Шта ваша мејл адреса говори о вама?

Свака комуникација оставља утисак, а какав ће оставити ваша, зависи и од тога шта вам пише у мејл адреси.

Говори више него што можда мислите. А врло често не оно што би ви желели. Ваша мејл адреса вас идентификује, исто као и ваша веб адреса, а да ли вас идентификује као озбиљног саговорника или не, зависи од тога ко је њен власник. Вероватно је ваша реакција „Па, ја сам власник!“, али да ли је баш тако?

Власништво

Мејл адреса се састоји од корисничког имена (лево од знака „@“) и назива интернет домена на ком је мејл (десно од знака „@“). У адреси „petar.petrovic@nazivfirme.rs“, назив домена је „nazivfirme.rs“ и он има свог власника. У општем случају, назив интернет домена који идентификује мејл адресу може бити фирме Yahoo, фирме Google, вашег интернет провајдера, или – ваше фирме. Дакле, само у последњем случају ви сте заиста власник своје мејл адресе. У свим осталим случајевима, власник је неко други, јер поседује домен који је идентификује. Укратко, не постоји бесплатна мејл адреса. Чак и ако ви не плаћате коришћење „своје“ мејл адресе, неко плаћа, јер је на нечијем домену. Онај ко плаћа за тај домен, власник је те „ваше“ мејл адресе. А тај податак говори доста и о оном ко је користи, тј. вама.

Mejlovi
Извор: pixabay.com

Кредибилитет

Свака комуникација оставља утисак, а какав ћете оставити ви, зависи и од тога шта вам пише у мејл адреси. Она је, поред веб адресе, такође врло битна за изградњу кредибилитета фирме. Коме ће потенцијални партнер или купац пре веровати – некоме ко се јавља са „бесплатне“ адресе, коју може да има било ко, или некоме ко се јавља са адресе у којој фигурира и назив његове фирме, коју може да има само врло ограничен број људи (власник и запослени)? Осим тога, ако већ имате свој сајт на свом домену (назив вашег домена је саставни део ваше веб адресе), зашто на том истом домену не би имали и свој мејл? Ако имате свој домен, али га не користите у мејл адреси, ви се представљате као неко ко своје поштанско сандуче има на неком од бројних локала у неком пословном центру, уместо на зиду своје канцеларије или радње. Ако већ имате своју канцеларију/радњу, свој сајт, на својој веб адреси, онда то кроз мејл адресу треба да саопштите свима, да сви знају да сте свој на своме, да сте довољно озбиљна фирма да за вас није ни финансијски ни технички проблем да имате своју јединствену мејл адресу, а не да се утапате у мноштву. Издвајање из мноштва вам у многоме даје на кредибилитету.

Функционалност

Код Google и Yahoo мејлова се јавља питање функционалности. Разлог је врло једноставан – да би имали свој мејл на неком од тих бесплатних сервиса, морате лево од знака „@“ да ставите назив своје фирме, а ако то учините, како ћете дефинисати мејлове за све особе које раде у вашој фирми? Ставићете назив фирме и имена и презимена свих запослених са те, леве стране? Или ћете имати само један мејл, са називом фирме? ОК, ово друго је једноставније и свакодневно се среће у пракси, али… ко ће комуницирати преко њега? Само једна особа у фирми, или ко први дође до мејла, или…? Признаћете да комуникација преко таквог мејла свакако не говори у прилог озбиљности те фирме (кредибилитет?). С друге стране, ако имате мејл адресу у којој је на десној страни назив ваше фирме, са леве стране знака „@“ можете ставити имена и презимена свих запослених и омогућити им да сви, сходно свом послу, комуницирају са целим светом. Такво решење је функционалније, комуницирате озбиљност и градите поверење.

(Само)контрола

Коришћење туђих домена за свој мејл, носи и одређене ризике. Шта ако власник домена за који сте везали своју мејл адресу престане да постоји? За један Гугл је то тешко замислити, али… Или, много реалнији сценарио – пружалац услуге промени правила коришћења и донесе неке одредбе које вама никако не одговарају и ви не можете да наставите да користите тај „свој“ мејл. Или промени домен на ком својим корисницима даје бесплатне мејл адресе – провајдер је исти, али домен није, и ваше мајл адресе на старом домену више не постоје (такав случај, са једним од српских интернет провајдера, се већ двапут десио). Ви, једноставно, немате утицаја на то шта неко други ради са својим доменом и врло је незахвално сву своју комуникацију, а самим тим и свој бизнис, везивати за нешто непредвидиво, нешто што уопште не зависи од вас. Много је боље (као и са сајтом) бити свој на своме и имати мејл адресу која садржи назив властите фирме, односно имати и мејл адресу на свом домену.

Промоција

Мејл адреса која садржи назив ваше фирме реклама је за ваш бизнис. И то потпуно бесплатна реклама. Зашто би у свакодневној комуникацији, кроз сваки свој мејл, рекламирали Google, Yahoo или свог провајдера, кад можете своју фирму? Сваки пут када неко добије мејл од вас, видеће назив ваше фирме и већа је шанса да ће му она остати у сећању. Зашто не би искористили такву шансу? А онда, своју веб и мејл адресу ставите на визиткарте, на све пословне папире и промо материјале, испишите их на возила, радне униформе, пословне просторе… на сва промо средства на сајмовима, презентацијама, продајним местима… Помените их на радију, напишите их у новинским огласима и на билбордима... Једноставно, где год су ваши контакт подаци, место је и за адресу вашег сајта и вашег мејла. Иако је реч о присуству у дигиталном свету, не треба заборавити и онај други, паралелни, „аналогни“ свет, у коме живе и раде сви ваши потенцијални сарадници и купци.

 

НАПОМЕНА: Треба разликовати мејлове који су вам потребни за пријављивање на различите веб сервисе и мејлове које користите за пословну комуникацију. Добро је да први буду на нпр. Гугловом домену (gmail.com), а добро је да други не буду, већ да буду на вашем, пословном домену.

Свакако кликните на ову реченицу да нам смањите Bounce Rate. Хвала!