SEO statistike koje treba da imate na umu u 2023. godini

FacebookLinkedinEmail
29.04.2023.
SEO statistike koje treba da imate na umu u 2023. godini
SEO eko-sistem se razvija neverovatnom brzinom. Neka od pravila koja su igrala ključnu ulogu pre svega nekoliko godina danas su izgubila na značaju. Da li se, na primer, sećate perioda kada je SEO kao industrija bio u svom najranijem stadijumu i kada se verovalo da je količina dolaznih linkova važnija od njihovog kvaliteta?

U 2023. godini dominira, SEO se razvija u skladu sa novim tehnološkim dostignućima, kao što su veštačka inteligencija i glasovni asistenti. 

Kako bismo vam pomogli da ostanete u toku sa najnovijim SEO trendovima i pravilima, napravili smo kratku listu statistika koje treba da imate na umu u ovoj godini.

Prvi rezultat u pretrazi dobija 27,6% svih klikova

Prošle godine, Backlinko je sproveo detaljno istraživanje, pri čemu je analizirano četiri miliona rezultata pretrage na Guglu. Cilj ovog istraživanja bio je da bolje razumemo organski CTR (Click-Through Rate) i faktore koji na njega utiču.

Rezultati koje su dobili tokom istraživanja jasno ukazuju na to koliko je važno da se stranica rangira što više u rezultatima pretrage. Naime, rezultat koji se nalazi na vrhu pretrage dobija 27,6% svih klikova, što je zaista impresivno. Poređenja radi, rezultat na osmoj poziciji privlači samo oskudnih 3,3% klikova. Prvi rezultat takođe ima 10 puta veću šansu da privuče klikove od onog koji se nalazi na desetom mestu.

Šta nam ovi rezultati govore?  Rangiranje na prvoj strani Gugla ne bi trebalo da vam bude cilj. Sa svakim mestom niže u rezultatima pretrage vaša šansa da privučete relevantan saobraćaj takođe opada. 

Ono što je potrebno jeste da uložite u SEO procese koji će vam omogućiti da se rangirate u top tri organska rezultata na Guglu, koja privlače više od polovine svih klikova. Kako da to izvedete? Tako što ćete primeniti neka od osnovnih SEO pravila, kao što su optimizacija meta tagova, pisanje relevantnog sadržaja i građenje linkova na autoritativnim sajtovima u industriji.

Organski saobraćaj preko Gugla ne dobija 90,63% stranica

Pre nekoliko godina, tim koji stoji iza platforme Ahrefs uradio je detaljnu studiju i analizirao preko dva miliona sveže objavljenih stranica na Guglu. Rezultati koje su dobili bili su zapanjujući. Prema statistikama, od dva miliona stranica, 94,3% nije privuklo nijednog posetioca. 

Uzimajući u obzir činjenicu da dva miliona stranica i nije neki broj računajući dubinu interneta i količinu sadržaja koji se objavljuje na dnevnom nivou, Ahrefs je nedavno sproveo još jednu studiju. Tom prilikom, zaključili su da 90,63% stranica ne dobija organski saobraćaj sa Gugla.

Razlozi za to su mnogobrojni, a evo i nekoliko najznačajnijih:

  • Stranica nema dolazne linkove. Linkovi sa autoritativnih sajtova u vašoj ili srodnim industrijama pomažu vam da se rangirate više u rezultatima pretrage. Oni su indikatori kvaliteta i pouzdanosti vašeg sadržaja. Takođe, i sam link koji se pojavi na relevantnim sajtovima može doprineti vidljivosti vašeg sadržaja i privući pratioce datog sajta da kliknu na vaš link. Ono što je zanimljivo jeste da mnogi administratori sajtova i dalje ne uzimaju ovaj značajan faktor u obzir. Naime, 66,31% stranica nema nijedan povratni link.
  • Stranica se ne poklapa sa namerom pretrage. Guglov primarni posao jeste da ponudi najrelevantnije rezultate za datu pretragu. Baš iz tog razloga veoma je važno da se vaš sadržaj, kao i izbor ključnih reči, poklope sa namerama korisnika. Na primer, kada korisnik ukuca „najbolje joga prostirke”, Gugl mu neće ponuditi stranice sa proizvodima, već korisne vodiče i članke koje će mu pomoći da napravi najbolji izbor. To je zato što Gugl razume da korisnik nije spreman za kupovinu, on želi da sazna više o vrstama ovih proizvoda. Optimizacija stranice sa proizvodima za ovakve ključne reči bila bi samo gubitak vremena.
  • Stranica nije indeksirana. Gugl ne može da rangira stranice koje nisu indeksirane. Ukoliko smatrate da je ovo razlog zašto se vaš sadržaj ne rangira i ne privlači organski saobraćaj, ukucajte na Guglu site: [url]. Ako ne izađe nijedan rezultat, to znači da vam stranice nisu indeksirane.

Glasovnu pretragu umesto kucanja bira 71% korisnika

Sa razvojem pametnih telefona, tableta i ostalih prenosivih uređaja, glasovne komande su postale veoma popularne među korisnicima kao praktičniji i brži način pretraživanja. To se vidi i iz statistike navedene gore, da 71% korisnika koristi glasovnu pretragu umesto kucanja.

Prema istraživanju iz 2022.godine, najveći broj korisnika upotrebljava ovu opciju za pretraživanje vremenske prognoze i lokalnih pretraga, odnosno traženja prodavnica, restorana i sl. koji se nalaze u blizini (eng. near me).

Glasovne pretrage su, po prirodi, drugačije od tekstualnih. Korisnici sada komuniciraju sa pretraživačima na opušteniji način, ne gubeći vreme na kucanje. Oni neretko postavljaju pitanja, kao što je recimo „koja je najbliža obućarska radnja u mojoj blizini” ili upotrebljavaju pune rečenice. Drugim rečima, glasovne pretrage putem AI asistenata su sličnije onome kako komuniciramo u stvarnom životu.

Kako to utiče na SEO? Tako što menja celokupni način pretrage, kao i metode optimizacije sajtova. Naime, osnovna razlika između tradicionalnih i glasovnih pretraga leži u činjenici da pretraživač bira samo jedan, najrelevantniji rezultat i nudi ga kao odgovor na pitanje. Vi, naravno, želite da vaša stranica bude izabrana kao taj rezultat.

Evo nekoliko taktika koje vam u tome mogu pomoći:

  • Optimizujte sadržaj za long-tail ključne reči, pitanja i slične fraze koje su sličnije govoru u stvarnom životu. Započnite istraživanje od Gugla. Ukucajte frazu, kao što je „spa centar beograd” i vidite šta vam Gugl nudi u svojoj Related Searches sekciji na kraju stranice. Ova sekcija je neretko pravi rudnik značajnih ključnih reči koje možete upotrebiti, kao što su, na primer „najbolji spa centri u beogradu”, „spa centri za dvoje”, „spa centar blizu mene” i slično. Platforme kao što je Answer The Public  takođe mogu biti od velike pomoći.
  • Fokusirajte se na lokalni SEO. O tome detaljnije govorimo u narednoj sekciji.
  • Imajte FAQ stranicu na sajtu. Korisnici imaju pitanja, a vi posedujete odgovore na njih. FAQ stranica je idealan način da na svom sajtu uvrstite pitanja koja korisnici najčešće postavljaju i tako osigurate bolju vidljivost u glasovnim pretragama.
  • Koristite Schema Markup. Nevidljiv ljudskom oku, a opet veoma značajan za Guglove botove. Schema pomaže botovima da razumeju vaš sadržaj i pruža vam šansu da se bolje rangirate za relevantne pretrage.
  • Postarajte se da vam sajt bude optimizovan za mobilne uređaje. Većina glasovnih pretraga dolazi upravo sa pametnih telefona. Samim tim, nije dovoljno da se rangirate visoko u ovim rezultatima i „nagovorite” korisnike da kliknu na vaš link. Sam dizajn vašeg sajta, njegova brzina i to koliko je sadržaj optimizovan za mobilne uređaje određuju koliko će se korisnici zadržati i da li će preduzeti dalje korake.
  • Odgovori treba da budu što kraći i precizniji. Prema istraživanju koje je objavio Backlinko, prosečan isečak sa odgovorom koji se pojavljuje u rezultatima glasovne pretrage iznosi samo 29 reči.

Lokalnog karaktera je 46% svih pretraga na Guglu

Uz razvoj mobilnih tehonologija i AI glasovnih asistenata, lokalne pretrage takođe dobijaju na značaju. Prema skorašnjim statistikama, skoro polovina svih pretraga na Guglu se bazira na lokalnim rezultatima. 

O rapidnom rastu ovih pretraga govori i činjenica da je upotreba ključnih reči lokalnog karaktera koje sadrže fraze poput near me ili close by porasla za neverovatnih 900% u periodu od samo nekoliko godina.

To znači da se, i u 2023. godini, SEO fokusira na lokalne pretrage. Evo i nekoliko saveta kako da unapredite svoje digitalno prisustvo u ovoj oblasti:

  • Optimizujte svoj Google Business Profile, koji je jedan od najbitnijih faktora rangiranja kada je reč o lokalnim pretragama. On treba da sadrži sve značajne podatke kao što su: ime firme, adresa, broj telefona, radno vreme, kratak opis, fotografije i tako dalje.
  • Gradite dolazne (inbound) linkove sa relevantnih lokalnih sajtova, kao što su lokalne novine, magazini, blogovi.
  • Fokusirajte se na kvalitetne lokalne citate, odnosno onlajn reference vaše kompanije. Ključno je da sadrže njen naziv, adresu i broj telefona, kao i da ti podaci budu precizni i usklađeni na svim platformama.
  • Optimizujte on-page elemente svake stranice, kao što su meta tagovi, URL, kao i sadržaj stranice. Stavite akcenat na lokalne ključne reči koje su relevantne za korisnike u vašoj oblasti. Takođe, ne zaboravite da optimizujete stranice i za govorne pretrage, koje idu ruku pod ruku sa lokalnim SEO praksama.

Više o optimizaciji sajta za lokalne pretrage možete pročitati u već objavljenom tekstu na domen.rs. na ovom linku.

Zaključak

SEO sektor se menja velikom brzinom i da biste postigli željene rezultate, ključno je da pratite najnovije trendove i promene u toj oblasti. Iz ovih statistika i uvida možemo zaključiti da se SEO razvija u smeru gde relevantnost, kvalitet i dobro korisničko iskustvo igraju najvažniju ulogu.

FacebookLinkedinEmail