Prisustvo na vebu više nije privilegija malobrojnih

FacebookLinkedinEmail
12/01/2022
prisustvo na vebu

Tokom prvih godina postojanja i inicijalnog širenja veba, kreiranje i posedovanje sopstvenog sajta predstavljalo je relativno skup i tehnički zahtevan poduhvat dostupan samo malom broju privilegovanih. 
Nivo stručnog, programerskog znanja koji je za to bio potreban, nerazvijena komunikaciona infrastruktura i slab hardver dugo su bile velike prepreke za globalnu ekspanziju veb-sadržaja. 
Razvoj naprednih sistema za upravljanje sadržajem (Content Management Systems - CMS) omogućio je svakome ko to želi da bez ikakvog posebnog znanja iz oblasti programiranja samostalno postavlja željene materijale i objavljuje ih na vebu. Stoga možemo reći da su CMS alati jedan od ključnih faktora razvoja svetske mreže i njenog  „silaska u narod”.

CMS platforme i Vordpres (WordPress) kao vodeća među njima

Pa ipak, razvoj CMS platformi nije se dešavao bez „porođajnih muka ”. Početkom milenijuma, CMS platforme bile su neintuitivne, teške za korišćenje i nedovoljno optimizovane da bi pružile željene rezultate. 
Sve negde do 2003, tržište CMS platformi karakterisali su nekoherentnost i odsustvo gotovo bilo kakve standardizacije. Navedena godina je izuzetno značajna jer se na tržištu pojavio Vordpres (WordPress  - WP), danas najpopularniji CMS otvorenog koda koji pokreće preko 60 miliona sajtova širom sveta
Trenutno, 34% sajtova u svetu ne koristi nijedan CMS, dok se WP nalazi na 40,3% onih koji koriste ovaj sistem, što mu obezbeđuje tržišno učešće od 65,1%.

Teme i dodaci

Sadržaji koje CMS skladišti u svojoj bazi podataka mogu biti u bilo kojoj formi: tekst, fotografija, slika kao ilustracija, video-klip, tabela itd. Kada ih obradi unutar svojih tema, WP te sadržaje čini vidljivim posetiocima sajta koji mu pristupaju pomoću veb-pregledača.
Dakle, osnovni zadatak CMS-a je da na jednostavan i efikasan način pruži korisniku mogućnost da željene sadržaje funkcionalno obradi tako da mogu biti objavljeni na izabranoj veb-stranici. 
Veb-stranica je krajnji proizvod korišćenja sistema za upravljanje veb-sadržajem. Kako će ona konkretno izgledati zavisi, u slučaju Vordpresa, od korišćene teme. Teme su delovi softvera koji služe za neposredno pretvaranje neprerađenih („sirovih”) sadržaja u gotove veb-stranice
Kreator sajta mora se odlučiti za korišćenje neke od mnoštva postojećih tema i od tog izbora zavisi funkcionalnost sajta i njegov ukupan izgled. Osim besplatnih, postoje i teme koje se plaćaju, a svako ko to želi i ume, može kreiratisopstvenu novu temu. 
Osim tema, važnu funkciju u WP-u imaju tzv. plaginovi, dodaci kojima se obezbeđuju dodatne funkcionalnosti poput optimizacije sajta za pretraživače, analize poseta stranicama, preslovljavanja iz ćirilice u latinicu, vođenja veb-trgovine i onlajn plaćanja, kao i mnogih drugih.

CMS platforme kao podsticaj za pokretanje onlajn biznisa

Jedan od nezaobilaznih dodataka za WP je njegov plagin WooCommerce. Posle 10 godina postojanja, WooCommerce je danas najrasprostranjenija platforma za elektronsku trgovinu koja pokreće oko 5 miliona veb-prodavnica širom planete. 
Naravno, na tržištu postoje i druge platforme pomoću kojih se može osmisliti i realizovati bilo kakva prodavnica locirana na vebu. 
Eko-sistem CMS platformi u današnje vreme je u tolikoj meri razvijen da pomoću njih možete kreirati sajt za bilo koju namenu. Sisteme za upravljanje sadržajem koriste gotovo svi - od blogera i hobista u svim sferama života do multinacionalnih kompanija čije se poslovanje meri milijardama dolara, raznih međunarodnih i vladinih organizacija. 
Iako mogu efikasno da služe u nekomercijalne svrhe, CMS platforme jesu moćan alat za ostvarivanje digitalnog prisustva i prebacivanje dela ili celokupnog poslovanja na veb.

Pravilan izbor naziva domena - važniji nego ikada do sada

Put ka efikasnom prisustvu na vebu vodi preko izbora ne samo optimalne CMS platforme i dodataka za nju, već i od izbora naziva domena. Pojava (i doslovno) miliona sajtova u svim zamislivim nišama poslovanja širom sveta dodatno je pojačala nužnost odabira naziva domena koji će podstaći posetioce da dođu upravo na vaš sajt
Naziv domena trebalo bi da bude što kraći, da se lako izgovara i još lakše pamti, da bude prepoznatljiv, ali i da sadrži bitan pojam ili ključnu reč/frazu relevantnu za vaš posao. Naziv domena je osnovni element adresne strukture interneta koji definiše veb i imejl adresu korisnika, koja je pak vidljiva svim učesnicima u komunikaciji. 
Ono što je vidljivo učesnicima u komunikaciji igra izuzetno važnu ulogu u procesu brendiranja na internetu gde korisnici (kupci, prodavci, oglašivači itd.) i te kako obraćaju posebnu pažnju na takve „detalje”.

FacebookLinkedinEmail