Iz ugla Gugla o nacionalnim domenima

FacebookLinkedinEmail
27.08.2019.
Iz ugla Gugla
Izvor: pixabay.com

Kako uz pomoć interneta do maksimalne vidljivosti na domaćem tržištu?

Među korisnicima interneta u našoj zemlji još uvek postoje predrasude o tome da internet pretraživač Gugl (Google) lošije rangira veb sajtove na nacionalnim internet domenima, kakvi su .RS i .СРБ, u odnosu na one koji su na generičkim domenima (.COM, .ORG, .NET…). Slično je i sa sadržajem veb sajtova, budući da mahom vlada mišljenje kako Gugl više „voli“ sadržaje na latinici nego na ćirilici.

Međutim, činjenice govore nešto sasvim drugo:

  • U rezultatima lokalnih pretraga, Gugl daje prednost veb sajtovima na lokalnim, nacionalnim domenima, što znači da u slučaju pretraga uz Srbije prednost imaju sajtovi na .RS i .СРБ domenima.
  • Kojim god pismom da unesete traženi pojam, Gugl ravnopravno tretira pojmove na ćirilici i latinici. Inače, za Gugl je zvanično pismo srpskog jezika – ćirilica, što se lako uočava na Guglovim veb stranicama namenjenim korisnicima iz naše zemlje.

Ove činjenice možete i sami da proverite. Primera radi, ako isti pojam na Guglu pretražujete iz naše zemlje i iz inostranstva, primetićete da su rezultati pretrage prilagođeni lokalnom jeziku i zemlji iz koje se vrši pretraga.

Na ovu temu govorili su i zvaničnici kompanije Gugl i renomirani stručnjaci iz oblasti internet tehnologije. Evo koji su njihovi zaključci.

Sve prednosti lokalne pretrage

Na temu nacionalnih internet domena i rezultata lokalnih pretraga, Džon Mjuler (John Mueller, analitičar vebmaster trendova u kompaniji Google Inc.) kaže: „Možete to (geografsko ciljanje) obaviti i korišćenjem nacionalnog domena najvišeg nivoa... To vam pomaže da obezbedite sebi bolje pozicioniranje u onim zemljama (čiji su ti nacionalni domeni) kada ljudi traže nešto lokalno.“

Kako do boljeg lokalnog pozicioniranja na Guglu?

U svom članku "SEO faktori rangiranja koji pozitivno utiču na vaše pozicije na pretraživačima" naš SEO ekspert Nenad Pantelić piše o 19 faktora koji imaju uticaj na bolje rangiranje na Guglu. Jedan od tih faktora je i oznaka domena. S tim u vezi, on kaže: "Nacionalni domen je jak signal za rangiranje. Recimo, ukoliko imate sajt na .RS domenu, Gugl će automatski taj sajt bolje rangirati u Srbiji ili širom sveta za upite na srpskom jeziku. Postoje istraživanja koja pokazuju da korisnici radije kliknu na sajt koji ima nacionalni domen nego na generički (.COM, .NET, .INFO). Takođe, izbor naziva domena sa globalnim ekstenzijama je ograničen tako da ćete pre naći željeni naziv na .rs domenu, što predstavlja još jedan plus za odabir nacionalnog domena".

Sam naziv domena nije nebitan za SEO, jer ključna reč u nazivu domena predstavlja još jedan faktor rangiranja, i autor tvrdi da "naziv domena koji u sebi sadrži ključnu reč i dalje donosi blagu prednost za pozicioniranje sajta na konkretnu i bliske ključne reči. U nekim prilikama posedovanje naziva domena koji sadrži frazu koju korisnici guglaju donosi brže rangiranje i bolje pozicije na Guglu".

Kako Gugl vidi nacionalne internet domene?

Preporučujemo da poslušate i šta je na tu temu ispričao Gari Iješ (Gary Illyes, analitičar vebmaster trendova u kompaniji Google Inc.) na Konferenciji DIDS 2017:

Zaključak

Na lokalnom tržištu je poželjno imati sajt na lokalnom, nacionalnom domenu, kao što su u našoj zemlji .RS i .СРБ, jer se kompanije na lokalnim sajtovima obraćaju lokalnim potrošačima na lokalnom jeziku i pismu. One izražavaju cene u lokalnoj valuti, formiraju svoju ponudu prema lokalnim potrebama i kupovnoj moći, i na osnovu toga nude popuste i promocije koje odgovaraju lokalnim običajima (na primer, nacionalnim praznicima ili drugim važnim datumima).

Ako je veb sajt na nacionalnom domenu, a sadržaj na lokalnom jeziku i pismu, imaće veće šanse za bolje pozicioniranje u rezultatima lokalnih pretraga.

FacebookLinkedinEmail