Iz ugla Gugla o nacionalnim domenima

FacebookTwitterLinkedinEmail
27/08/2019
Iz ugla Gugla
Izvor: pixabay.com

Kako uz pomoć interneta do maksimalne vidljivosti na domaćem tržištu?

Među korisnicima interneta u našoj zemlji još uvek postoje predrasude o tome kako internet pretraživač Gugl (Google) rangira veb sajtove na nacionalnim internet domenima. Tako će mnogi pretpostaviti da su sajtovi na .RS i .СРБ domenima lošije pozicionirani u odnosu na one koji su na međunarodnim domenima (.COM, .ORG, .NET…). Slično je i sa sadržajem veb sajtova, budući da mahom vlada mišljenje kako Gugl više „voli“ sadržaje na latinici nego na ćirilici.

Međutim, činjenice govore nešto sasvim drugo:

  • U rezultatima pretrage, Gugl daje prednost veb sajtovima na lokalnim, nacionalnim domenima – u ovom slučaju, to su .RS i .СРБ domeni.
  • Kojim god pismom da unesete traženi pojam, Gugl ravnopravno tretira pojmove na ćirilici i latinici.

Ove činjenice možete i sami da proverite. Primera radi, ako isti pojam na Guglu pretražujete iz naše zemlje i iz inostranstva, primetićete da su rezultati pretrage prilagođeni lokalnom jeziku i zemlji iz koje se vrši pretraga.

Inače, za Gugl je zvanično pismo srpskog jezika – ćirilica, što se lako uočava na Guglovim veb stranicama namenjenim korisnicima iz naše zemlje.

Na ovu temu govorili su i zvaničnici kompanije Gugl i renomirani stručnjaci iz oblasti internet tehnologije. Evo koji su njihovi zaključci.

Sve prednosti lokalne pretrage

Na temu nacionalnih internet domena i rezultata lokalnih pretraga, Džon Mjuler (John Mueller, analitičar vebmaster trendova u kompaniji Google Inc.) kaže: „Za geografsko ciljanje uglavnom koristimo nacionalne internet domene (ccTLDs)...“

Kako Gugl vidi nacionalne internet domene?

U članku na temu nacionalnih internet domena kao najvažnijeg faktora po kome Gugl određuje teritoriju kojoj je veb stranica namenjena, sajt Domain Name Wire se poziva na mišljenje Meta Katsa (Matt Cutts, bivši šef Vebspam tima u kompaniji Google Inc.). Domain Name Wire tvrdi da je, ukoliko se cilja tačno određena zemlja, preporučljivo koristiti nacionalni internet domen (ccTLD): „Ciljate li određenu državu? Nabavite svoj nacionalni domen (ccTLD)".

Na pitanje da poređa po važnosti parametre po kojima Gugl neku veb lokaciju određuje kao lokaciju iz određene zemlje, Kats navodi 3 najvažnija takva parametra:

  1. ccTLD (nacionalni domeni, kao što su u našoj zemlji .RS i .СРБ)
  2. Geografsko ciljanje u Vebmaster alatu (podešavanja na www.google.com/webmasters)
  3. IP adresa (pokazuje lokaciju servera na kome je veb sajt)

Isti prioritet nacionalnim domenima daje i sam Gugl na svom zvaničnom veb sajtu, u odeljku koji se bavi višejezičnošću na internetu i usmerenošću sadržaja sajta ka određenoj državi.

Kako do boljeg lokalnog pozicioniranja na Guglu?

U svom članku "Kako usmeriti Gugl na zemlju koju ciljate" na veb sajtu Webmarketing Today, En Kenedi (Anne Kennedy) daje 8 saveta kako da vaš veb sajt postane bolje rangiran u zemlji čijim korisnicima je namenjen.

Prvi savet je korišćenje nacionalnih internet domena, a zatim kreiranje sadržaja na lokalnom jeziku, pružanje informacija o lokaciji i tako dalje. Na ovu temu En Kenedi kaže i sledeće: „Prvi deo koda koji Guglov algoritam vidi je adresa vašeg veb sajta. Poželjno je da registrujete nacionalni domen za svaku od zemalja u kojoj nameravate da poslujete, i tako sprečite konkurenciju da to učini pre vas.“

Preporučujemo da poslušate i šta je na tu temu ispričao Gari Iješ (Gary Illyes, analitičar vebmaster trendova u kompaniji Google Inc.) na Konferenciji DIDS 2017:

Zaključak

Na lokalnom tržištu je poželjno imati sajt na lokalnom, nacionalnom domenu, kao što su u našoj zemlji .RS i .СРБ, jer se kompanije na lokalnim sajtovima obraćaju lokalnim potrošačima na lokalnom jeziku i pismu. One izražavaju cene u lokalnoj valuti, formiraju svoju ponudu prema lokalnim potrebama i kupovnoj moći, i na osnovu toga nude popuste i promocije koje odgovaraju lokalnim običajima (na primer, nacionalnim praznicima ili drugim važnim datumima).

Ako je veb sajt na lokalnom domenu, na lokalnom jeziku i lokalnom hostingu, imaće veće šanse za bolje pozicioniranje u rezultatima pretrage.

FacebookTwitterLinkedinEmail