Ko kontroliše vaše poslovanje na internetu?

FacebookLinkedinEmail
27/05/2021
poslovanje na internetu domen.rs

Da li ste već platili „besplatan ručak“ poveravanja svog kompletnog poslovanja na internetu društvenim mrežama? Ukoliko niste, račun će pre ili kasnije stići. Nemali broj firmi svoje poslovno putovanje na internetu započne isključivo na nekoj od društvenih mreža. To je odluka zbog koje se pre ili kasnije pokaju. Na početku, društvene mreže izgledaju vrlo primamljivo. Bez inicijalnih troškova omogućavaju preduzeću da okuplja zajednicu, informiše, edukuje aktuelne i potencijalne kupce, pružaju mogućnost relativno povoljnog oglašavanja i relativno brzo, uz dovoljno truda ili određena sredstva, može se postići kakav-takav rezultat.

Sve dok ne dođe do nevolja u raju. Dok platforma koju preduzeće koristi za informisanje svojih kupaca i prodaju ne promeni uslove korišćenja, dok „algoritam“ ne odluči da više neće prikazivati vaše sadržaje publici koju ste okupili, da ste prekršili neko od bezbroj, ne svima sasvim i do kraja jasnih, pravila oglašavanja na popularnim platformama. U najgorem slučaju dok nalog/stranica ne budu iz nekog razloga ugašeni, a firma uskraćena za svoj internet kapital -  za sve što je do tada stvoreno na nekoj mreži, za bazu kontakata, kanal komunikacije sa kupcima, jer tako je odlučila kompanija u čijem je „mreža“ vlasništvu.

Ako je firma zavisna od bilo čije „besplatne“ usluge, ona nije ravnopravan biznis partner, već samo korisnik, kao i bilo koji privatni korisnik.

Servis koji je godinama besplatno korišćen može da odluči da ipak želi da naplaćuje svoju uslugu. Danas to može biti ograničenje prostora za cloud skladištenje, sutra to može biti ograničenje slanja besplatnih mejlova. To je odluka kompanije u čijem je servis vlasništvu, odluka koju korisnik usluga ne može da kontroliše.

Pročitajte tekst: Koliko košta besplatna imejl adresa

Iako se „nultog dana“ nastupa na internetu preduzeću može učiniti da je registracija domena, zakup hosting paketa i izrada sajta glomazna investicija naspram besplatnog naloga na društvenoj mreži, takva investicija se i te kako isplati. Dok god obnavljate registraciju naziva domena, plaćate uslugu hostinga i ne objavljujete sporan sadržaj na sajtu, vi kontrolišete kako će vaše poslovanje na internetu da teče. Sve zavisi od vas, vaših napora i razvoja poslovanja. Ne od poslovne politike kompanije koja kontroliše mrežu na kojoj je vaš nalog.

Uspostavite kontrolu nad svojim poslovanjem na internetu – proverite da li je slobodan naziv domena koji želite za adresu sajta svog preduzeća.

 

Pročitajte još o tome kako da vi, a ne društvena mreža, kontrolišete svoje poslovanje na internetu:

Vodič za izbor naziva domena

8 razloga za .RS

Društvene mreže u službi promocije sopstvenih kanala komunikacije na internetu

Prodaja preko društvenih mreža kao deo e-trgovine

FacebookLinkedinEmail