Lista alata koje možete koristiti za digitalni marketing

FacebookLinkedinEmail
17.11.2022.
Lista alata koje možete koristiti za digitalni marketing
Čime god se jedna firma bavila, digitalni marketing je za nju danas jedan od glavnih kanala za privlačenje publike na sajt, okupljanje zajednice i prikupljanje vrednih informacija o potencijalnim klijentima. Ipak, složićete se, ovo nije nimalo lagan posao, naročito ukoliko sve radite „pešaka”.

Pratiti i obrađivati „ručno” sve deliće ove slagalice može biti zaista prezahtevno i oduzeti vam previše vremena. Srećom, postoje brojni alati za digitalni marketing koji drastično olakšavaju posao, a znate kako kaže stara poslovica: „Bez alata nema ni zanata”.

U nastavku smo za vas sastavili listu alata koje možete koristiti za digitalni marketing. Ona je podeljena po marketinškim oblastima:

  • Marketing na društvenim mrežama
  • Automatizacija imejl marketinga
  • Optimizacija za pretraživače
  • Analitika veb-sajta
  • Organizacija posla
  • Dizajn vizuala

Alati za marketing na društvenim mrežama

Postoji mnoštvo digitalnih alata koji su od velike pomoći za marketing na društvenim mrežama. Ove aplikacije nam olakšavaju otkrivanje sadržaja, upravljanje objavama i njihovo zakazivanje.

SkedSocial

Zakazivanje objava i njihovo istovremeno objavljivanje na najpopularnijim društvenim mrežama jesu glavne prednosti ovog alata. Uz to, SkedSocial korisnicima omogućava i automatsko zakazivanje Instagram Stories i Carousel objava.

Drugim rečima, ova aplikacija učiniće da zaboravite na vreme kada ste večernje sate vikenda i praznika stavljali na pauzu kako biste kreirali objave.

MeetEdgar

Ovaj alat, pored toga što omogućava zakazivanje objava na društvenim mrežama, poseduje još jednu veoma zanimljivu funkcionalnost. Naime, uz pomoć njega možete da delite i reciklirate svoje ranije „evergrin” objave kroz automatizovan proces.

Tako nećete gubiti vreme na kreiranje postova o povodima koji se ponavljaju poput onih koji se tiču značajnih datuma, podsetnika o artiklu ili usluzi koji su na sniženju i slično.

Hootsuite

Hootsuite je platforma koja vam omogućava da upravljate sadržajem na svojim društvenim mrežama iz jedne integrisane kontrolne table. Pored toga, ovaj alat korisnicima omogućava da zakazuju objave sadržaja, prate ključne reči za koje se bore, dobiju informaciju kada je spomenut njihov brend i kreiraju jasne izveštaje koji su od velike pomoći za praćenje napretka.

BuzzSumo

Platforma BuzzSumo pomaže vam u otkrivanju sadržaja, ključnih reči i tema koje su trenutno popularne na društvenim mrežama i koje možete iskoristiti za svoj marketing. Uz to, ovaj alat možete iskoristiti i za otkrivanje influensera iz vaše branše sa kojima se možete povezati i ostvariti saradnju na obostrano zadovoljstvo.

Alati za automatizaciju imejl marketinga

Male firme često zaboravljaju na snagu koju poseduje imejl marketing i ne koriste ga u dovoljnoj meri. Razlog za to dobrim delom leži u strahovanju da ovaj posao zahteva previše vremena. Međutim, postoje alati koji vam drastično mogu olakšati planiranje i sprovođenje imejl marketinga.

Campaign Monitor

Reč je o veb-aplikaciji koja vam omogućava da snimite podatke na onlajn mejling listu i šaljete na nju HTML biltene. Ostale funkcije uključuju automatizaciju slanja serije imejlova, kao i automatski pregled linkova u vašem mejlu, koji označava sve one koji su neispravni ili zastareli.

MailChimp

Mnoge firme koriste MailChimp kao sveobuhvatnu platformu za automatizaciju imejl marketinga. Pomoću ovog alata možete kreirati mejling liste, ažurirati ih i lako napraviti šablone za svoje imejlove koji će biti vizuelno privlačni i pregledni, i to bez potrebe da znate kodiranje.

GetResponse

GetResponse je aplikacija koja omogućava pravljenje automatizovanih odgovora, segmentaciju publike, personalizaciju, kreiranje izveštaja i pruža analitiku. Takođe, ovu platformu možete koristiti za kreiranje lending stranica i formi, kao i automatizovanih imejlova prilagođenih različitom ponašanju osoba koje su na vašoj mejling listi.

Alati za SEO

SEO, odnosno optimizacija veb-sajta za pretraživače jeste ključna stavka za povećanje vidljivosti vašeg sajta. Kako biste uspeli da dosegnete što bolje rezultate, možete iskoristiti sledećih nekoliko alata.

SEMrush

Reč je o platformi za istraživanje ključnih reči i informacija o rangiranju u rezultatima pretrage, obima pretrage i cene koju ključna reč ima po kliku.

Pored toga, SEMrush vam omogućava da analizirate konkurenciju i napravite optimizaciju svojih Gugl oglasnih kampanja. Sve u svemu, ovo je odličan alat koji efikasno pomaže povećanju vidljivosti vašeg sajta.

Ahrefs

Ahrefs je web crawler, to jest veb-stranica za indeksiranje, koja se može koristiti za pronalaženje slabosti na vašem sajtu, ispitivanje povratnih linkova, otkrivanje rangiranja ključnih reči i merenje ukupnog SEO „zdravlja” vašeg sajta. Takođe, ovu platformu možete koristiti za istraživanje ključnih reči za Gugl i Jutjub, pronaći sadržaj koji se publici dopada i koji potom dobija povratne linkove.

Moz

Ovaj softver za SEO i upravljanje podacima služi kao ispomoć za povećanje saobraćaja na sajtu, postizanje boljih pozicija u rezultatima pretrage i bolju vidljivost.

Moz pruža sveobuhvatan set funkcionalnosti i pomoću njega možete analizirati čitav sajt i dobiti preporuku ključnih reči.

Alati za analitiku

U marketingu su analitika i njeno analiziranje od najveće važnosti. Ona nam pruža uvid u to da li su naši napori urodili plodom, kao i smernice za dalje korake. U ovom važnom poslu korišćenje dobrih alata je više nego dobrodošlo.

Gugl (Google) alati

Google Analytics je alat koji prati saobraćaj na vašem sajtu i izveštava vas o tome. Na osnovu podataka koje dobijate, možete identifikovati trendove i obrasce u načinu na koji posetioci stupaju u interakciju sa vašim veb-sajtom, koliko vremena provode na strani, kako izgleda njihova navigacija između stranica… Sve ove informacije zatim se mogu iskoristiti za kreiranje potrebnih izmena i prilagođavanja na sajtu.

Google Data Studio je odlična dopuna uz Google Analytics, budući da vam pruža pregled uspešnosti marketinških aktivnosti koje sprovodite. Ono što daje snagu ovom alatu jeste mogućnost kombinovanja podataka iz različitih izvora poput Google Analytics, Search Console, Google Ads, Facebook Ads

Kissmetrics

Ova platforma prati pojedinačne posetioce vašeg veb-sajta, omogućavajući vam da razumete koje sve korake je korisnik načinio. Takođe, ovaj alat omogućava da svaku radnju na vašem sajtu povežete sa konkretnom osobom, čak i kada ona koristi više različitih uređaja ili pretraživača. Na osnovu ovih podataka nadalje možete preduzeti potrebne korake kako biste povećali konverziju i uklonili eventualne prepreke koje ometaju posetioce sajta na njihovom korisničkom putovanju.

Alati za bolju organizaciju posla

Dobra saradnja svih članova tima je osnova za uspešnost svakog posla. U organizaciji posla od velike pomoći vam može biti sledećih nekoliko alata:

Trello

Veb-aplikacija Trello služi za pravljenje lista i olakšava planiranje i upravljanje poslom unutar tima. Ova aplikacija pomaže timovima da smisle, planiraju i zajednički upravljaju poslom. Sve funkcioniše po principu organizacije zadataka u kolone odvojene oznakama kao što su „Zadaci koje treba uraditi”, „Zadaci na kojima se radi” i „Završeni zadaci”.

Slack

Komunikacija je veoma važna u poslovanju, a Slack je jedna od vodećih platformi za razmenu poruka. Ovaj alat omogućava direktnu komunikaciju pojedinačnih članova tima, ali i grupne poruke koje mogu biti razdeljene po temama. Pored toga, ovaj alat omogućava i razmenu različitih dokumenata tako da, uz pomoć njega, na jednom mestu možete imati sve što vam je potrebno za uspešnu komunikaciju.

Alati za dizajn

Kreiranje vizuelnog sadržaja je nešto bez čega nije moguće imati uspešan digitalni marketing. Ipak, dok je izrada sjajnih vizuala zahtevala poznavanje rada u komplikovanim programima, danas postoje alati koji čitavu stvar drastično pojednostavljuju.

Canva

Ovo je platforma za grafički dizajn koju možete koristiti za kreiranje vizuala za društvene mreže, prezentacije, veb-sajt… Canva vam daje široku lepezu besplatnih šablona koje možete koristiti, kombinovati, ubacivati različite grafičke elemente koje sama aplikacija takođe nudi. Iako postoji i plaćena verzija ove aplikacije, koja vam daje znatno veći broj šablona i opcija, i sa osnovnom funkcionalnošću, koja je besplatna, možete napraviti čudo.

Infogram

Kreirajte zanimljive infografike i izveštaje pomoću ovog intuitivnog alata za vizuelizaciju. Infogram vam pruža veliki broj dizajniranih šablona uz mogućnost da menjate boje, fontove i dodate svoj logotip.

Animoto

Ukoliko želite da kombinujete fotografije, video-snimke i muziku, Animoto je alat koji vam je potreban kako biste napravili sjajne video-zapise. Predefinisane šablone možete lako koristiti po principu prevlačenja i ubacivanja elemenata, menjati fontove i inkorporirati prelaze.

CapCut

Ovde ćemo pomenuti i jednu besplatnu aplikaciju za mobilni telefon (postoji i verzija za računare), koja vam omogućava pristup naprednim funkcijama za editovanje video-materijala. Uz pomoć ovog alata brzo i lako možete kreirati svoj video koristeći samo mobilni telefon.

FacebookLinkedinEmail