Evo kako da posetioce zadržite duže na svom sajtu i povećate prodaju

FacebookLinkedinEmail
12.07.2022.
Evo kako da posetioce zadržite duže na svom sajtu i povećate prodaju
Evo kako da posetioce zadržite duže na svom sajtu i povećate prodaju
Imamo za vas jednu lošu i jednu dobru vest. Loša je ta da se, kako statistika pokazuje, najmanje 70 procenata posetilaca vašeg sajta nakon prve posete nikada više neće vratiti na njega. Ipak, nema razloga za brigu, jer tu je i ona druga - dobra vest. Naime, ovaj podatak direktno govori o neophodnosti da jednokratne posetioce odmah konvertujete u kupce, a u nastavku ćete saznati kako da to i sprovedete u delo.

Suština se ogleda u sledećem – što više vremena osoba provede na vašem sajtu veća je verovatnoća da će ostvariti konverziju, odnosno kupiti ono što joj nudite.

Dakle, neophodno je da znate kako da posetioce zadržite što duže na svom sajtu i učinite da se lako povežu sa sadržajem koji im prezentujete, a sve sa ciljem da od potencijalnih postanu vaši realizovani kupci.

Sve to možete postići ukoliko na svojim prodajnim stranama implementirate sledeće stavke.

Kreirajte primamljive tekstove

Naravno da već znate da će dobar tekst privući potencijalne kupce i zadržati ih duže na sajtu. Pa ipak, kako da saznate kakve to tekstove ljudi žele i kako da ih napišete?

Stvar je jednostavna. Pogledajte šta vam govori analitika o posećenosti sajta, a zatim na osnovu tih podataka napravite izmene.

Na primer, imate tekst koji dobija veći broj poseta u odnosu na ostale. Međutim, čitaoci se na njemu zadržavaju samo 5-10 sekundi i odlaze. Ovo najverovatnije znači da su naslov teksta i prateći vizual baš po ukusu vaše publike i možete sličnu formulu iskoristiti za druge stranice na sajtu. Ali, sa ostatkom teksta nešto očigledno ipak nije kako treba i upravo to treba promeniti. Imajte na umu da je naslov zapravo obećanje koje dajete publici i ostatak sadržaja mora ispuniti to obećanje i biti u istom tonu sa naslovom. Zato se u tekstu uvek fokusirajte na dobiti koje će kupac ostvariti zahvaljujući onome što nudite i u ovom duhu prikazujte karakteristike svojih proizvoda/usluga.

Takođe, obratite pažnju na to da li je tekst lak za „skeniranje“ pogledom. LJudi obično prelete preko stranice sajta i tek ako im nešto „zapadne za oko“ započnu sa čitanjem. Prema tome, skratite paragrafe, ubacite međunaslove koji kroz naglašavanje neke dobiti sugerišu o čemu se radi u tom delu teksta, koristite liste za nabrajanje osobina onoga što nudite i, ništa manje važno, osigurajte da slova budu dovoljno velika za lako čitanje.

S druge strane, ukoliko imate tekstove koji imaju mali broj poseta, ali se svi na njemu zadržavaju po nekoliko minuta, situacija je obrnuta – tekst je baš kakav treba da bude, ali naslov i slika su promašaj i ono na čemu je potrebno dodatno raditi.

Testemonijali su obavezna stavka

Veoma je lepo što publici nudite svoje proizvode i usluge, ali potrebno je dokazati da su oni zaista vredni koliko tvrdite da jesu. Jedan od najboljih načina da to učinite, posebno kada su u pitanju posetioci koji su prvi put na vašem sajtu, jeste da im pružite svedočanstva svojih zadovoljnih klijenata.

Ubacivanjem testemonijala ne samo da podižete svoj kredibilitet i gradite odnos poverenja sa kupcima, već i produžavate vreme zadržavanja na sajtu, jer će zainteresovani potencijalni klijenti želeti da saznaju kakva su to iskustva onih koji su već probali to što im nudite.

Kod testemonijala budite veoma oprezni:

  • Ne preterujte sa njihovim brojem, jer teško da će neko želeti da pročita 50 svedočanstava.
  • Postavljajte isključivo testemonijale stvarnih osoba uz navođenje njihovih imena i, ukoliko je moguće, fotografija (još bolje ukoliko su na ovim slikama sa vašim proizvodom).
  • Ispravite slovne greške, ali van toga ne menjajte sadržaj dobijenog svedočanstva.
  • Iskoristite i testemonijale koji, pored pohvale, sadrže i kritiku jer to dodaje na realnosti.

Postavite poziv na akciju na svakoj strani

Šta kaže analitika, da li posetioci vašeg sajta nakon što su pročitali jedan tekst pređu na neki drugi? U slučaju da je vreme zadržavanja na vašim stranicama kratko, odgovor je najverovatnije „Ne“.

Imajte u vidu da, ako ste publici ponudili odličan i koristan sadržaj, ona će želeti još i biti spremna da učini nešto za vas (recimo da vam ostavi svoj imejl, ostvari porudžbinu…), a to joj nudite na nekoj narednoj stranici sajta. Kako bi došli do te naredne strane čitaoce je dobro malo „pogurati“ tako što ćete ubaciti adekvatan poziv na akciju (CTA) koji odgovara sadržaju strane:

  • Želite da pročitaju još nešto na sajtu i duže se zadrže – ubacite linkove do povezanih tekstova na dnu strane.
  • Potrebni su vam njihovi imejlovi – postavite CTA u kome tražite da se pretplate na vaš njuzleter.
  • Hoćete da vas pozovu – ubacite CTA sa brojem telefona.
  • Nudite im nešto korisno i besplatno – to takođe navedite u CTA
  • Imate e-komerc sajt – možete dodati povezane proizvode…

Svakako, ukoliko je to primereno u pozivu na akciju možete napraviti i kombinacije navedenog. Recimo, kako bi skinuli besplatan sadržaj potrebno je da posetioci ostave svoju imejl adresu.

Budući da ljudi nakon što pronađu ono što ih zanima na sajtu obično odmah odlaze, CTA ima veoma značajnu ulogu u tome da ih zadrži na veb - stranici dajući im konkretan razlog da naprave još jedan klik. Zato je preporuka da poziv na akciju ne bude postavljen na dnu strane (izuzev u slučaju preporuke povezanih tekstova), jer šta ako je tražena informacija na sredini teksta? Daleko je bolje da se poziv na akciju pojavi, recimo, u trenutku kada posetilac želi da ode sa sajta. Takođe se može kreirati CTA koji je fiksiran na ekranu bez obzira na skrolovanje. Postoji više rešenja koja CTA čine uočljivijim publici, a na vama je da odaberete jednu od njih.

Ubacite video i/ili galeriju slika

Posetioci sajta će često radije pogledati video nego li pročitati tekst. Da li ova opcija postoji na vašoj veb - strani? Ne zaboravite da svaka sekunda koju potencijalni klijent provede gledajući video koji ste postavili jeste dodatno vreme koje provodi na vašem sajtu.

Možda ste sada pomislili kako je teško i zahtevno napraviti video, ali zapravo uopšte nije tako. Naime, nije neophodno da posedujete skupu opremu, budete vični montaži i smišljate dodatni scenario za svaki video. Sve možete uraditi pomoću mobilnog telefona, a sasvim je dovoljno ukoliko postojeći sadržaj teksta pretvorite u video formu koja može biti nalik običnoj prezentaciji uz pomoć slajdova sa ključnim stavkama koje će biti iskazane u tekstualnoj formi. Za pravljenje ovakvog videa će vam biti potrebno 10-tak minuta, a postići ćete veoma pozitivan efekat. Na ovaj način posetiocima olakšavate konzumiranje sadržaja i ne primoravate ih da čitaju, a dobijate njihovo vreme.

S druge strane, vreme koje posetioci provode na sajtu lako ćete uvećati ukoliko ubacite galeriju fotografija.

Recimo da prodajete ručno pravljenu kožnu torbu. Napravite seriju fotografija koje će torbu prikazati iz svakog mogućeg ugla, prikazati svaki džep, kako izgleda u različitim odevnim kombinacijama, na različitim lokacijama… Sve ovo su stavke koje potencijalnog kupca veoma zanimaju i rado će kliknuti na svih 10 ili 15 fotografija koje ste postavili. Za to vreme, naravno, sat otkucava, a vi ste sve bliži ostvarenju prodaje.

Uposlite svog programera

Prethodno smo naveli neke stavke koje možete iskoristiti kako bi produžili vreme zadržavanja posetilaca na vašem sajtu, a koje se tiču sadržaja stranica. Međutim, postoje i tehničke „sitnice“ koje mogu narušiti korisničko iskustvo i dovesti do negativnog efekta. Zato uz pomoć programera ili sami, ukoliko znate kako, poradite na:

  • Brzini učitavanja sajta – niko ne želi da troši svoje vreme čekajući da mu se stranica otvori. Prema tome poštujete pravilo 3 sekunde za koliko sajt mora da se učita.
  • Prilagodite sajt za mobilne uređaje – ne samo da ovako poboljšavate korisničko iskustvo, već i pozitivno utičete na rangiranje sajta u rezultatima pretrage.
  • Ubacite interne linkove na odgovarajućim mestima i tako uvežite povezane strane.
  • Maksimalno uprostite navigaciju. Omogućite korisnicima da u 3 klika ili manje mogu doći do bilo koje stranice na sajtu.

Implementirajte popap prozor

Ovo je stavka koju vlasnici sajtova, nažalost, ne koriste u dovoljnoj meri i tako prave ogroman propust. Recimo, neko je popunio korpu proizvodima koje nudite na sajtu, ali ipak odlučuje da ode sa sajta. Taman da klikne „iksić“ kad, iskače prozorčić u kome mu saopštavate da, ukoliko u sledećih 10 minuta obavi kupovinu, ostvaruje popust i dobija neki poklon.

Ne samo da ste posetioca zadržali na svom sajtu, već je logično pretpostaviti i da ste upravo povećali verovatnoću da će izvršiti kupovinu.

Popap prozori koji odgovaraju trenutnoj nameri posetioca vašeg sajta, pravilno primenjeni, izuzetno su snažan prodajni alat, jer lako privlače pažnju bez narušavanja korisničkog iskustva. Svakako, neophodno je da pravilno prepoznate šta vaš posetilac želi u datom trenutku i u skladu sa time prilagodite popap prozor. Tako uz pomoć ovog alata možete:

  • Ponuditi posetiocu da vam postavi pitanje slanjem poruke.
  • Omogućiti mu da uživo razgovara sa vama preko aplikacije za ćaskanje.
  • Preporučiti nekoliko tekstova iz svog bloga.
  • Ponuditi nešto besplatno u zamenu za imejl.
  • Ponuditi vaučer za ostvarivanje popusta…

Zapravo ograničenja ne postoje. Jedino je važno da na ovaj način posetiocu ponudite nešto od vrednosti što je u skladu sa njegovim aktivnostima na vašoj stranici, a što će ga takođe zadržati na sajtu.

FacebookLinkedinEmail