Kako da u prodajnom tekstu kreirate liste koje ljudi vole da čitaju

FacebookLinkedinEmail
01/09/2021
liste u prodajnom tekstu

Verovatno do sada i vrapci znaju da publika na internetu primarno skenira tekst i tek ukoliko joj nešto privuče pažnju počne da ga pažljivije čita. Budući da su, pored naslova i međunaslova, liste odnosno buleti delovi teksta koji se najlakše i najbrže prelete pogledom, veoma je važno kreirati ih tako da privlače pažnju, budu lake za čitanje, jasne i da ih je moguće brzo skenirati.

Čemu služe buleti i kada ih kopirajteri koriste

Kopirajteri bulete koriste kada je u tekstu potrebno izlistati određene stavke. To mogu biti karakteristike proizvoda ili usluge, nabrajanje benefita koje će potencijalni kupac ostvariti, ali i isticanje problema koji muče čitaoca, a za koje mu rešenje nudi tekst.

Buleti sami po sebi vizuelno odskaču od ostatka teksta i samim tim privlače pažnju na sebe. A kada u njima pobrojimo stavke koje se direktno tiču ciljne grupe, dejstvo buleta može biti pojačano do te mere da pogled čitaoca doslovno zakucaju za sebe i tako postanu glavni prodajni element teksta koji pravi konverzije.

Međutim, ukoliko ove liste sadrže stvari koje publiku zapravo ne zanimaju ili su napisane tako da ih je teško pročitati i razumeti, dobićemo sasvim suprotan efekat od onog koji želimo. Buleti će privući pažnju čitalaca dok skeniraju tekst, oni će zaustaviti pogled na njima, počeće da ih čitaju, razočarati se i otići. A onda nam je uzalud sve ono vreme, napori i sredstva koje smo uložili u privlačenje publike na sajt.

Prema tome, pisanju lista u tekstu, bez obzira na to da li je reč o prodajnoj strani ili blog članku, potrebno je da posvetimo vreme i prilagodimo bulete publici za koju pišemo.

Da vidimo...

Kako kreirati bulete i na šta je sve potrebno obratiti pažnju

Suština dobrog buleta ogleda se u jednoj jednostavnoj formuli: JEDNOSTAVNOST + OBEĆANJE.

Jednostavnost, odnosno laka razumljivost napisanih reči okosnica je kvalitetnog pisanja kopirajterskih tekstova od samog početka marketinga. Pišete, što bi se reklo, tako da vas sa lakoćom može razumeti i staramajka koja prodaje praziluk na pijaci i doktor nauka koji samo što je spustio na sto svoju omiljenu knjigu iz oblasti kvantne fizike.

Nikada ne treba gubiti iz vida da svaka rečenica kopirajterskog teksta, između ostalog, ima zadatak da čitaoca privuče/usmeri ka čitanju naredne. Niko ne voli da se vraća i iznova čita nešto kako bi prokljuvio šta se poručuje. Isto važi i za liste.

Bulet u kome se koriste komplikovani izrazi, rogobatna struktura i dugačke rečenice zapravo obesmišljavaju samu listu. Umesto da osoba baci pogled, odmah dobije pregled stvari o kojima pišemo i nastavi dalje da čita, zapetljan bulet je primorava da se zamisli i raspetlja šta se u njemu zapravo kaže. Drugim rečima, traži dodatan i bespotreban napor koji publika treba da učini. A zašto bi ona to radila? Zar nije lakše zatvoriti sajt i otići na drugi lakši za čitanje?

Što se tiče drugog dela formule – obećanja, ono ima ulogu udice za pažnju čitaoca. U njemu je potrebno da navedete tvrdnju, naravno istinitu, da će proizvod ili usluga potencijalnom klijentu pružiti baš ono za čime traga. Ciljajte na to da nakon čitanja svake stavke iz liste osoba u sebi kaže: „O da, baš mi je to potrebno“, i možete biti sigurni da će sa entuzijazmom nastaviti da čita narednu stavku.

Pisanje lista u tekstovima

Izvor: Pixabay.com

5 stvari koje treba imati u vidu i primeniti kod pisanja dobrog buleta

Sledećih nekoliko stavki biće vam od velike pomoći prilikom sastavljanja lista za kopirajterski tekst.

1. Isticati benefite

Da li vas ova stavka podseća na nešto? Na neki drugi važan element kopirajterskog teksta?

Ukoliko ste pomislili: „Hm, pa ovo podseća na naslove“ – imate pravo u potpunosti.

Bulete i treba posmatrati kako mini-naslove, budući da im je zadatak da čitaoce koji pogledom preleću preko teksta malo uspori i podstakne ih da se ili udube u čitanje kako bi saznali više detalja, ili da preskoče do poziva na akciju. Setite se da smo već naveli kako buleti sami za sebe potencijalnom kupcu mogu biti okidač za konverziju.

2. Simetrija je lepa

Prilikom pisanja liste dobro je zadovoljiti i estetski momenat koji čitalac možda neće primetiti na svesnom nivou, ali će podsvesno odreagovati na njega. Ovde mislim na dužinu rečenice u svakom buletu.

Ukoliko su napisani pod parolom „svaka vaška obaška“, vizuelno će čitava lista izgledati malo „krezavo“, kao dotrajali češalj. Time se publici indirektno šalje poruka da se nije baš pazilo prilikom pisanja i ona će možda imati osećaj neurednosti.

Ukoliko pak u svakom redu postoji približno jedak broj karaktera, bulet će izgledati simetrično i lepo, a čitaoci će imati osećaj uniformnosti i urednosti. Zato se potrudite da ovo postignete kada pišete liste.

3. Bez gužve

Potrebno je da po svaku cenu izbegavate preduge liste, ali i pravljenje podstavki unutar nje. Buleti služe kako bi stvari bile što jednostavnije i jasnije za čitaoca. Zato je sasvim logično da gomilanje bilo koje vrste ne dolazi u obzir.

Ukoliko mislite da je baš neophodno iskoristiti dodatne podstavke, pokušajte da napravite bulete bez njih, a zatim stvari pojasnite u novom podnaslovu.

Takođe, nije dobro da u tekstu, jednu za drugom, stavite dve ili više lista. Na ovaj način se takođe gubi njihov smisao jer će se ponovo dobiti „čaršav“ koji je teško pročitati. Umesto toga bilo bi bolje da liste razdvojite makar sa po jednom rečenicom ili čitavim pasusom. Pored toga, poželjno je da ispred stavki u različitim listama koristite i različite predznake. Dakle, ukoliko ste kod prvih buleta upotrebili tačkicu, u narednom stavite crtice ili neki drugi znak.

4. Održite redosled reči

Kako biste sačuvali pažnju čitaoca u buletu, uostalom kao i sam tekst, grupišite ga po tematskim celinama. Takođe, preporuka je da svi buleti imaju istu gramatičku formu, odnosno isti sintaksički oblik rečenice. Reč je o stilskoj figuri koja je naziva paralelizam, a koju koristimo da bismo naglasili sličnost između nekih situacija ili za naglašavanje neke nove misli.

5. Polurečenice

Buleti nisu cele rečenice već mogu biti različiti nastavci jedne iste rečenice. Ne zaboravite, liste služe da se manjim brojem reči brzo prenesu i naglase određene informacije.

Ukoliko niste u mogućnosti da listu u kopirajterskom tekstu formulišete na taj način, bolji efekat možda može biti postignut pisanjem običnog paragrafa.

Još jedna napomena za kraj

Kako biste postigli svoj maksimalan efekat, potrebno je da buleti u prodajnom tekstu budu optimistični, stvore sliku nečeg lepog u umu čitaoca i stvore mu želju da to dobije, kupi, ima.

Kvalitetni buleti igraju na kartu pokretanja emocija i davanja motiva publici i, prema tome, mogu učiniti veoma mnogo za poboljšanje konverzija. Zato im posvetite vreme.

 

 

Možda će vas zanimati i:

4 načina da započnete tekst koji se čita do kraja

Kratki ili dugački prodajni tekstovi - šta je bolje? Definitivno rešenje velike marketinške dileme

10 stvari koje mora imati prodajni tekst na vašem veb-sajtu

Kako kreirati primamljiv CTA koji povećava konverzije

FacebookLinkedinEmail