Kako do potencijalnih beklinkova: građenje linkova u 2023. godini

FacebookLinkedinEmail
29.09.2023.
Kako do potencijalnih beklinkova: građenje linkova u 2023. godini
Optimizovali ste svoju stranicu, sve što je na njoj vidljivo i nevidljivo, poboljšali njenu brzinu, istražili ključne reči i kreirali sadržaj, ali, na kraju krajeva, onaj „jezičak na vagi” da bi se stranica bolje rangirala i dalje jeste linkovanje odnosno građenje povratnih veza (beklinkova).

U 2023. godini, građenje kvalitetnih beklinkova ostaje ključna strategija za povećanje vidljivosti vaše veb-stranice i poboljšanje rangiranja na pretraživačima. U ovom članku ćemo se osvrnuti na najbolje etičke i organske prakse za izgradnju linkova.

Neka strategije za građenje linkova budu isključivo etičke

Prema Guglu, kvalitetni povratni linkovi i dalje su jedan od tri najvažnija faktora rangiranja, uz sadržaj i mobilnu optimizaciju. Ono što je za biznise i agencije ključno jeste da se fokusiraju na izgradnju povratnih linkova kroz etičke strategije u 2023. godini, kako bi se dobro rangirali za ključne reči. Korišćenje „crnih” SEO strategija za izgradnju linkova (tzv. black hat SEO) nije preporučljivo, s obzirom na to da Gugl ima pametan algoritam i može da kazni brendove, agencije i SEOstručnjake koji krše pravila. Lista etičkih strategija za izgradnju linkova u 2023. godini uključuje kreiranje kvalitetnog sadržaja, izgradnju linkova preko neispravnih veza, gostujuće blogovanje, digitalni pi-ar, promociju putem društvenih medija, kreiranje infografika, izgradnju stranica resursa i još mnogo toga.

Prednosti uspešne izgradnje linkova

Građenje povratnih linkova na pravi način može da koristi brendovima na razne načine – da donese veći saobraćaj, podigne kredibilitet i organsku vidljivost brenda, dovede do efikasnog prikupljanja kontakata potencijalnih klijenata (lead generation) i konačno, kao rezultat donosi generisanje većeg prihoda.

Kreirajte kvalitetan sadržaj

Kvalitetan sadržaj koji posetiocima nudi izvesnu vrednost jedan je od najboljih načina za privlačenje prirodnih beklinkova. Zato, pišite i objavljujte informativne blogove, članke i infografike koji su relevantni za vašu publiku i koji će ih motivisati da podele vaš sadržaj i link do njega.

Ostvarite i održavajte kontakt sa drugim sajtovima

Izgradnja odnosa s drugim veb-sajtovima u vašoj niši može pomoći u dobijanju beklinkova. Pošaljite im imejl i predložite saradnju (outreach), kao što su razmena gostujućih objava (guest posting), objavljivanje gostujućih članaka ili komentarisanje na njihovim blogovima, o čemu će još biti reči u ovom članku. Ovo može pomoći u stvaranju dugoročnih veza s drugim veb-sajtovima.

Izgradnja vodiča i direktorijuma

Izgradnja vodiča i direktorijuma u vašoj niši može biti još jedan način da privučete beklinkove. Stvorite relevantne vodiče i direktorijume koje posetioci mogu koristiti za pronalaženje relevantnih resursa. Potom, podelite ove vodiče i direktorijume sa drugim veb-sajtovima i blogovima koji bi mogli biti zainteresovani da ih predstave čitaocima.

Digitalni pi-ar

Digitalni pi-ar i građenje linkova idu ruku pod ruku. Digitalni pi-ar je strategija koja se koristi za povećanje svesti o onlajn brendu putem digitalnih metoda. Reč je o širokom području koje obuhvata neke druge strategije izgradnje linkova. Neki od primera digitalnog pi-ara uključuju sledeće:

  • deljenje pi-ar tekstova o vašoj firmi u medijima
  • izgradnja saradničkog odnosa s blogerima ili novinarima onlajn portala
  • učestvovanje u influenserskom marketingu.

Recimo da se dogodi nešto u vašoj kompaniji što zavređuje novinarsku pažnju i želite da novinari pokriju tu priču. Napišite o tome pi-ar tekst (Press Release) i obratite se novinarima u relevantnim medijskim publikacijama. Ako novinari odluče da pišu o vašoj priči, obično će linkovati vaš veb-sajt kada spomenu vaš brend, i dobićete link.

Saradnja sa influenserima

Učešće influensera u vašoj marketinškoj kampanji može pomoći u dobijanju beklinkova. Pronađite influensere koji imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama i drugim platformama a koji su iz vaše niše i koji bi mogli biti zainteresovani za vaš sadržaj, pa im predložite saradnju. To može uključivati promociju vašeg sadržaja na njihovim kanalima, gostovanje na njihovim podkastima ili stvaranje zajedničkog sadržaja.

U izgradnji linkova putem marketinške kampanje s influenserima možete primeniti strategije poput gostujućeg blogovanja, sponzorisanog sadržaja na kanalu influensera, saradnje na društvenim mrežama, recenzije proizvoda i sponzorisanje događanja. Kroz ove aktivnosti, influenseri će promovisati vaš proizvod ili uslugu i uključiti relevantne dolazne linkove ka vašem veb-sajtu, što će poboljšati rezultate vaše SEO strategije i povećati vidljivost vaše kompanije.

Ako se bavite, na primer, prodajom sportske opreme, prvi korak je da identifikujete influensere koji su povezani sa sportskom odećom i opremom, kao i sa fitnes i velnes temama. Potražite influensere čija se publika interesuje za sport, vežbanje i zdrav životni stil. U saradnji sa influenserom možete organizovati i nagradnu igru u kojoj će njegovi pratioci imati priliku da osvoje komplet sportske opreme iz vaše linije. Takođe, influenser može nositi i koristiti vaše proizvode tokom svog treninga ili sportske aktivnosti, te uraditi recenziju ističući njihove karakteristike i prednosti.

Analiza konkurentskih beklinkova

Analiziranje povratnih veza vaših konkurenata otkriva koja vrsta sadržaja obično privlači najviše povratnih veza u vašoj industriji.

Da li vaši konkurenti dobijaju povratne veze na običnim člancima? Vodičima za upotrebu proizvoda? Kolumnama? Ili nečemu drugom? Saznajte. Iskoristite ove informacije kako biste stvorili slične vrste sadržaja za svoj veb-sajt i izgradili povratne veze.

Građenje linkova nuđenjem alternative za neispravan link

Izgradnja linkova preko neispravnih ili tzv. mrtvih veza uključuje pronalaženje linkova koji nisu u funkciji na drugim veb-stranicama i nuđenje alternativne veze sa vlastite stranice. Ova strategija deluje veoma efikasno s obzirom na to da „mrtvi” linkovi doprinose lošem korisničkom iskustvu i stoga ih niko ne želi na svojoj stranici.

Postoji mnogo SEO alata koji mogu pomoći u pronalaženju linkova koji ne funkcionišu, kao što su Ahrefs, Moz, Semrush i tako dalje. Ukoliko pronađete mrtve veze na drugim veb-stranicama koje su relevantne za vašu nišu, možete ih obavestiti o tome da link na njihovoj stranici nije funkcionalan i ponuditi im alternativni link koji vodi ka vašoj stranici. Ova strategija ima za cilj da pomogne administratorima drugih veb-stranica da održe svoje linkove ispravnim i pruže korisnicima kvalitetan sadržaj, a vi ćete izgraditi link.

Pisanje članaka kao gostujući bloger

Gostujuće pisanje blog postova je proces pisanja i objavljivanja članaka za drugi veb-sajt, što obično rezultira povratnom vezom na vaš sajt. To je i dalje jedna od najpopularnijih ideja za izgradnju linkova, ali treba znati da postoji ispravan i pogrešan način pisanja tekstova kao gostujući bloger.

Ako gostujete na bilo kom dostupnom veb-sajtu samo da biste dobili više povratnih veza, kršite smernice Gugla. Umesto toga, sarađujte s relevantnim kompanijama u svojoj niši kako biste stvorili koristan i vredan sadržaj. I dalje ćete imati kredibilitet i vidljivost a da istovremeno nećete kršiti Guglove smernice u vezi sa nepoželjnim linkovima.

Kako pronaći relevantne prilike za gostujuće pisanje blogova? Jedan od jednostavnih načina je upotreba Guglovih operatora pretraživanja.

Šta su Gugl operatori?

Gugl napredni operatori pretraživanja su posebne naredbe i znakovi koji filtriraju rezultate pretraživanja. Time čine vaša pretraživanja preciznijima i više fokusiranim. Primeri takvih operatora uključuju "site:" za pretraživanje samo jednog veb-sajta, "intitle:" za pretraživanje po naslovu stranice, "inurl:" za pretraživanje po URL-u, "filetype:" za pretraživanje po vrsti datoteke itd. Upotrebom ovih operatora možete brzo pronaći relevantne informacije i poboljšati efikasnost pretraživanja.

Evo jedne komande koju možete koristiti za pronalaženje veb-sajta u vašoj niši koje primaju gostujuće postove:

Vaš ključni pojam + intitle: "write for us"

Recimo da želite da pronađete mogućnosti za gostujuće pisanje blogova za veb-sajtove o zdravlju i fitnesu. Pretražite sledeće:

Zdravlje + intitle: ”write for us”

ili

Fitnes + intitle: ”write for us”

Na ovaj način ćete pronaći veb-sajtove koji prihvataju gostujuće članke.

Zaključak

Ukratko, ključ uspešnog građenja linkova leži u pružanju vrednog sadržaja, upornosti u izgradnji dugoročne saradnje, kreativnosti u pronalaženju relevantnih prilika i poštovanju smernica pretraživača. Implementiranjem ovih etičkih i organskih strategija možete poboljšati SEO poziciju vašeg veb-sajta i ostvariti brojne prednosti kao što su veći saobraćaj, povećanje kredibiliteta, generisanje kontakata i rast prihoda.

Kombinacija ovih pristupa pomaže u privlačenju prirodnih beklinkova, poboljšanju reputacije kompanije i generisanju većeg saobraćaja, kredibiliteta i prihoda. Kroz pažljivo planiranje i primenu ovih strategija možete postići uspeh u građenju linkova u 2023. godini.

FacebookLinkedinEmail