Intervju: Značaj Google Business Profile naloga

FacebookLinkedinEmail
30.10.2023.
Intervju: Značaj Google Business Profile naloga
Oktobarsko izdanje domen.rs intervjua posvetili smo Google Business Profile nalozima i njihovom značaju u poslovanju.
O ovoj temi govori Sonja Jovović, osnivač Profy Multi Media agencije.

Sonja Jovović je vlasnica Profy Multi Media, agencije za oglašavanje i edukaciju u korišćenju alata za oglašavanje na internetu osnovane 2016. godine.

Uspešno drži radionice korišćenja Ads alata u PK Beograda, Forum Media, Impact Hub-u i aktivno radi na edukaciji tržišta o značaju i mogućnostima oglašavanja na Google Ads platformama. Aktivno radi na edukaciji kako tržišta tako i zajednice koja okuplja kolege profesionalce iz oblasti oglašavanja i analitike, organizujući predavanja i druženja na kojima se razmenjuju znanja.

U ovom intervjuu Sonja nam je dala odgovore na sledeća pitanja:

1.  Šta je Google Business Profile i koje benefite korisnici imaju od njega?

2.  Da li loklani biznis mora da ima nalog na Gugl mapama?

3. Zašto je važno da imamo overen Google Business Profile nalog?

4. Koliko se ljudi koji pretražuju oslanjaju na informacije koje mogu da pronađu na ovim nalozima?

5. Da li se ocene i komentari stvarno čitaju i koliki uticaj na odluke o kupovini ili korišćenju usluga imaju?

Ne propustite da čujete odgovore na ova ključna pitanja za vaše poslovanje.

 

1. Šta je Google Business Profile i koje benefite korisnici imaju od njega?

Google Business Profile je još jedna od Guglovih platformi, na kojoj možete da prezentujete vašu firmu. Ona je bazirana na lokalu, odnosno na Gugl mapama i nepohodno je da firma stvarno postoji da bi bili ispoštovani svi uslovi kako bi se otvorio taj nalog. Firma mora da ima ili fizički čoveka koji će da odgovori na poziv, ukoliko su u pitanju branše kao što je vodoinstalater koji ide na teren i tu je bitno da može da se dođe do živog čoveka, ili da postoji fizička maloprodaja, kancelarija ili neki drugi oblik poslovanja gde ljudi mogu da stvarno lokalno dođu na to mesto koje je pinovano na mapi.

2. Da li lokalni biznis mora da ima nalog na Gugl mapama?

Ništa se ne mora u suštini, ali ukoliko vi sami ne otvorite vaš nalog to može Gugl uraditi za vas, ili neko treće lice, tako da je bolje da vi to sami uradite. Gugl može, na osnovu podataka koje ima o vama ili vašoj firmi, da formira nalog i da ga objavi. Isto tako, ako na primer, ja dođem kod vas u poslastičarnicu i svideli su mi se kolači, ja odem na mape, vidim da vas nema i mogu da vas dodam kao mesto koje nedostaje za biznis i onda će vaš nalog postojati, ali vi nećete biti vlasnici tog naloga.

3. Zašto je važno da imamo overen Google Business Profile nalog?

Važno je jako zato što jedino ukoliko je overen nalog i ukoliko ste vi vlasnik tog naloga, možete da odgovarate na review-ove, na ocene, na komentare i možete da menjate informacije koje se nalaze na tom nalogu. U suprotnom, ako nije verifikovan, to sve ne možete da radite. Ako je verifikovan nalog vi ćete moći da imate i direktan kontakt sa zainteresovanim klijentima, potencijalnim klijentima u vidu poruka preko kojih možete direktno da se dopisujete sa ljudima. Druga stvar, ukoliko vi ne overite svoj nalog, može se desiti da to uradi konkurencija, tako da je savet da to uradite. Nije retka situacija da se desi da, na onom dugmetu koje vodi do sajta, koje postoji na nalogu, konkurencija stavi link do svog sajta. Tako da je veoma bitno da imate overen nalog kome imate pristup.

4. Koliko se ljudi koji pretražuju zapravo oslanjaju na informacije koje mogu da pronađu na ovim nalozima?

Statistika za naše područje ne postoji, čak ni za bivšu Jugoslaviju. Statistika koju možemo da pronađemo da nađemo na internetu je vezana za Amerku. Te statistike kažu da oko 80% ljudi, čak i malo više, pretražuju pre nego što odu u prodavnicu ili pre nego što bi se uputili negde, oni proveravaju radno vreme, ako su neki specifični datumi i slično, proveravaju na Google Business Profile da li radnja radi u to vreme. Ukoliko ti podaci nisu ažurni, može se desiti da ljudi ne dođu do vas već odu kod konkurencije koja ima ažurirane podatke.

5. Da li se ocene i komentari stvarno čitaju i koliki uticaj na odluke o kupovini ili korišćenju usluga imaju?

Zvanična statistika je sa stranog tržišta, ali iz našeg iskustva kao agencije koja ima dosta klijenata kojima održavamo Google Business naloge, jako se čitaju review-ovi, a naročito se čitaju odgovori na negativne review-ove. Negativni review-ovi nekada za vas, u stvari, mogu da budu pozitivni jer ljudi vide način na koji odgovarate, ton kojim se obraćate nezadovoljnom korisniku, nekada to budu realno negativni komentari, ali 90% slučajeva to nije realno, već ljudi jednostavno nekada nisu raspoloženi pa daju takve komentare. Veliki procenat odluka se donosi na osnovu njih a naročito u turističkoj branši. LJudi tu dosta čitaju kakvi su komentari, da li je čist apartman ili ne, da li su ljudi koji tamo rade ljubazni i slično.

I nije realno da na review-ovima bude 5.0 prosek ocene, pogotovo ako je veliki broj review-ova. Tako da su ocene od 4.5 do 5.0 skroz u redu.

FacebookLinkedinEmail