Anatomija dobre odredišne stranice (landing page)

FacebookLinkedinEmail
02.03.2023.
Anatomija dobre odredišne stranice (landing page)
Da li znate da većina brendova koristi svoju naslovnu stranicu (homepage) kao landing page, odnosno odredišnu stranicu pri kampanjama?
Drugim rečima, kada korisnici kliknu na link putem mejla, društvenih mreža ili neke druge platforme, slete direktno na naslovnu stranicu sajta.

To nije nužno loše, pogotovo ako vam je cilj da podignete svest o brendu. Međutim, šta se dešava pri kreiranju specifičnijih kampanja, kao što su one za promociju proizvoda koji tek treba da bude lansiran ili stranica vaše najnovije elektronske knjige koja čeka da bude preuzeta?

Pošto kliknu na link kako bi saznali više o vašoj najnovijoj ponudi, promocijama i slično, korisnici očekuju da slete na stranicu koja će im pružiti dodatne informacije baš o tome što ih zanima. U tom slučaju, naslovna strana im neće biti dovoljna i može se desiti da odluče da napuste vaš sajt, ne preduzevši korake koje ste od njih očekivali.

Upravo tome služi odredišna stranica.

Šta je odredišna stranica i zašto je važna?

Odredišna stranica, odnosno landing page, predstavlja stranicu napravljenu specijalno za određenu promociju. Odnosno, kada korisnici kliknu na vašu objavu na društvenim mrežama, mejl ili plaćeni oglas, vaša odredišna stranica postaje njihova krajnja destinacija.

Ova stranica je tu da informiše zainteresovanog korisnika o vašoj ponudi i njenim benefitima. Za razliku od drugih stranica na vašem sajtu, odredišna stranica ima samo jedan cilj, a to su konverzije korisnika.

U zavisnosti od ciljeva vaše kampanje, tipovi konverzija su različiti. To može, na primer, da bude prijava na njuzleter listu, preuzimanje vaše elektronske knjige u zamenu za imejl adresu, zakazivanje besplatnih konsultacija ili pak kupovina proizvoda.

Zato je veoma važno da odredišna stranica bude adekvatno napisana, da sadrži sve elemente potrebne da privuče pažnju potencijalnih kupaca i podstakne ih da krenu u akciju brže. Samo u tom slučaju možete reći da je ova stranica ispunila svoj cilj.

Vrste odredišnih stranica

Kao što je gore navedeno, postoje različite vrste konverzija, u zavisnosti od toga šta su ciljevi vaše kampanje. Samim tim, i svaka odredišna stranica koju pravite treba da bude posebno prilagođena ciljevima promocije kako bi donela željene rezultate. Naravno, postoji mnogo tipova odredišnih stranica, a neki od njih su:

  • Lead capture, odnosno stranice koje imaju za cilj da podstaknu potencijalne kupce da vam ostave svoje podatke. One uglavnom od korisnika zahtevaju da pruže osnovne informacije, kao što su ime i prezime, naziv kompanije, imejl adresa, zvanje, industrija.
  • Startuj (Get Started) odredišne stranice su veoma direktne. NJihov glavni cilj je da odmah iznesu vašu ponudu, na vrhu stranice. Baš taj sadržaj treba da bude primamljiv za korisnike, da se obraća njima i ukazuje na rešenja njihovih problema. A kada potencijalni kupac „zagrize”, odmah ispod se nalazi i dominantno dugme „startuj”, na koje će kliknuti kako bi preduzeli dalje korake, kao što je zakazivanje sastanka, naručivanje proizvoda ili popunjavanje forme.
  • Dostupno uskoro (Coming Soon) jeste stranica idealna za promociju proizvoda koje treba uskoro da lansirate a i dalje ne želite da otkrijete sve o njima. Cilj ove stranice jeste da zaintrigira korisnike, zagolica njihovu maštu. Ovakve odredišne stranice uglavnom sadrže tačan datum lansiranja proizvoda i služe da inspirišu korisnike da vam ostave svoju mejl adresu kako bi dobili najnovija obaveštenja o vašem brendu.
  • Stranica sa cenama i ponudama (Pricing Page) sadrži sve najbitnije informacije o paketima usluga i cenama koje nudite. Kako biste stranicu učinili što ubedljivijom i relevantnijom za korisnike, možete je oplemeniti dodatnim informacijama, kao što su utisci korisnika.

Od čega se sastoji dobra odredišna stranica?

Sada kada smo otkrili šta je uloga odredišne stranice i koje sve vrste ovih stranica postoje, vreme je da se osvrnemo na samu anatomiju dobre stranice. Iako ne postoji tipski šablon prema kome možete dizajnirati svoj landing page (to, naravno, zavisi od tipa stranice koja vam je potrebna za ciljeve kampanje), postoje elementi koje ova stranica treba da sadrži kako bi zadržala pažnju korisnika, pokrenula ih na akciju i, pre svega, dobro se rangirala na internet pretraživačima.

Nabrojaćemo neke najvažnije:

Glavni naslov

Kada uđu na vašu stranicu, korisnici će prvo ugledati glavni naslov (eng. Heading 1). On treba da bude koncizan i u skladu sa svrhom same stranice.

Naslov pre svega treba da gađa u metu, da u svega nekoliko reči objasni suštinu vaše ponude i istakne benefite za korisnike.

Evo nekoliko ideja o tome kako da formulišete vaš glavni naslov:

  • Postavite goruće pitanje
  • Obećajte efikasne rezultate bez muke
  • Predstavite rešenje za probleme sa kojima se kupci suočavaju.

Pomoćni naslovi

Pomoćni naslovi, odnosno H2, H3, H4 i tako dalje, imaju nekoliko uloga na vašoj odredišnoj stranici. Prva jeste da vam pomognu da sadržaj podelite u relevantnije, uže celine, koje su čitljive i lakše za praćenje.

Podnaslovi takođe mogu da istaknu još jednu moćnu poruku koja prenosi vrednost vaše ponude. U tom slučaju, oni se nalaze direktno ispod naslova i dodatno razrađuju ideju i obećanje spomenuto u naslovu.

Na primer, ukoliko ste u naslovu postavili pitanje, podnaslov može da ponudi odgovor na njega. Ili, ako ste ponudili rešenje za problem vaših kupaca, u podnaslovu možete da se nadovežete statistikom koja potvrđuje vašu izjavu. Rešenja su mnogobrojna, samo je važno da pronađete ono koje odgovara cilju stranice i izvučete maksimum iz njega.

Kao i glavni naslov, pomoćni naslovi treba da budu kratki i direktni.

Tekstualni sadržaj

Tekstualni sadržaj (landing page copy) prati vaše podnaslove i pruža dodatne informacije. Iako može delovati primamljivo da u ove segmente ubacite što više teksta, informacija i ključnih reči, to zapravo nije idealno rešenje.

Tekst treba da bude kratak, jasan i lak za praćenje. Podelite ga u manje celine, pišite jednostavnije rečenice i koristite liste kako biste održali pažnju korisnika.

Propratna slika

Slika vredi više od hiljadu reči, kažu. U digitalnom marketingu, mi se u potpunosti slažemo sa tom izjavom, posebno kada je reč o dizajnu odredišnih stranica. Vizuelni sadržaj igra nekoliko važnih uloga.

Pre svega, on približava vaše proizvode i usluge korisnicima, čineći ih relevantnijim za njih. Na taj način, korisnici će lakše steći uvid u to što nudite, na primer kako vaš proizvod zapravo izgleda ili kako funkcioniše. Slike takođe služe da održe pažnju korisnika i poboljšaju korisničko iskustvo, deleći sadržaj na manje i dinamičnije celine koje su lakše za praćenje.

Naravno, osim slika, na vašoj odredišnoj stranici mogu se naći i druge vrste vizuelnog sadržaja, kao što su video-snimci.

Izjave poverenja

Izjava poverenja, odnosno social proof, jedna je od najmoćnijih taktika za povećanje konverzija. One prikazuju kvalitet vaših proizvoda kroz isticanje broja kupaca koje ste stekli do sada, svedočenja kupaca, ocene vaših usluga od strane korisnika i slično.

Cilj izjave poverenja jeste da kroz pozitivna iskustva izgradite poverenje sa potencijalnim kupcima. Videvši da ljudi sa sličnim idejama, preferencijama, problemima i zahtevima biraju vaš proizvod ili uslugu, i oni će se brže opredeliti za isto.

Poziv na akciju

Poziv na akciju (call to action, CTA) predstavlja jedan od najvažnijih elemenata svake odredišne stranice. Poruka koju on nosi treba da bude jasna, ubedljiva i, pre svega, u skladu sa sadržajem stranice.

Na primer, ukoliko CTAdugme vodi na formu koju korisnik treba da popuni, sasvim je u redu da glasi „registruj se” ili „startuj sada”. Međutim, poziv na akciju kao što je „kupi” ne bi bio relevantan jer kupovina nije konačni cilj koji želite da postignete. Stoga, cilj konverzije uvek treba da bude prioritet kada se pišu pozivi na akciju.

SEO: Kako da odredišnu stranicu optimizujete za Gugl?

Svaka stranica treba da sadrži metapodatke.

Metapodaci (metadata) praktično su podaci o podacima vaše stranice. Za razliku od podataka na stranici, metapodaci se nalaze u HTML-u (HyperText Markup Language – jezik namenjen opisu veb-stranica) i predstavljaju vid komunikacije između vaše stranice i internet pretraživača. Oni govore o tome šta se nalazi na vašoj stranici i pomažu Guglovim botovima da brže razumeju vaš sadržaj i lakše ga indeksiraju.

Evo šta su sve metapodaci:

  • SEOnaslov

SEOnaslov (title tag) jeste prva stvar koju će korisnici videti u rezultatima pretrage, pre nego što se uopšte odluče da kliknu na vaš link. Ovaj element je veoma bitan, kako za korisnike, tako i za internet pretraživače jer govori o temi vaše stranice. SEO naslov je uglavnom u skladu sa glavnim naslovom vaše stranice i treba da sadrži glavnu ključnu reč. Po pravilu, trebalo bi da bude kratak i iznosi do 60 karaktera.

  • Metaopis

Metaopis (meta description) predstavlja kratak opis koji se nalazi direktno ispod SEO naslova. Vidljiv je direktno u rezultatima pretrage i, ako je dobro napisan, treba da sadrži osnovne informacije o stranici i zaintrigira korisnike da kliknu na link i saznaju više. Baš kao i SEOnaslov, metaopis treba da bude optimizovan za vaše primarne ključne reči. Maksimalna dužina metaopisa treba da bude 156 karaktera.

  • H1

Glavni naslov, odnosno H1, objasnili smo u prethodnoj sekciji. On se može u potpunosti podudarati sa SEO naslovom ili biti proširena verzija njega.

  • ALT oznake

Ove oznake igraju nekoliko važnih uloga na vašoj stranici. Prvo, Gugl i drugi pretraživači i dalje ne znaju da tumače vizuelni sadržaj. Kreirajući ovaj tag, tj. opisujući ono što se na fotografiji nalazi, vi im pomažete da shvate o čemu je reč na slici koju ste postavili na sajt. Osim za pretraživač, ovo rešenje je veoma bitno i samim korisnicima, ukoliko iz nekog razloga slika ne može da se učita ili ako je korisnik slabovida osoba.

Testirajte svako rešenje pre objavljivanja

U svetu digitalnog marketinga i veb-dizajna, A/B testiranje je norma. Ono predstavlja upoređivanje dve verzije istog proizvoda, u ovom slučaju iste odredišne stranice, kako bi se utvrdilo koja donosi bolje rezultate među korisnicima.

Šta sve možete da testirate? Odgovor je jednostavan − sve elemente svoje odredišne stranice. Tu se ubrajaju: glavni naslov, pomoćni naslovi, CTA (boja, tekst, oblik), slike, dužina forme koju korisnici treba da popune, polja u formi, i tako dalje.

Pratite performanse

Objavljivanje odredišne stranice nije dovoljno. Kako biste pratili njen učinak, potrebno je da pratite odgovarajuće metrike. Naravno, izbor SEO metrika je povezan sa ciljevima vaše kampanje. Neodgovarajuće metrike daće vam lažnu sliku o rezultatima kampanje i sprečiti vas da eventualno unapredite njen efekat.

Neke od metrika od kojih možete krenuti su:

  • posete ka vašoj stranici
  • vreme provedeno na stranici
  • dubina skrola
  • izvori saobraćaja ka stranici (pretraživači, mejl, društvene mreže, plaćeni oglasi)
  • broj korisnika koji je ostavio tražene podatke
  • procenat korisnika koji napusti vašu stranicu odmah po dolasku na nju
  • procenat korisnika koji ne popuni formu do kraja i ne pošalje je
  • heat mapa klikova po stranici
  • user recording alati koji vam pružaju uvid u to kako se korisnici kreću po stranici i kuda pomeraju kursor miša.

Zaključak

Odredišne stranice pomažu vam da privučete nove korisnike i pretvorite ih u angažovane kupce. Baš iz tog razloga potrebno je da svoju punu pažnju usmerite na njih. To podrazumeva strateški plan za kreiranje stranice, prema tačno postavljenom cilju. Testirajte različite opcije, pratite performanse stranice po objavljivanju i modifikujte stranice koliko god je potrebno kako biste postigli željene konverzije.

Nadam se da će vam ovaj vodič pomoći da kreirate svoju savršenu odredišnu stranicu!

FacebookLinkedinEmail