Budućnost onlajn trgovine je na Jutjubu

FacebookLinkedinEmail
29.11.2023.
Budućnost onlajn trgovine je na Jutjubu
Koja platforma je najbolja za razvoj e-trgovine pitanje je koje muči veliki broj preduzetnika i kompanija u digitalnom dobu, pošto se situacija rapidno menja iz godine u godinu.

Kom li se carstvu prikloniti?

Taman smo svi napravili Fejsbuk stranicu, kad ono – Instagram postade „glavni baja” i svi napustiše Fejs. OK, sada gradimo Instagram – postavljaj lepe slike, traži lajk, pravi nagradne igre za follow, kad ne lezi vraže, evo ga Tiktok…

Već vidim sirotog preduzetnika kako od muke čupa ono malo kose što mu je ostalo na glavi i plačnim glasom kreće da kuka gledajući u slike Marka Zakerberga i Elona Maska, koje drži iznad računara umesto ikone.

Nažalost, od kukanja nema vajde, već moramo „učiti, učiti i samo učiti”, kako je to davno rekao drug Lenjin. U praksi to znači da treba birati svoje bitke i fokusirati se na ono što donosi profit. Pažljivi posmatrači će primetiti da gore nigde nisam pomenuo Jutjub, a za to postoji dobar razlog.

Jutjub do sada nije bio doživljen kao mreža koja direktno dovodi do prodaje nekih proizvoda, već više kao mesto gde ljudima nudite informacije, pa ako se njima to svidi i baš im treba, onda će možda otići na tvoj sajt da nešto kupe. Tako je bilo do sada!

Jutjub kupovina (YouTube Shopping)

Uspeh prodaje putem Tiktoka u Kini je iznenadio svet. Milioni influensera su neprestano uživo strimovali pošto su bili zatvoreni u svojim kućama. Onlajn kupovina se preselila sa sajtova na Tiktok, gde su ljudi gledali predstavljanje raznih proizvoda, njihovo testiranje i na kraju mišljenje osoba kojima su verovali. Ovaj talas je sada toliko veliki da u Kini imate na stotine ogromnih hala koje su podeljene na boksove i gde stotine mladih svakodnevno sede i prodaju razne proizvode znatiželjnima, koji prate njihove strimove.

Gugl i Jutjub, poznati kao kompanije koje su izuzetno kreativne, bili su inspirisani ovom situacijom, te su implementirali (bezočno prekopirali) određene stvari na svoju platformu. I tako smo dobili mogućnost integrisane kupovine putem Jutjuba.

Trenutno je u toku pilot program koji je obuhvatio prilično veliki broj zemalja gde možete povezati vašu prodavnicu na Šopifaj platformi sa vašim kanalom (ili možda nečijim drugim), ukoliko ste u Jutjub partner programu ili ukoliko ste monetizovali kanal. Nakon što povežete prodavnicu, pojaviće se novi prozor (new tab) na vašoj početnoj stranici (home page), a dobićete i mogućnost da proizvode označite u vašim video-klipovima.

U praski to znači da vi, vlasnik, možete tokom otpremanja klipa, ili tokom prenosa uživo, da „tagujete” neki proizvod iz svoje kolekcije, a ja, gledalac, mogu da ga kupim ne prekidajući gledanje klipa ili prenosa.

Takođe, u analitici dobijate mogućnost da pratite sve faktore u vezi sa prodajom, kao što je broj impresija povezanih s vašim proizvodom, broj klikova, kupovina i tako dalje. Slična je situacija i sa prenosom uživo, gde je moguće tagovati veći broj proizvoda, što je i logično.

blog.payxpert.com

„Znači, sad i Jutjub moram da pravim?”

Da, naravno da morate! Šta ste mislili, da će vam Elon Mask uslišiti molbe? Razvijanje Jutjub kanala sada više nije tako teško kao nekada. Pre svega, na internetu postoji jako veliki broj saveta i sadržaja koji će vam pomoći u tome. A pošto već morate da pravite video-klipove za Instagram i Tiktok, isti sadržaj možete ubaciti na Jutjub u shorts formatu, pošto i u njima možete da tagujete proizvod. Ali ako vam je preko glave građenje naloga na društvenim mrežama, možete dati nekom kanalu dozvolu da se poveže na vašu Šopifaj prodavnicu. Na taj način ćete i vi i kreator tačno znati koje je proizvode on prodao i koliko novca treba da mu isplatite.

Trenutni pilot program omogućava da u Americi kupite proizvod direktno sa Jutjuba, dok u svim ostalim zemljama, kada kliknete na plaćanje, bivate poslati na sajt. Što se tiče podržanih platformi, za sada tu mogućnost u ponudi ima samo Šopifaj, kao i niz nekih manjih servisa koji znače više gejmerima ili mlađoj populaciji koja ih koristi.

„Ma ovo nema šanse da radi u Srbiji!”

Ako vaša primarna ciljna grupa koja vas gleda nije u Srbiji, ovo je sjajna vest za vas. Gledaoci iz Srbije još uvek ne mogu da vide odeljak shop i tako će biti još neko vreme. Sa druge strane, ako vas gledaju stranci (ili imate kanal na engleskom, ili vas prate iz inostranstva) ova opcija će vam dati mogućnost da direktno prodajete svoje ili tuđe proizvode i na taj način ostvarite još jedan prihod. Svi jutjuberi koji se bave recenzijama proizvoda (tehnika, kozmetika, oprema za kuću, kampovanje itd.) sada mogu iste te proizvode i direktno prodavati, bez ikakvih problema. Na kraju krajeva, možete napraviti sopstveni merch i njega na ovaj način plasirati vašim pratiocima.

Jutjub šoping sigurno neće u sledećih nekoliko godina postati dominantan kanal prodaje na internetu, ali sudeći po uspehu Tiktoka, ovo je budućnost onlajn kupovine. Glavno pitanje jeste – da li ste VI spremni za tu budućnost?

FacebookLinkedinEmail