Pet razloga zbog kojih je bitno imati jako onlajn prisustvo

FacebookLinkedinEmail
06.09.2021.
onlajn prisustvo preduzeća

Osnova svakog uspešnog poslovanja je jak i kontinuiran angažman korisnika. Od presudne je važnosti da se preduzeća povežu sa potrošačima i ostanu relevantna.

S obzirom na to da su se mnogi potrošači navikli da pre kupovine guglaju gotovo sve što žele na internetu (tj. onlajn), preduzećima kojima je cilj napredak i razvoj ne ostaje ništa drugo do da prate trend i ulažu u izgradnju permanetnog i efikasnog onlajn prisustva. Internet i elektronsko poslovanje su ne samo naša budućnost, već i te kako naša sadašnjost.

Zašto je onlajn prisustvo uopšte važno za preduzeće?

Onlajn prisustvo daje firmi idealnu platformu za komunikaciju sa potrošačima. Takođe, daje priliku da odredi narativ o tome ko je kao brend, ili narativ o brendovima koje ima, i kako se izdvaja od konkurenata.

Prvi i osnovni korak preduzeća koji odaje utisak stabilnog i ozbiljnog poslovanja na internetu je sopstveni veb-sajt. Mada se onlajn prisustvo tj. ono što se o firmi nalazi na internetu širi van direktne kontrole firme (npr. razgovori potrošača o brendu na društvenim mrežama), veb-sajt je ipak ono što govori da preduzeće ozbiljno shvata i svoj proizvod i potrošače. Kako te proizvode i firmu treba lako pronaći, važan je pažljiv izbor naziva domena koji najbolje opisuje brend, proizvod ili uslugu.

O važnosti posedovanja sopstvenog naziva domena, o tome kako izabrati naziv domena, ostati bezbedan pri odabiru domena i o drugim relevantnim odlukama za poslovanje na internetu pisali smo ranije.

No, da se vratimo na našu izvornu temu. Ukoliko imate preduzeće koje posluje na interentu i pritom od interneta ostvaruje zaradu, mnogo je razloga da imate jako onlajn prisustvo i ulagažete u svoje poslovanje na internetu:

#1 Pokazujete kupcima da idete u korak s trendovima

Bez obzira na vaš trenutni stav o onlajn poslovanju, činjenica je da su vaši kupci onlajn i da ne planiraju da to promene.

Samo u 2019. godini svakog minuta bilo je sprovedeno približno 3,8 miliona Gugl pretraga, od kojih su mnoge bile pronalaženje informacija o lokalnim preduzećima. S obzirom na to da pruža priliku da proširite svoj opseg i komunicirate sa potrošačima na nivou cele države (a kasnije i šire), jasno je da internet može biti i više nego dragocen alat za preduzeća.

Ulaganjem u svoju onlajn prezentaciju, kao i njenim redovnim unapređivanjem  modernom klijentu pokazujete da osluškujete njegove potrebe za lako dostupnim proizvodima, da marite za njihova interesovanja, da se trudite da im ulepšate iskustvo kupovine onlajn, i da – što je možda i najbitnije – mogu da vam veruju jer transparentno komunicirate i poslujete onlajn.

#2 Pomažete kupcima da razumeju ko ste (i da se, potencijalno, identifikuju s vama)

Prepoznatljiva veb-lokacija jeste platforma za edukaciju potrošača o vašem brendu/brendovima. Takođe, daje vam mogućnost isticanja jedinstvenih karakteristika i vrednosti koje će podstaći kupce na kupovinu proizvoda ili korišćenje usluge.

U današnje vreme nije važno samo da postojite onlajn. Važno je da imate autentičnu priču koja se vezuje za vaš brend, nešto lično sa čime će kupci moći da se povežu i prepoznaju vas kao nekog ko je, u konačnici, vredan njihovog poverenja.

Ispričajte priču svog brenda kupcima i istaknite je na svom veb-sajtu, budite otvoreni po pitanju toga koliko puta ste pali pre nego što ste došli tu gde jeste, povežite se s (potencijalnim) kupcima tako što ćete otvoreno pričati o poteškoćama sa kojima se susrećete.

Recimo da ste mali proizvođač koji ima mnogo narudžbina. Jedan od načina da se približite kupcima bio bi da im kažete istinu, nešto poput sledećeg: „Kao malo, porodično preduzeće koje se bavi proizvodnjom džema, ne možemo da stignemo da proizvedemo naručene količine onom brzinom kojom bi to uradile fabrike. Molimo vas da imate strpljenja pri naručivanju i čekanju da vam džemovi stignu, a mi ćemo dati sve od sebe da to bude što pre.“

Onog trenutka kada kupci, zahvaljujući vašoj priči i komunikaciji, shvate da se iza vašeg brenda nalaze obični ljudi, svako sa nekom svojom pričom, povezaće se ne samo sa vašim proizvodom ili vašom uslugom, već i sa vama, „ljudima iza brenda” i onim što predstavljate.

#3 Dajete svom brendu dugoročan, pouzdan i prepoznatljiv identitet

Permanentno onlajn prisustvo, tj. poslovanje na internetu, ne samo da povećava svest potrošača o tome ko ste, već i radi u korist jačanja vašeg brenda/brendova na duge staze. Kako? Kroz vaš kontinuirani angažman na izgradnji sopstvenog onlajn kredibiliteta.

Budući da će potrošači verovatno temeljno istražiti ko ste pre nego što se odluče za vas, prirodno je da će očekivati da imate razrađeno i funkcionalno poslovanje na internetu. Iz toga sledi da bi vaš brend/brendovi trebalo da se pojavi/e (i visoko rangira(ju) u rezultatima pretrage. Ako potrošači ne mogu da pronađu vaš biznis kada vas traže na Guglu, mogu lako dovesti u pitanje pouzdanost, pa čak i legitimitet vašeg poslovanja.

Mada je u 21. veku važno poslovati na internetu, podjednako je važno, ako ne i važnije, da to radite na promišljen i kvalitetan način tako što ćete prezentovati tačne podatke, imati veb-sajt pristupačan i lak za korišćenje i svojim kupcima olakšavati život. Način na koji ste prisutni onlajn je u direktnoj vezi sa time kakvu poruku šaljete korisnicima o svom poslovanju, stručnosti, konkurenciji i sveobuhvatnom odnosu prema modernom tržištu.

Ukoliko želite da izgradite brend koji traje duže od jedne sezone, uradite sve što je u vašoj moći da svom poslovanju na internetu date jak, jedinstven pečat.

#4 Cnažno onlajn prisustvo privlači vrhunske talente

Danas se gotovo svi poslovi nalaze onlajn i sklapaju onlajn, a stručnjaci su povezani na mreži, po industrijama. Iako postoji mnogo različitih strategija i taktika da se privuku kvalitetni kandidati, činjenica je da će svaki od njih prvo proveriti kako se predstavljate na internetu i tek onda odlučiti da li im se dopada ono što nudite.

Česta je pojava, i to pogotovo kod mladih stručnjaka, da potpuno zaobiđu kompanije koje nemaju nikakvo ili imaju slabo onlajn prisustvo.

#5 Jako onlajn prisustvo povećava pristupačnost

I za mala i za velika preduzeća neophodno je da maksimalno iskoriste prednosti snažnog prisustva na mreži. Aspekti poput algoritama dinamičkog pretraživanja (dynamic search algorithms) i društvenih mreža utiču na olakšavanje kupcima da pronađu željene proizvode i usluge.

U savremenom i konkurentnom poslovnom okruženju, preduzeće koje nema svoj veb-sajt smatra se nepostojećim.

Kupci dobijaju informacije putem pretraživača, a internet je izvor podataka bez premca.

Ako ne znate kako da sve to uradite sami, angažujte profesionalce koji za vas mogu da obave tehnički deo posla, a vi ćete se postarati da svom poslovanju na internetu - kroz priče koje ispričate, način na koji razgovarate sa mušterijama i praćenje trendova koje kupci očekuju da vide u okviru brenda kom veruju - budete autentični i traženi. Težnja ka jačem onlajn prisustvu može vam otvoriti vrata za povezivanje sa širom publikom, što vam, dalje, daje temelje za povećani poslovni rast, kroz snažan angažman sa ciljnom publikom, izgradnju i održavanje kredibiliteta i reputacije.

Izgradnja (stabilnog) poslovanja na internetu je važan i veliki poduhvat, ali benefiti koji iz njega proizilaze zaista vrede truda.

FacebookLinkedinEmail