Od domena do promocije – predstavljanje poslovanja na internetu

FacebookTwitterLinkedinEmail
23/07/2020
Predstavljanje poslovanja na internetu

„Samo je promena stalna”, a ništa ne potvrđuje ovu misao bolje od interneta. LJudi koji godinama privređuju zahvaljujući internetu neprestano uče da bi dobili bitku sa algoritmima, novim platformama, alatima... jednostavno, obiljem mogućnosti koje internet pruža i koje se stalno umnožavaju. Ipak, u vrtlogu brzine i mnoštva mogućnosti, postoje mehanizmi koji se ipak sporije menjaju, „zlatna pravila” koja služe kao putokazi kroz uzbudljive i nemirne internet vode.

Tokom prethodnih meseci na ovom sajtu objavljeno je više tekstova koji vam mogu pomoći da se lakše orijentišete i brže pređete put do uspešnog pozicioniranja na internetu.

Najveći broj privrednika zna da savremeno poslovanje podrazumeva sajt. Međutim, pre pristupanja izradi veb-sajta potrebno je obaviti jedan bitan posao. Prvi korak pri predstavljanju poslovanja na internetu jeste da odredite onlajn adresu na kojoj vas potencijalni ili aktuelni klijenti uvek mogu pronaći, a do te adrese stiže se registracijom naziva domena.

Proces registracije naziva domena je brz i jednostavan, ali izbor samog naziva domena koji se registruje može biti izazovan. Vodič za izbor naziva domena olakšava put do adekvatne internet adrese, a postoji više od jednog dobrog razloga zašto ta adresa treba da bude na nacionalnom internet domenu.

Pogledajte infografik o Pet prednosti nacionalnog domena

Kao i sve druge poslovne resurse, i resurse na internetu potrebno je zaštititi. Ta zaštita je dvojaka. Blagovremenom registracijom domena firma može da zaštiti sebe i svoje brendove od preprodavaca domena ili nelojalne konkurencije. Nazivi domena su neretko predmet suđenja i arbitraža, i nije naodmet da i mala preduzeća u samom startu registracijom naziva domena zaštite nešto što u perspektivi može biti njihov kapital.

Zaštita od hakerskih napada je nužan bedem odbrane vašeg poslovanja. Zaštita domena je još jedan način da čuvate bezbednost svog biznisa, finansija, svoju reputaciju, ali i da brinete o dobrobiti svojih korisnika. Kad registrujete nazive .rs i .срб domena možete da ih zaštitite na čak tri načina i time preduhitrite brojne sajber predatore. Još jedan važan tip zaštite odnedavno je dostupan za nacionalne domene, a reč je o DNSSEC potpisivanju naziva domena. Prilikom registracije zatražite od svog ovlašćenog registra zaštitu zaključavanjem i DNSSEC potpisivanje. Ne dozvolite sebi da o bezbednosti razmišljate tek nakon eventualnog incidenta.

Pogledajte video-snimak o tome šta je DNSSEC

Registrovan i zaštićen naziv domena spreman je da bude nosilac veb-sajta na kom ćete predstaviti svoje poslovanje. No, za taj sajt potrebno je obezbediti uslugu hostinga da bi sadržaj bio dostupan na internetu. Kakav hosting odgovara vašem poslovanju možete saznati u tekstu Put do veb-sajta: hosting i naziv domena. Prilikom izrade veb-sajta valja voditi računa o tome da veliki broj ljudi danas internetu pristupa putem mobilnog telefona, da putem telefona pregleda, pretražuje, poručuje i plaća, pa je zato važno da im ponudite sajt koji je namenjen prvenstveno pregledu sa mobilnih uređaja, a potom prikazu sa računara. Dok priređujete i objavljujete sadržaj na sajtu, vodite računa da ne povredite nečije autorsko pravo, recimo koristeći fotografije bez dozvole autora ili plaćanja naknade. Isto tako, definišite uslove pod kojima se sadržaj sa sajta može, odnosno ne može koristiti. Često je sadržaj na internetu dostupan pod uslovima neke od Creative Commons licenci, a možda odlučite da pod tim uslovima objavljujete sadržaj i na svom sajtu.

Nakon što ste izabrali adresu za svoju poslovnu lokaciju na internetu, treba da izaberete i adresu svoje elektronske pošte. Dakle, i vaša imejl komunikacija treba da se odvija sa vašeg naziva domena jer je takva pouzdanija i bezbednija, a kako organizovati adrese e-pošte u svom preduzeću možete da pročitate u istoimenom tekstu.

Pogledajte: Kako treba da izgleda vaše poslovna adresa e-pošte

Sa funkcionalnim veb-sajtom koji dobro predstavlja vaše proizvode, usluge i firmu možete da se otisnete u promociju na internetu. Brojne su opcije na raspolaganju, a vi odmerite koja najbolje može da pomogne razvoju vašeg poslovanja. Kada vaš veb-sajt postavite u centar svoje komunikacije na internetu, lakše ćete analizirati i pratiti učinak aktivnosti koristeći neki od alata kao što je Gugl analitika. Sajt je vaš osnovni i najvredniji kanal komunikacije na internetu koji vi u potpunosti kontrolišete. Društvene mreže i različite druge opcije oglašavanja i promocije su zgodan alat koji služi da povećate njegovu vidljivost i da mu pribavite što više posetilaca. Jedan od načina da vaš sajt bude što bolje pozicioniran i dostupan što većem broju ljudi jeste njegova optimizacija ili SEO. Pročitajte o SEO faktorima rangiranja koji pozitivno utiču na poziciju sajta na pretraživačima i na koje je važno da obratite pažnju. Možda ćete ubrzo posegnuti i za slanjem komercijalnih ponuda putem e-pošte. Ako izaberete takav način komunikacije, vodite računa da ne dođete u sukob sa zakonom, a o tome šta je dozvoljeno, a šta nije, pročitajte u tekstu Spam ili dozvoljeni marketing.

Ako ste spremni da zaplovite u poslovne vode na internetu, započnite svoje putovanje proverom da li je  željeni naziv domena slobodan. Novi tekstovi i saveti za razvoj poslovanja na internetu očekuju vas na stranicama sajta domen.rs i narednih meseci.

Možda će vas zanimati i sledeći tekstovi:

Kako da budete bolji od drugih u elektronskoj trgovini

Kafić (ipak) nije kancelarija

Zašto mali privrednici biraju nacionalne domene

Da li su objave na društvenim mrežama autorsko delo

Tri nivoa zaštite poverenja

FacebookTwitterLinkedinEmail