Да ли правите неке од најчешћих SEO грешака?

FacebookLinkedinEmail
07.07.2022.
Да ли правите неке од најчешћих SEO грешака?
Шта се дешава када приметите да ваше SEO методе не дају резултате какве сте очекивали?
Уместо да кривите велику конкуренцију и Гугл, време је да анализирате своје дигитално присуство и утврдите колико су ефикасне SEO тактике које користите.
Нека вас утеши чињеница да савршено оптимизован сајт не постоји. Колико год да улажете у SEO, увек ће моћи да се уради још нешто како бисте се боље позиционирали у резултатима претраге. Континуирани рад, аналитике и унапређења представљају основу успеха у овој области дигиталног маркетинга.
Уколико нисте свесни SEO пропуста на вашем сајту или не знате како да започнете ревизију, саставили смо кратку листу најчешћих (и најгорих) SEO грешака.

Сајт није оптимизован за одговарајуће кључне речи

Без кључних речи нема оптимизације за претраживаче. Оне су основа сваке SEO стратегије, без обзира на вашу индустрију и циљну групу. 

Уколико нисте урадили анализу кључних речи или ангажовали SEO стручњака када сте правили сајт, морате се што пре посветити овом аспекту оптимизације.

Анализом кључних речи сазнајете које фразе купци користе да пронађу производе и брендове у вашем сектору. Такође, боље ћете разумети које теме их занимају и, на основу тога, оптимизовати садржај тако да буде релевантан за ваше потенцијалне потрошаче.

Добро оптимизоване странице које се подударају са намером корисника боље се рангирају у резултатима претраге.

Сама анализа кључних речи, као и алати који се користе у истраживању, честа су тема у дигиталном свету. Све о овом процесу можете сазнати у једном од наших претходних чланака о анализи кључних речи

Погрешан одабир кључних речи

Следећа грешка јесте погрешан одабир кључних речи. 

Оптимизација сајта се не завршава простим извлачењем кључних речи уз помоћ популарних алата. То би било превише једноставно.

Иако многи експерти за SEO говоре о важности метрика, као што је обим претраге за кључну реч, ови подаци нису довољни да оптимизујете сајт на прави начин. Метрике се морају ставити у шири контекст да би оствариле утицај.

Оно на шта треба да посебно обратите пажњу јесте релевантност кључне речи за страницу коју оптимизујете. 

Имајте на уму да, када претражују Гугл, корисници имају различите намере: неки просто желе да се информишу о одређеној теми, а други су пак већ донели одлуку о куповини и желе да нађу одговарајући производ. 

Како бисте били сигурни да ће Гугл ваше странице сматрати битним за кориснике, морате критички да посматрате листу фраза које сте извукли преко неког од алата за анализу кључних речи. 

На пример, ако је реч о страници на којој се продаје џем од шљива, кључне речи попут „како направити џем од шљива у рерни“ не подударају се са сврхом странице нити са потребом потрошача који желе да је пронађу. Користећи такве фразе нећете се рангирати високо, чак иако носе велики обим претраге.

Странице на сајту се и даље споро учитавају

У 2022. години, када корисници претражују не само путем десктоп рачунара, већ и мобилних телефона и гласовне претраге, брзина учитавања странице игра значајну улогу. 

Данашњи корисници немају времена, а ни жеље да чекају спор сајт да се учита. Напротив, без обзира на то са ког уређаја претражују, они очекују инстант резултате. Уколико их не добију, напустиће страницу, а ви ћете изгубити потенцијалног купца, што доказују и недавне студије.

У једном истраживању из 2019. године, 70% корисника је изјавило да брзина сајта утиче на њихову одлуку да купе производ.

Гугл, ком је задовољство корисника на првом месту, вреднује брзину вашег сајта као један од најбитнијих, директних фактора за рангирање.

Брзина учитавања страница на вашем сајту директно не само да утиче на задовољство корисника и конверзије, већ утиче и на ваше позиционирање у резултатима претраге.

Уколико желите да проверите брзину учитавања страница, постоји неколико једноставних алата који вам у томе могу помоћи. Један од њих је Page Speed Insights, који је веома лак за коришћење. Све што треба да урадите јесте да унесете адресу странице и овај алат ће вам избацити кључне метрике у вези са њеном брзином.

На основу тога, можете да ангажујете SEO стручњаке да вам дају предлог за оптимизацију страница и, на тај начин, искористите њихов пун потенцијал. 

Не оптимизујете мета тагове

Мета тагови представљају HTML кодове који пружају кључне податке о свакој страници на вашем сајту.

Када корисници претражују путем Гугла, ови елементи су прва ствар коју виде у резултатима. Мета тагови их информишу о чему је страница и какав садржај могу пронаћи кликом на линк.

Под мета таговима подразумевамо наслове (title tags) и описе (meta descriptions). 

Како би мета тагови били што прецизнији и заиста оптимизовани за претраге ваших корисника, потребно је да претходно урадите детаљну SEO анализу сајта, извући све странице у један документ и проверити да ли досадашњи мета тагови испуњавају критеријуме.

Оптимизација наслова страница

Наслов је оно што се приказује на траци када се учита страница. 

У идеалним околностима, овај елемент би требало да садржи између 56 и 70 карактера како би се приказао у целости. 

Иако је његова оптимизација за кључне речи круцијална, фокус треба да буде на релевантности наслова и информацијама које он пружа, како корисницима тако и претраживачима.

Оптимизација мета описа

Слична правила важе и за описе. Описи служе да информишу Гугл и кориснике о чему се ради на страници. Они сумирају суштину странице, а на крају се налази позив на акцију (CTA) који инспирише кориснике да посете страницу и сазнају више. 

Циљ је да се опис прикаже у целости - све што је преко 156 карактера, Гугл исече.

Затрпавање мета тагова кључним речима

Једна од највећих грешака коју многи праве јесте затрпавање мета тагова кључним речима. 

Запамтите, ова пракса вам неће помоћи да се рангирате високо. Гуглови алгоритми су одавно превазишли те тактике. Уместо тога, фокусирајте се на информациону вредност мета тагова и постарајте се да кључне фразе буду додате у текст на природан начин.

И даље нисте прешли на SSL/TLS сертификат

Уколико ваш сајт и даље користи HTTP уместо HTTPS, то може да утиче на његово рангирање на Гуглу. SSL/TLS сертификат представља део кода на серверу који омогућава енкрипцију података на релацији сервер-корисник

Овај сертификат, такође, поспешује кредибилитет и поузданост вашег сајта јер омогућава потврду његове аутентичности

Шта то значи? 

Наиме, када пошаљете захтев за издавање SSL/TLS сертификата, трећа страна проверава податке о вашој организацији и издаје вам јединствени сертификат.

Као такав, SSL/TLS представља виши ниво сигурности за кориснике

Баш из тог разлога, Гугл третира SSL протокол као мањи SEO фактор. Давне 2014. године, најпопуларнији претраживач је објавио на свом сајту да ће HTTPS сајтови имати већу предност у резултатима претраге у односу на HTTP сајтове. Од тада, сајтови који имају SSL/TLS сертификат означени су зеленим катанцем, који наговештава сигурну претрагу и гради поверење међу посетиоцима.

С друге стране, HTTP сајтове је Гугл означио као “несигурне”, што самим тим, утиче на њихову позицију у резултатима претраге, као и CTR.

Дакле, уколико ваш сајт и даље не поседује SSL, сада је време да то промените. Наруку вам иде то што је примена SSL протокола заиста брз процес који уз коришћење сервиса попут Cloudflare не кошта скоро ништа а знатно утиче на позицију сајта на Гуглу и ваш ауторитет у очима корисника.

Занемарујете важност квалитетног садржаја

Већ смо дискутовали о важности квалитетног садржаја за општи успех вашег сајта у дигиталном свету. Упркос сада већ устаљеној фрази Садржај је краљ, управо је садржај оно што многим сајтовима и даље недостаје. 

Ако сматрате да је квалитетан дигитални садржај прецењен, ево неколико информација које ће вас разуверити.

Креирањем информативних страница и писањем садржаја на блогу жели се постићи много више од основних циљева SEO, као што су високо позиционирање на Гуглу или повећање долазног саобраћаја ка сајту.

Креирајући квалитетан садржај градите ауторитет у свом сектору и подстичете поверење потенцијалних купаца

Када се увере да сте довољно стручни у свакој области своје индустрије и посматрате је из новог, свежег угла, посетиоци ће се враћати вашем сајту и брже ће се одлучити за сарадњу са вама.

Начин на који публика комуницира са вашим сајтом један је од индикатора његове релевантности и, самим тим, представља посредни фактор за боље рангирање. 

Има смисла, зар не?

Улога садржаја у грађењу повратних линкова

Постоји могућност да ће велики играчи у вашем сектору користити ваш садржај као извор информација, било да су то чланци, водичи или студије. 

То је за вас један од најлакших начина да “зарадите” повратне линкове са ауторитативних сајтова, без примене накнадних стратегија за грађење линкова. 

Они ће вашем сајту дати кредибилитет и помоћи му да се рангира боље у претрази. Не заборавимо да су квалитетни повратни линкови један од Гуглових најзначајнијих фактора за рангирање.

Закључак

Оптимизација сајта за претраживаче је континуиран процес који захтева стална усавршавања и унапређења сајта, као и праћење најновијих трендова у индустрији, где грешке можемо скупо платити уколико дозволимо да до њих дође.

Надамо се да ће вам овај кратак водич указати на потенцијалне SEO грешке које правите и помоћи вам да их исправите што пре!

FacebookLinkedinEmail