama nisu došli slučajno, tu su zato što ih zanima tema kojom se neka grupa bavi.

Oglašavanje

Prilikom promocije sopstvenih kanala komunikacije ključna taktika je definitivno plaćeno oglašavanje. Moćna funkcionalnost našeg alata. Naravno, moćna je onoliko koliko znamo da je koristimo. Preko oglasa možemo ljude da šaljemo direktno na sajt. Ukoliko su već bili tu, možemo ponovo da im se obratimo. Možemo da širimo ciljnu grupu na osnovu interesovanja i ponašanja. Dobra segmentacija ljudi u sprezi sa relevantnim sadržajem koji im plasiramo može da bude ključan faktor našeg uspeha ili neuspeha. Facebook ili Google prate naše ponašanje na internetu, sakupljaju informacije o nama i te iste podatke prodaju oglašivačima. Dolazimo do toga da imamo na raspolaganju algoritam koji uči na osnovu informacije kojima ga mi hranimo i kojima ga hrani ponašanje nama relevantnih ljudi na internetu. Pitanje je samo kako ćete konkretno definisati vaše indikatore uspeha ili projektovati prodajni levak. Deo našeg cilja u celom procesu svakako treba da bude i podsticanje ljudi da dođu kod nas, na naše kanale, da postanu svesni našeg prisustva. Opet, drugi deo treba da bude usmeren na konkretnu konverziju, prodaju ili neku drugu akciju. Sve možemo da izmerimo i spram dobijenih parametara da vršimo optimizaciju kampanja.

Nije sve u potrošenom novcu

Društvene mreže su moćan alat, ali izgledaju kao tradicionalni mediji. Ohrabruju nas da se bavimo oglašavanjem. Od njih će uvek stizati preporuka da je najbolji način za zaradu i promociju na internetu plaćena reklama. Pogledajmo unazad kako je marketing izgledao i shvatićemo da se uvek zasnivao na kombinaciji plaćenih, zasluženih i sopstvenih medija. Tu se ništa nije promenilo. Facebook je mesto u čijem centru ste vi, vaše priče i sadržaj koji postavljate. Najveći izazov je da pronađete “dobre okidače” kreiranjem sadržaja koji mami posetioce na vaš veb-sajt i povećava broj poseta, a istovremeno ostvaruje uticaj kod vaše ciljne grupe. Uvek je cilj da što manje novca potrošite, a što bolji rezultat ostvarite.

Vaši kanali komunikacije na internetu su vaša online vizit karka. Vaš ulaz u digitalni svet. To je ono jedino mesto gde su nam startne pozicije iste. Kako se prikažete svetu, tako će vas i koncipirati. U šumi različitih informacija oni su vaš kutak. Tu imate kontrolu nad time šta nudite ljudima i na koji način. Ne zavisite od tuđih interesa. Brojne su opcije na raspolaganju, a vi treba da ih iskoristite u skladu sa svojim stvarnim potrebama i ciljevima. Alat zvan društvene mreže u rukama veštog operatera postaje dobitna taktička kombinacija u generisanju kvalitetnog saobraćaja ka vašim veb-lokacijama. Taj saobraćaj je onaj koji će stvarno da napravi razliku i od koga imate realne koristi bez obzira na to koje ste ciljeve definisali strategijom. NJega treba da zadržite, na osnovu njega da učite o ponašanju pojedinaca u vašoj ciljnoj grupi, planirate dalju komunikaciju kojom gradite i negujete odnose sa ljudima. Samo tad možemo da upotrebimo još jednu izreku – dobar glas daleko se čuje.

FacebookTwitterLinkedinEmail