Како да у продајном тексту креирате листе које људи воле да читају

FacebookTwitterLinkedinEmail
01/09/2021
liste u prodajnom tekstu

Вероватно до сада и врапци знају да публика на интернету примарно скенира текст и тек уколико јој нешто привуче пажњу почне да га пажљивије чита. Будући да су, поред наслова и међунаслова, листе односно булети делови текста који се најлакше и најбрже прелете погледом, веома је важно креирати их тако да привлаче пажњу, буду лаке за читање, јасне и да их је могуће брзо скенирати.

Чему служе булети и када их копирајтери користе

Копирајтери булете користе када је у тексту потребно излистати одређене ставке. То могу бити карактеристике производа или услуге, набрајање бенефита које ће потенцијални купац остварити, али и истицање проблема који муче читаоца, а за које му решење нуди текст.

Булети сами по себи визуелно одскачу од остатка текста и самим тим привлаче пажњу на себе. А када у њима побројимо ставке које се директно тичу циљне групе, дејство булета може бити појачано до те мере да поглед читаоца дословно закуцају за себе и тако постану главни продајни елемент текста који прави конверзије.

Међутим, уколико ове листе садрже ствари које публику заправо не занимају или су написане тако да их је тешко прочитати и разумети, добићемо сасвим супротан ефекат од оног који желимо. Булети ће привући пажњу читалаца док скенирају текст, они ће зауставити поглед на њима, почеће да их читају, разочарати се и отићи. А онда нам је узалуд све оно време, напори и средства које смо уложили у привлачење публике на сајт.

Према томе, писању листа у тексту, без обзира на то да ли је реч о продајној страни или блог чланку, потребно је да посветимо време и прилагодимо булете публици за коју пишемо.

Да видимо...

Како креирати булете и на шта је све потребно обратити пажњу

Суштина доброг булета огледа се у једној једноставној формули: ЈЕДНОСТАВНОСТ + ОБЕЋАЊЕ.

Једноставност, односно лака разумљивост написаних речи окосница је квалитетног писања копирајтерских текстова од самог почетка маркетинга. Пишете, што би се рекло, тако да вас са лакоћом може разумети и старамајка која продаје празилук на пијаци и доктор наука који само што је спустио на сто своју омиљену књигу из области квантне физике.

Никада не треба губити из вида да свака реченица копирајтерског текста, између осталог, има задатак да читаоца привуче/усмери ка читању наредне. Нико не воли да се враћа и изнова чита нешто како би прокљувио шта се поручује. Исто важи и за листе.

Булет у коме се користе компликовани изрази, рогобатна структура и дугачке реченице заправо обесмишљавају саму листу. Уместо да особа баци поглед, одмах добије преглед ствари о којима пишемо и настави даље да чита, запетљан булет је приморава да се замисли и распетља шта се у њему заправо каже. Другим речима, тражи додатан и беспотребан напор који публика треба да учини. А зашто би она то радила? Зар није лакше затворити сајт и отићи на други лакши за читање?

Што се тиче другог дела формуле – обећања, оно има улогу удице за пажњу читаоца. У њему је потребно да наведете тврдњу, наравно истиниту, да ће производ или услуга потенцијалном клијенту пружити баш оно за чиме трага. Циљајте на то да након читања сваке ставке из листе особа у себи каже: „О да, баш ми је то потребно“, и можете бити сигурни да ће са ентузијазмом наставити да чита наредну ставку.

Pisanje lista u tekstovima

Извор: Pixabay.com

5 ствари које треба имати у виду и применити код писања доброг булета

Следећих неколико ставки биће вам од велике помоћи приликом састављања листа за копирајтерски текст.

1. Истицати бенефите

Да ли вас ова ставка подсећа на нешто? На неки други важан елемент копирајтерског текста?

Уколико сте помислили: „Хм, па ово подсећа на наслове“ – имате право у потпуности.

Булете и треба посматрати како мини-наслове, будући да им је задатак да читаоце који погледом прелећу преко текста мало успори и подстакне их да се или удубе у читање како би сазнали више детаља, или да прескоче до позива на акцију. Сетите се да смо већ навели како булети сами за себе потенцијалном купцу могу бити окидач за конверзију.

2. Симетрија је лепа

Приликом писања листе добро је задовољити и естетски моменат који читалац можда неће приметити на свесном нивоу, али ће подсвесно одреаговати на њега. Овде мислим на дужину реченице у сваком булету.

Уколико су написани под паролом „свака вашка обашка“, визуелно ће читава листа изгледати мало „крезаво“, као дотрајали чешаљ. Тиме се публици индиректно шаље порука да се није баш пазило приликом писања и она ће можда имати осећај неуредности.

Уколико пак у сваком реду постоји приближно једак број карактера, булет ће изгледати симетрично и лепо, а читаоци ће имати осећај униформности и уредности. Зато се потрудите да ово постигнете када пишете листе.

3. Без гужве

Потребно је да по сваку цену избегавате предуге листе, али и прављење подставки унутар ње. Булети служе како би ствари биле што једноставније и јасније за читаоца. Зато је сасвим логично да гомилање било које врсте не долази у обзир.

Уколико мислите да је баш неопходно искористити додатне подставке, покушајте да направите булете без њих, а затим ствари појасните у новом поднаслову.

Такође, није добро да у тексту, једну за другом, ставите две или више листа. На овај начин се такође губи њихов смисао јер ће се поново добити „чаршав“ који је тешко прочитати. Уместо тога било би боље да листе раздвојите макар са по једном реченицом или читавим пасусом. Поред тога, пожељно је да испред ставки у различитим листама користите и различите предзнаке. Дакле, уколико сте код првих булета употребили тачкицу, у наредном ставите цртице или неки други знак.

4. Одржите редослед речи

Како бисте сачували пажњу читаоца у булету, уосталом као и сам текст, групишите га по тематским целинама. Такође, препорука је да сви булети имају исту граматичку форму, односно исти синтаксички облик реченице. Реч је о стилској фигури која је назива паралелизам, а коју користимо да бисмо нагласили сличност између неких ситуација или за наглашавање неке нове мисли.

5. Полуреченице

Булети нису целе реченице већ могу бити различити наставци једне исте реченице. Не заборавите, листе служе да се мањим бројем речи брзо пренесу и нагласе одређене информације.

Уколико нисте у могућности да листу у копирајтерском тексту формулишете на тај начин, бољи ефекат можда може бити постигнут писањем обичног параграфа.

Још једна напомена за крај

Како бисте постигли свој максималан ефекат, потребно је да булети у продајном тексту буду оптимистични, створе слику нечег лепог у уму читаоца и створе му жељу да то добије, купи, има.

Квалитетни булети играју на карту покретања емоција и давања мотива публици и, према томе, могу учинити веома много за побољшање конверзија. Зато им посветите време.

 

 

Можда ће вас занимати и:

4 начина да започнете текст који се чита до краја

Кратки или дугачки продајни текстови - шта је боље? Дефинитивно решење велике маркетиншке дилеме

10 ствари које мора имати продајни текст на вашем веб-сајту

Како креирати примамљив CTA који повећава конверзије

FacebookTwitterLinkedinEmail